כהן ורושפלד עושים את הודו ועוד חדשות קולינריות

עסקיות לילה במל ומישל, מקום קבוע לטבעונית הכי מדוברת בעיר והחברה של האימפריאל משתלטים על מלגו ומלבר: החדשות הקולינריות של השבוע

ספיישל אימפריאל במלגו ומלבר. צילום: אייל זלצברג
ספיישל אימפריאל במלגו ומלבר. צילום: אייל זלצברג

הודו תל אביב – רושפלד וחיים כהן חוברים

אחרי שהתבשרנו שיונתן רושפלד יפתח בקרוב דוכן הודי בשרונה-מרקט, המאסטר-שף מתכנן ערב שכולו טיזינג לפרוייקט שבדרך. ביום שלישי (15.3) יפגשו רושפלד ושף חיים כהן ממסעדת יפו-תל אביב לערב הודי חד-פעמי עם שלל ריחות וטעמים. בתפריט תמצאו מנות כמו באטר מאסלס (מולים עם פלפלים קשמירים), קלאמרי פול מון ספייסס, פסטה נזירים ממולאים קארי ויוגורט, כנפיים בהל שחור, אגוזי קאשיו עם בטטה ושרימפס, צ'יקן מאסלה עם ורדים סגולים ועוד. אם לרגע חשבתם שמדובר באוכל מוצ'יליריים, קחו את המוצ'ילה וחזרו לנתב"ג. רושפלד, הידוע בחיבתו למטבח ההודי (לעד נזכור לך את ימי ראשון בהרברט), וכהן ירקחו תפריט מדויק כמו שרק שניהם יודעים.

יפו תל אביב, שלישי 15.3 מ־19:00

וינו דה צ'ילה – יינות במחיר ידידותי לכיס

קונצ׳ה אי טורו (Concha Y Toro) הוא אחד היקבים הגדולים בצ׳ילה ובעולם כולו. לא פחות מ־350 מיליון(!) בקבוקים מייצרים מדי שנה ביקב שהוקם ב־1883 ומשווק יינות יומיומיים פשוטים וזולים לצד יינות יקרים הנחשבים למיטב שיש לדרום אמריקה להציע. לקראת חזרתם של מוצרי היקב לארץ על ידי יבואן חדש (שקד), אני מהמר שנראה בקרוב רבים מהיינות שהוא מייצר. להלן כמה המלצות,על פי טעימה שנערכה לאחרונה עם נציגים מהיקב:

Frontera, סוביניון בלאן 2015: סדרת הבסיס של היקב, משהו שנמכר בסדר גודל של 3 ב־100. מה מחפשים ביין כזה? שיהיה עשוי כמו שצריךושיהיה טעים ונעים,והיין הזה עושה עבודה מצוינת. פרי קצת טרופי במרכז, עשבוניות נעימה- אי אפשר לטעות בזן- יין פשוט, קליל וטעים, כזה שבא לי שתמיד יהיה לי במקרר (35 ש״ח).

Casillero Del Diablo, מלבק 2015: מהסדרה הזאת הכי אהבתי את המלבק, זן המזוהה דווקא עם השכנה ארגנטינה. יין חייתי, מעושן, פרי רך וריחות תה שחור. יין עוצמתי שמצליח להעביר אופי וייחוד שובי לב, אף שמדובר בייצור המוני (59 ש״ח).

Marques de Casa Conche, סירה 2013: זה אולי היין שהכי חיבבתי בטעימה -בשרני ומתובל כיאה לזן, עוצמתי אך שומר על אלגנטיות מסוימת,ומהווה דוגמה נהדרת ליין עולם חדש שלא מתנצל ולא מנסה לחקות את הסגנון הצרפתי הקלאסי, אךבהחלט שומר על איפוק מסוים ולא מנסה לעשות דווקא. בקיצור, טעים ומשמח (99 ש״ח).

