יום ראשון הגדול

הסופ"ש עבר מהר מדי? במקום לשבת בבית ולהתמסכן כדאי שתבדקו מה ברים ומסעדות בעיר מציעים דווקא ביום הכי לֶיים של השבוע. לפניכם הדרכים המומלצות לפתוח את השבוע בסערה

טאיזו. צילום: איליה מלינקוב
טאיזו. צילום: איליה מלינקוב
22 באפריל 2014

טאיזו

מסעדת טאיזו מזמינה את הסועדים למסעות בנבכי הקולינריה ההודית בימי ראשון בלבד. במהלך ערבי Indian Fest צוות המסעדה עוטה סארי ולצלילי מוזיקה הודית מוגשות מנות שונות, בהן קורמה טלה, מלאי קופטה עם תפוחי אדמה או גבינת פניר, פאקורה ירקות, שרימפס או ברבוניות, תבשיל מסאמן, מנת קציצות דגים, קינוח גולאב ג'אמון ועוד. השפית ההודית סג'ידה בן צור סייעה ליובל בן נריה לבנות מנות המתאפיינות בטעמים הייחודיים לכל אזור בהודו. לפתוח את השבוע באסקפיזם מזוקק. אום ולעניין.

למסעדת טאיזו

טאיזו. צילום: איליה מלינקוב
טאיזו. צילום: איליה מלינקוב

דוד ויוסף

השפים דודו אלמקייס ויוסי שטרית מרימים את ערבי ראשון עם תפריט "ראשון בקטנה" – 20 מנות במחירים נמוכים (15־35 ש"ח למנה): פופקורן שרימפס, המבורגר סינטה, סביצ'ה בורי ועוד. פקקים נחלצים ממבחר יינות של רמת הגולן הנמכרים במקום בגביע (20 ש"ח לכוס), ודי.ג'יי שמוליק פאנקי פיש מתארח ומנגן מהשעה 21:00, אז תפסו מקום על הבר ותנו לחיוך להימרח לכם על הפרצוף, המסיבה של תחילת השבוע נפתחת.

למסעדת דוד ויוסף

דוד ויוסף. צילום: בועז לביא
דוד ויוסף. צילום: בועז לביא

ביסטרו נועה

כמו תמיד, השף ניר צוק יודע בדיוק מה יגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב. בביסטרו שלו מכריזים בימי ראשון על קאווה וסנגרייה ללא תחתית, מה שאומר שאתם משלמים 35 ש"ח ושותים ללא הגבלה. הכי טוב להגיע מיד בסוף יום העבודה ולשכוח איזה יום היום.

לביסטרו נועה

פיקוק

בכל ימות השבוע זהו אחד הברים הכי נכונים בעיר. בימי ראשון ושני הוא ממריא הרבה מעבר לכך: השף יובל רווה (אקס סו־שף באורקה, בשילה ועוד) מכין תשע מנות מחומרי גלם טריים, מה שמבטיח שאפשר לאכול מנות גורמה של מסעדה במחירים נוחים ובאווירה קלילה של בר. במנות קרפצי'ו טונה עם צ'ילי צהוב ועגבניות שרי קונפי (45 ש"ח), טונה צרובה עם מלפפונים, פיסטוקים, קרם פרש וקרם שום (58 ש"ח), טורטליני גבינת ברי ושומר (48 ש"ח), סקאלופס וארטישוק (58 ש"ח), מוס שוקולד ולרונה (32 ש"ח), קרם פטיסייר עם בצק פריך ותותים (32 ש"ח) ועוד. כיאה לבר אמיתי מבחר האלכוהול מכובד, מה שמקל את הצורך להשלים את ההרפתקה הקולינרית המשמחת של יום א' בערפול חושים מבורך.

