לאחר שמונה חודשים בלבד: פיצריית בית העם נסגרת

השף ערן שרויטמן סוגר את בית העם ופותח מסעדת שף חדשה ומאפיית בוטיק. "אני חוזר ליעוד שלי", הוא אומר

ערן שרויטמן. צילום: אורן שלו
ערן שרויטמן. צילום: אורן שלו
3 בספטמבר 2015

התקופה הקצרה שבה פעלה בית העם כפיצריית בוטיק עוררה בשף ערן שרויטמן את הרצון לחזור לעמדת השף ולבשל מדי ערב מנות מקוריות ויצירתיות במסעדה משלו. שרויטמן אחראי על כמה מההצלחות הקולינריות הבולטות בתל אביב, בהן אורקה המיתולוגית, תמוז ואחרות. בשבע השנים האחרונות, מאז סגירת אורקה, עסק שרויטמן בייעוץ בלבד. לפני כשמונה חודשים פתח את בית העם, שהתבססה על המתכון הייחודי לבצק פיצה שפיתח במשך שנים רבות, בשילוב תוספות מקוריות ותערובת גבינות יחודית. המפגש המחודש עם קהל סועדים והרצון להיות שף פעיל הביאו אותו להחלטה לסגור את בית העם ולפתוח מסעדה קטנה ואינטימית שבה יבשל בעצמו מדי ערב.

"אין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל כל מי שנכנס לבית העם עף על מה שעשינו שם", מסביר שרויטמן את הצעד. "קיבלנו תגובות מעולות ממאה אחוז מהסועדים, אבל לא היה שם קל בגלל השיפוצים בלילינבלום, ועכשיו קשה בגלל הרכבת הקלה". עם זאת, הוא שב ומדגיש, כי הסיבה העיקרית לסגירה "היא שאנחנו חייבים להתמקד בהקמה של המסעדה. אנחנו חייבים להתמסר לזה".

פיצה בורגר בבית העםפיצה בורגר בבית העם

בימים אלה שרויטמן, יחד עם גידי כהן, הבעלים של ביתא קפה ובית העם מרכזים מאמצים בבניית התשתית למסעדה החדשה, בחינת מיקומים פוטנציאליים ועוד; יתכן שהמסעדה החדשה תפעל על חורבות בית העם. כעת מגבש שרויטמן את התפריט ואת הקונספט למסעדה. "זאת תהיה מסעדה חתרנית ולא ממלכתית, מקום אינטימי וקטן. רכשתי המון ידע במהלך השנים האחרונות. מאז שנת 2,000 אני אופה לחם למסעדות שלי, ועכשיו אני במקום אחר לגמרי, מתוך שנים של אפייה עם מחמצת וקמחים. אני גם אפתח מאפייה של ממש בחדשיים הקרובים. אפילו בכל מה שקשור לירקות, אני באמת מבין עכשיו ירקות יותר לעומק, בעקבות גידול של ירקות אורגניים. זה מסלול טבעי בהמשך לדברים שעסקתי בהם. אחרי כל השנים אני רעב לבשל ולהיות במסעדה, ולא רק לכתוב מתכונים, להדריך איך להכין אותם ולנהל. אני חוזר לבשל בעצמי, ואהיה נוכח פיזית במסעדה. מסעדת שף לא פורמלית. זה כל הסיפור, אני חוזר ליעוד שלי".