יינות קונצ׳ה אי טורו, להשיג בחנויות יין ובמסעדות

פרונטרה שרדונה. צילום: אלי פרכטר
פרונטרה שרדונה. צילום: אלי פרכטר

 

מפגש פסגה

חיבור בין אש למים, או ליתר דיוק בין אש לאלכוהול, מצית את הדמיון הקולינרי של השפים אור מיכאלי ומוטי טיטמן ממלגו ומלבר, שנפגשים לערב אחד עם המיקסולוגים בר שירה וגלעד לבנת, מבעלי האימפריאל ולה אוטרה. המפגש יניב את המנות הבאות: אויסטרים עם סורבה בזיליקום ולימון על קרח גרוס (31 ש"ח ליח'), פיצה אווז מעושן ומוצרלה עם כוסברה, טבסקו ובצל ירוק (50 ש"ח), קרפציו טונה אדומה עם אגסים, נענע וקריספי ג'ינג'ר (58 ש"ח), סשימי דג ים עם ויניגרט ירקות שרופים, לבבות ארטישוק, קרם פרש וחזרת לבנה מגורדת (61 ש"ח), אנדיב מקורמל במיץ תפוזים, בייקון, גבינת המאירי ופקאנים קלויים (52 ש"ח), פולנטה רכה, לבבות ארטישוק ופרמזן (58 ש"ח), סינטה על קרם פטריות פורציני ובצלים חרוכים (53 ש"ח ל־100 גר'). הקוקטיילים הצפויים לאירוע: אל קמיו לוקו (הגמל המשוגע) – דרינק ארוך וחזק של בקרדי לבן, מרטיני רוסו, ליים וסטלה ארטואה (28 ש"ח); קלינגו אולד פאשנד שמורכב מארבעה סוגי רום מהקאריביים, סירופ אננס וטיקי ביטרס (48 ש"ח) ועוד.

האימפריאל במלגו ומלבר, שני (14.3), הארוחה תתקיים בשלושה סבבים: 18:30, 20:30 ו־22:30

ספיישל אימפריאל במלגו ומלבר. צילום: אייל זלצברג
ספיישל אימפריאל במלגו ומלבר. צילום: אייל זלצברג

 

מגלים פתיחות – אירועי מסעדות פתוחות

מסעדות מחביאות המון ידע והרבה סיפורים פיקנטיים מאחורי הקלעים, בין קלחות וסירים במטבח. אירוע מסעדות פתוחות מייצר מפגש בין האנשים שבוחשים, מערבבים ויוצרים את האוכל לסועדים. המפגשים מביאים זוויות שונות של העשייה הקולינרית אגב טעימה אינטנסיבית וערפול אלכוהולי קליל. במסעדנים ואנשי האוכל שיחשפו טפח מעבודתם בסוף השבוע במסגרת אירועי מסעדות פתוחות:

קוק בוק: הדיי עפאים – הבשלן, המתכונאי, החקלאי אקולוגי -מצטרף אל השפית המעולה אביבית פריאל (אוזריה) בקוק בוק. יחד הם מתכוונים להעיר לחיים את ספרי הבישול בסדנה שבה עפאים מביא את חומרי הגלם האורגניים והמשובחים מהחווה שלו ומכין מהן מנות הולמות, ופריאל מציגה את האוכל העונתי והמקומי שהיא מכינה בבית הקפה. התוצאה תהיה מהורהרת וטעימה להפליא ורוויה בבירות בוטיק של ג'ייקובסן מבית קרלסברג (250 ש"ח).

מאנטה ריי: מי שרוצה להפליג לעולם של דגים ופירות ים ימצא את הלוקיישן המושלם לעשות את זה בסדנה שבמסעדת החופים מאנטה ריי. כדי להיות בטוחים שתלמידי הסדנה אכן יוצאים ממנה בקיאים בחומר, יצטרף לאירוע מדריך מקצועי להתאמת בירות למנות (300 ש"ח).

יהלומה בנמל: יהלומה לוי לא מזמן כבשה את נמל תל אביב וכבר חולקת בנדיבות סודות מהמטבח הלבנטיני שלה המצדד באוכל מקומי, עונתי ועשיר. עם השפית המוכשרת עינב ברמן תחשוף לוי פילוסופיה של אוכל חושני והשתיים ילמדו להכין מרק דגים, פלאפל מצרי, ריזוטו שורשים ומנות נוספות שיוגשו לצד בירות חיטה של הוגרדן ווינשטפן (250 ש"ח).

