החלונות האדומים: מסעדת לונג סנג נפתחת במיקום חדש

אחרי 35 שנה בפינת בן יהודה, לונג סנג הסינית נפתחה מחדש באלנבי כשהיא גדולה, מרווחת ומבטיחה יותר

לונס סנג. צילום: אנטולי מיכאלו
לונס סנג. צילום: אנטולי מיכאלו
7 בנובמבר 2016

הרפובליקה העממית משנה את הזווית. המסעדה של בני הזוג צ'ו פעלה במשך כ־35 שנים באלנבי, כמעט על פינת בן יהודה. שני החדרים הקטנים, אירחו באווירה צנועה ואינטימית (ולעתים מחתרתית משהו) דיפלומטיים, שרים, פודיז ושפים, ואורח הכבוד היה שאול אברון (ז"ל). בעקבות רכישת הבניין שבו שכנה המסעדה על ידי משקיע צרפתי נאלצו בני הזוג צ'ו לאתר כתובת חדשה.

עוד כתבות טעימות: 
כשכתבת האוכל וכתבת הלילה פגשו את הברמן הטוב בישראל
התחזית: 12 מסעדות חדשות שייפתחו בתשע"ז
הבן של הסורי פתח סניף חדש בשכונת מונטיפיורי

בני הזוג רצו מאוד להישאר באזור, שהפך למעין צ'יינה טאון (בעזרת המסעדות הסיניות השכנות פוראמה, הונג קונג דים סאם וצ'יינה קורט). אחרי עיכובים לא צפויים אבל אופיינים לשיפוצים הם פתחו השבוע את המסעדה מחדש באלנבי 44. עכשיו – כשהמסעדה משתרעת על חלל אחד מרווח יחסית ובעל תקרה גבוהה – היא מצטיירת כקצת יותר מכובדת. מלמעלה משתלשלים פנסים אדומים וגם הפרופיל לרחוב אדום סיני בוהק. כיאה למסעדה שעברה את שנות ה־30 שלה, למרות המיקום החדש, לונג סנג נראת כאילו מאז ומעולם פעלה כאן.

לונס סנג. צילום: אנטולי מיכאלו
לונס סנג. צילום: אנטולי מיכאלו

המנות בתפריט שבעברית לא השתנו כלל והן עדיין מאוד ידידויות לחיך הישראלי עם כל שלל החמוץ־מתוק, חריף־מתוק, אבל התפריט הסיני באנגלית מעניק הצצה אותנטית יותר לסין. המנות בתפריט הזה כוללות בטן חזיר ברוטב חריף (64 ש"ח), מאפו טופו עם בשר חריף (68 ש"ח), תבשיל כדורי חזיר ברוטב חום (78 ש"ח) ועוד.

לונג סנג, אלנבי 44 תל אביב, שני־שבת 12:30־23:30, 5163769־03

ללונג סנג