למסעדת פיקוק

Dizzy Frishdon

הלאונג' בר הדיזנגופי הוא ממייסדי מסורת ההוללות של ימי ראשון. שני מסלולים ייחודיים ליום הזה מתמקדים ביינות בלבד: במסלול הראשון תקבלו ללא הגבלה שרדונה, מרלו או ריזלינג וסלט קפרזה ב־49 ש"ח; ובמסלול השני תוכלו לשדרג את היין תמורת 59 ש"ח. בתכלס, הערבים האלה נועדו לרצות את הקהל הנשי של לקוחות הבר, אבל בפועל זה הערב העמוס ביותר בשבוע, והוא דחוק בתיירים ובישראלים מכל סוג וג'נדר.

ל-Dizzy Frishdon

חוות צוק

המעדנייה־מסעדה הצפון תל אביבית עורכת בימי ראשון אירועים מיוחדים שבמהלכם מדברים על גפנים־טרואר־עפיצות ועל סוגיות נוספות של עולם היין, בהנחיית איש יין. בפעם הראשונה היה זה היינן ניר שחם מיקב שורק שהציע טעימות של קברנה מאזורים שונים בארץ, ובהמשך מומלץ להתקשר ולברר מי על העמדה באותו ערב. מכיוון שבשביל לשכוח שיום ראשון היום, מומלץ לא לרקוק אלא לבלוע את היין. היינות ישולבו במנות תומכות והולמות בשילובי ים־יבשה, עם דגים, בשר וירקות. האירוע מוגבל לעד 15 משתתפים, 200 ש"ח למשתתף.

חוות צוק

ננוצ'קה

אחרי שהשלימה מהפך טבעונישווילי, ננה שרייר ממשיכה להפתיע: בימי ראשון היא מגישה תפריט שף טבעוני ב־89 ש"ח למנה ראשונה, עיקרית וקינוח. כמו תמיד, שרייר יודעת לתת בראש – גראפה צצה גרוזינית ששרייר מגדירה כ"אכזרית" מוגשת חינם על כל כוס צצה שתזמינו בתשלום.

למסעדת ננוצ'קה

ננוצ'קה. צילום: אנטולי מיכאלו
ננוצ'קה. צילום: אנטולי מיכאלו

BBB

רשת ההמבורגרים שגדלה במהירות מציעה לכם בימי ראשון המבורגר מתנה על כל המבורגר שתזמינו. בילוי עם הילדים בחצי מחיר זה לגמרי משפר את מצב הרוח, לא?

בסניפי הרשת

סושי מון

הסושייה הוותיקה מציעה בימי ראשון לדוג את המנות מהמסוע במחיר של 12 ש"ח בלבד לצלחת.

למסעדת מון

Jimmy Who

לכל מי שלוקה בבלוז של יום ראשון מציעים בג'ימי הו לזרום עם הקצב: מהשעה 21:30 נערכים במקום ג'אם סשנים של הופעות חיות. אנשי הבלוז מתקבצים על הבמה ומנגנים אל תוך הלילה. באותו ערב כל המשקאות נמכרים בהנחה של עד 20 אחוז. הכניסה חינם.

לג'ימי הו

הגאולה

המסבאה השכונתית הגאולה פותחת את ערבי ראשון מוקדם. כבר בשעה 16:00 מתחיל הפי האוור כמו בכל ימות השבוע. הטוויסט מגיע ב־20:00, כשרפי פרסקי מגיע עם משלוח דים סאם שהכין. מאדה במבוק ענק מוצב בתוך הבר, ומתוכו נשלפות כופתאות לפי הזמנה תוך שחרור אדי קיטור: מיני לחמניות באו בגרסה טבעונית ממולאת ירקות או בגרסה בשרית עם עוף וירקות; כופתאות דים סאם חיטה במילוי תרד, פטריות שיטאקי, בטטה או בצק אורז ממולא שרימפס (26־45 ש"ח לשלישית דים סאם, אפשר להזמין גם בודדים). מהמיני בר הצמוד זורם קוקטייל שבועי נבחר, וההרגשה מיליון דולר.

לבר הגאולה