ז'אז'ו בר יין: באולם הנשפים הטמפלרי של ז'אז'ו בשרונה יעבירו סדנה חווייתית על הקשר בין יין ובירה לעולם הקולינרי. המנות המעולות של ז'אז'ו יזווגו למשקאות הולמים (240 ש"ח).

דלאל: השף גולן גורפינקל ילמד איך להכין בראנץ' מהחלומות ויתאים למאפי הבוקר קוקטיילים שמבטיחים המשך יום מוצלח (220 ש"ח).

לפרטים והרשמה

 

מירוץ ניקיי – ארוחה אסיאתית משגעת

לפני כמה חודשים נפתחה ביפו מסעדת לימה ניפו, שהכירה לישראלים את הניקיי (Nikkei) – מטבח פרואני־יפני שנולד במטבחי המהגרים היפנים בדרום אמריקה. שישה חודשים אחרי הדייט הראשון עם הטרנד החדש, ומסעדת דיינינגס במלון נורמן מצטרפת אף היא למערכת היחסים. מאסקי סוגיסאקי, המאסטר סושי והבעלים של המסעדה בלונדון ובתל אביב, יגיע לארץ עם שותפו מלונדון – השף טומונארי צ'יבה, ויחד הם יכינו ארוחת ניקייי מוקדמת (רביעי־שבת). בתפריט תמצאו טרטר לוקוס עם קוויאר ורוטב סביצ'ה יוזו (112 ש"ח), סביצ'ה ירקות צלויים עם כמהין לבן (72 ש"ח), סקלופס בטמפורה בסגנון פרואני עם ספייסי מיונז וסויה מתוקה (119 ש"ח), מרק מיסו־פריחולאה בסגנון הדיינינגס עם לובסטר, סקלופס, מולים, קריסטל שרימפס ולברק (178 ש"ח) וסושי בסגנון נייקי (158 ש"ח). סוגיסאקי יחתום את ביקורו בארץ בכיתת אמן אינטימית לשמונה אנשים, שבה יספר על תרבות האוכל היפנית ויגיש תפריט טעימות של מנות מסורתיות כמו סושי, ציר דאשי, מרק מיסווסשימי. האירוע, איך לא, ילווה בשתיית סאקה (ראשון).

Dinings, ארוחה יפנית־פרואנית מ־18:00, כיתת אמן עם מאסאקי סוגיסאקי – 11:00־14:00, 750 ש"ח

מסאקי סוגיסאקי. צילום: סיון אסקיו
מסאקי סוגיסאקי. צילום: סיון אסקיו

האביב האיטלקי – עיסקיות במל ומישל

מל ומישל, האיטלקית הכי רומנטית בתלאביב, פותחת את שעריה לדיל משתלם במיוחד: עסקיות ערב במהלך השבוע. השף ניר ויימן החליט לקבל את האביב עם שני תפריטי עסקיות. בעסקית שעלותה 130 ש"ח תוכלו לבחור למנה ראשונה מתפריט המסעדה ולהתלבט בין ניוקי פריזאי בקרם כמהין לבנות, טורטליני חלמונים במילוי אנטרקוט, טליאטלה ראגו עגל עם ריקוטה פרסקה או סקלופיני עוף עם פרושוטו ומוצרלה. בעסקית שעלותה 159 ש"ח תוכלו לבחור גם כן במנה ראשונה מתפריט המסעדה, ולהתלבט, נוסף למנות שבתפריט ה־130 ש"ח, גם בין פסטה פירות ים בציר סרטנים, פילה דג בציר ים עם חמאה מלוחה ונתח ביישון ביתי ברוטב קפוצ'ינו פורצ'יני וקרם פרש. שני התפריטים כוללים קינוח זוגי ואופציה להזמין כוס יין ב־34 ש"ח עם מילוי חוזר.

