ימי ראשית הקיץ: חדשות קולינריות חמות

מסעדת פרונטו מציגה תפריט קיץ חדש ומארחת הרכבי ג'אז בימי רביעי, אוקינאווה מפגיזה גם היא בתפריט קיצי בדגש על סנגריות של יקב יפו ובפורטו הולכים על מזטים פורטוגליים שמבוססים על שימורים דווקא. חדשות האוכל לעונה החמה

רפי אדר והשף דיוויד פרנקל הופכים את פרונטו לאתר מושלם לחופשה קיצית. זה מתחיל בחגיגת בוז'ולה צרפתית, עם יינות של חזרה לטבע, ללא גופרית, ללא התססה בעזרת סוכר ענבים ובלי שיפורי טעם. התוצאה פירותית מאוד בטעמים מתפרצים (49־69 ש"ח לכוס), ולצד היינות פרנקל מגיש לבוז'ולה טרין חלקי פנים ואויסטרים. אירועי הבוז'ולה יתקיימו בליווי ייננים וסומליירים (1.8־4.8).

במקביל אדר נזכר שהוא מכור לא רק לאיטליה אלא גם למוזיקה, והוא צירף את המסעדה לפסטיבל "100 לילות של ג'אז". בכל יום רביעי (עד ראש השנה) בשעה שמונה בערב יתארח במסעדה הרכב שונה של ג'אז שינגן להיטי ג'אז לצד חומרים מקוריים. גם לערבי רביעי מתכנן פרנקל מנות קיציות המתבססות על אויסטרים וקוויאר.

אגב, הפסטיבל הוא הזדמנות מצוינת לטעום מתפריט הקיץ החדש של פרונטו: תמנון בגריל עם שעועית לבנה, קונפי עגבניות שרי וצ׳יפס שום, לצד קרפצ'יו סקאלופס וקוויאר מלפפונים בג'ין־טוניק וגרניטת תפוחים, לזניית כרובית ופורצ'יני עם קרמבל פיסטוקים, צלחת של שרימפס קריסטל, בטן חזיר עם קרם דלורית ותירס, לוקוס קונפי עם טורטליני חצילים ועוד.

לפרונטו

פורטו צילום אנטולי מיכאלו

טיפוסים קונסרבטיבים

בפורטוגל נהוג לשמר מעדנים בקונסרבים ואפילו להגיש אותם במסעדות. בהתאם לקונספט הזה, הלך בר היין פורטו על תפריט קיץ תחת הכותרת "סיפורים מהקופסה". תמצאו פה מזטים פורטוגליים – מעדנים מפתיעים שחומרי הגלם שלהם חולצו מקופסאות שימורים, ובהם פלפל קטן ממולא בגבינה ועירית (24 ש"ח); שפרוטים על לבנה עם שמן זית וזרעי עגבנייה (32 ש"ח); סלמון עם מטבל שמנת חמוצה (48 ש"ח); מקרל עם סלט תפוחי אדמה (32 ש"ח); טונה מפורטוגל מוגשת עם מטבל איולי, לימון ועירית (28 ש"ח); סרדינים מפורטוגל לצד עגבנייה ומלפפון חמוץ (28 ש"ח); הרינג ירקות פיקנטי עם מטבל שמנת חמוצה (42 ש"ח) ועוד. למנות תוכלו להתאים מבחר יינות במחיר מדף בתוספת של 20 ש"ח דמי חליצה.

לפורטו

אוקינאווה צילום יחצ

ממשיכים לדמם

פירוש המילה סנגריה בספרדית היא לדמם. אם אתם מרגישים שהקיץ הזה ניקז מכם יותר מדי זיעה ועייפות, קחו לתשומת לבכם את שיתוף הפעולה המצנן הזה בנווה צדק. מסעדת אוקינאווה, מטבח יפני אותנטי, חברה ליקב יפו, להשקת תפריט סנגריות קיצי פירותי בטעמים אסייתיים, שיוגש במסעדה עד סוף חודש אוגוסט.

יקב יפו הוקם במרתף של אן ומשה צלניקר ביפו ב־1998. מאז משה ובנו סטפן צלניקר העבירו את היקב לעמק האלה, לאזור הכרמים שהם מגדלים. היקב זכה בעשר מדליות ובדירוגים גבוהים בתחרויות יין בארץ ובעולם.

בעזרת היינות של יקב יפו הכינו באוקינוואה תפריט סנגריות צוננות: סנגריית ווסאבי יפנית אדומה עם ליצ'י, סנגרייה טרופית בסגנון אוקינאווה עם סירופ פירות קיץ המבושל במקום וקוביות אפרסק ותפוח וסנגרייה לבנה קיצית עם סירופ פירות קיץ (39 ש"ח לכוס). הסנגריות מגיעות עם כפית כדי שניתן יהיה לדוג מהן פירות ולכרסם.

לאוקינאווה