דרושים מלצרים: ירון שלו חוזר למסעדת טוטו

אחרי פרישתו הדרמטית של השף מושיק רוט ממסעדת טוטו: השף ירון שלו חוזר למסעדה

ירון שלו. צילום: איליה מלניקוב
ירון שלו. צילום: איליה מלניקוב
5 בנובמבר 2014

חמישה חודשים אחרי שעזב את מסעדת טוטו המצליחה, חוזר השף ירון שלו למסעדה – והפעם בגירסה "בוגרת יותר ומשופרת", כפי שהגדירו מקורבים לשף.

בשעה האחרונה פרסם ירון שלו בחשבון האינסטגרם שלו מודעת "דרושים": בחמשת החודשים האחרונים הבנתי שרק עם אנשים טובים לצידך אפשר לעשות הכל", הוא כתב, "אז אני מחפש אנשים טובים: טבחים, מלצרים, קונדיטורים, מארחות וברמנים".

מתוך חשבון האינסטגרם של ירון שלו
מתוך חשבון האינסטגרם של ירון שלו

בחודש יוני השנה נפרדו דרכיהם של שלו ושל בעלי השליטה העיקריים במסעדה – יובל שניר ודגן שחם. במקומו של שלו לוהק לתפקיד שף המסעדה השף מושיק רוט, שופט בריאליטי "משחקי השף", המחזיק גם במסעדת שני כוכבי מישלין באמסטרדם.

מושיק רוט בתדריך מלצרים ראשון. צילום: נמרוד סונדרס
מושיק רוט בתדריך מלצרים ראשון. צילום: נמרוד סונדרס

בשבת האחרונה הודיע במפתיע השף רוט על פרישתו ממסעדת טוטו, אחרי חודשים ארוכים ומלאי תלאות. מהרגע הראשון במתכונת החדשה של המסעדה, לא הפסיקו הצרות לזרום לפתחם של הבעלים והשף: זה התחיל עם ניסיון הברחת חומרי הגלם של שניר שסוכל; המשיך עם מבצע צוק איתן שהנחית מכה קשה למסעדה; התקדם לשיא חדש עם ביקורת קטלנית במיוחד של מבקר המסעדות של הארץ, שגיא כהן; גם המטבח ידע תהפוכות לא מעטות – השף בפועל רז סלע פרש מהמטבח אחרי חודשיים, והשפית קונדיטורית המוערכת, סאני דרעי, עזבה אף היא; ואם לא די בכל אלה, גם השף יונתן רושפלד לא חסך מרוט את דעתו הנוקבת: בפוסט שהעלה רוט לחשבון האינסטגרם שלו, תקף רושפלד את יכולותיו הקולינריות של רוט וכתב, בין היתר "מישהו צריך להגיד את האמת! גבר אתה חי בסרט תוצרת חוץ אבל סרט! אחרי שלוש ארוחות בפורמט הקיים זה לא זה".

מסעדת טוטו נחשבה בזמן כהונתו של השף ירון שלו למסעדה מוערכת מאוד, ואף זכתה ארבע פעמים בתואר מסעדת השנה של מגזין טיים אאוט.

את תגובתו של השף ירון שלו לא ניתן היה להשיג.