עסקית לילה במל ומישל, ראשון־רביעי ושבת 18:30־24:00

עסקית לילה במל ומישל
עסקית לילה במל ומישל

גולדן בוי – פופ אפ קוקטייל בר

דן קרייצר, המיקסולוג שאחראי על תפריטי האלכוהול של לא מעט מסעדות בעיר, החליט שהגיע הזמן לעמוד מאחורי הבר בעצמו. הכירו את Golden Age Cocktail’s, פופאפ קוקטייל בר עם 20 מקומות ישיבה, שנותן כבוד לקוקטיילים קלאסיים. קרייצר, שמגיש במקום ספר עם 123 קוקטיילים מאוירים במקום תפריט, מנסה להחזיר ולו לזמן קצר את המודעות לקוקטיילים הקלאסיים כפי שהם נוצרו במקור – מאמצע המאה ה־18 עד שנות ה־30 של המאה ה־20. מאחורי הבר לא תמצאו פירות, תבלינים וטכניקות מולקולריות, אלא רק משקאות אלכוהוליים וקוקטיילים מדויקים בלי פרשנויות או גרסאות משוכללות. "כשאנשים מדפדפים בספר, הם מגלים שקוקטייל הוא לא דבר מסובך ומאיים. עולם הקוקטיילים, שהפך לכבד ורציני, מקבל אצלנו וייב קליל וכיף", קובע קרייצר. "גם אם אתה לא שתיין גדול, אין סיכוי שלא תמצא כאן משהו לשתות".

הגולדן אייג' נפתח כפופאפ קצר מועד השייך לבר הגאולה לפני כמה חודשים, אך בעקבות ההצלחה הוחלט להאריך את חייו עד אמצע אפריל. לצד הקוקטיילים תוכלו לנשנש אוכל בר קלאסי – פיצות עם בצק דק, כבד קצוץ, איקרה, מטיאס ועוד.

Golden Age Cocktail’s, גאולה 51, 4520680־052, ראשון־חמישי 18:00־אחרון הלקוחות, שישי 13:00־אחרון הלקוחות, שבת–משתנה,יש להתעדכן בעמוד הפייסבוק. הבר יפעל עד 7.4

Golden age cocktail. צילום: נופר בוגנים
Golden age cocktail. צילום: נופר בוגנים

 

נחישות טבעונית – מיס קפלן נשארת בסביבה

עצומה נחושה השאירה את מיס קפלן בחיים. מסעדת הפופאפ שפתחו האקטיביסטית הטבעונית אורי שביטוהשפית הצעירה והמוכשרת שיראל ברגר (שעבדה ב־ABC Kitchen במנהטן)בשרונה תמשיך לעבוד. בניגוד לתוכניות המקוריות של שביט לפתוח את מיס קפלן לתקופת זמן מוגבלתשל שלושה חדשים, המסעדה שנפתחה בדצמבר 2015 תמשיך לפעול לנוכח ביקושים ערים במיוחד של סועדים, ביקורות נלהבות, וכאמור – גם עצומה של אורחים. במנות המוגשות במיס קפלן, שהפכו למדוברות בעיר בגלל השימוש הלא שגרתי בירקות: נקניקיית גזר בטעמים מעושנים וסגנון פרזנטציה מלא הומור, סקאלופ יערות ואבוקדו חרוך. כדאי להזמין מקומות מראש, אחרת תתקשו להשיג לעצמכם שולחן.

מיס קפלן

מיס קפלן. צילום: אילן נחום
מיס קפלן. צילום: אילן נחום

 

מרתון בשאנטי – חגיגות 25 שנה לאינדירה

אינדירה ההודית חוגגת 25 שנים – מרתון במונחים מסעדניים. אינדירה מצדה מציינת את האירוע בתפריט יום הולדת של 25 מנות ב־25 ש"ח, החל מחמישי. במנות תמצאו סמוסה ירקות או בשר, קציצות מונגדאל פאקורי עשויות בטטה וממולאות תפוחי אדמה וירקות, כנפיים בטנדורי, טבעות בג'יה בצל, לחמי נאן מהטנדורי וקינוחים. נוסף על כך תוכלו להזמין כוס יין של דלתון ב־25 ש"ח. החגיגות ייחתמו בקרנבל פורימי בסגנון הודי ביום חמישי (25.3.16) עם תפריט אכול ככל יכולתך ב־125 ש"ח.

אינדירה

אינדירה. צילום: בועז לביא
אינדירה. צילום: בועז לביא