רעידת אדמה: מאיר אדוני סוגר את כתית והמזללה

15 שנים אחרי שהוקמה כתית ו-6 שנים לאחר פתיחת המזללה, החליט השף מאיר אדוני לסגור את שתי המסעדות שהכי מזוהות איתו ולהתמקד במסעדות בבתי במלון ובמסעדה החדשה בניו יורק. אדוני: ״שנים של עשייה, יצירה טירוף חושים ואמונה ענקית מגיעים לסיומם. חיי היו כתית וכתית היא חיי״

מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס
מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס
2 בנובמבר 2016

"ילדתי שלי, שנים צעדנו יד ביד. יצרנו קולינריה מורכבת, אחרת יצרית כזאת שקוראת תיגר על הכל ועם כל זאת מכבדת ומוקירה את האמת. האמת שלנו", כתב הערב שף מאיר אדוני בחשבון האינסטגרם שלו בפוסט פרידה מכתית והמזללה. "היום ילדתי היקרה אני ניצב אל מול עשרות עובדים ואל מול אלפי לקוחות ומודיע כי בעוד חודש בדיוק אוריד את המסך על כתית ומזללה. שנים של עשייה, יצירה, טירוף חושים ואמונה ענקית מגיעים לסיומם. חיי היו כתית וכתית היא חיי".

מאיר אדוני שואף להשכין שלום דרך הצלחת. ריאיון
בואו לעקוב אחרי טיים אאוט תל אביב גם באינסטגרם

להודעה הזו לא ציפינו מכיוונו של מאיר אדוני, אך כנראה שמה שרואים דרך האינסטגרם והטלוויזיה שונה מהמציאות. כתית והמזללה, שתי המסעדות האיקוניות של אדוני יסגרו בתום 15 שנים של פעילות ותפעלנה עד תחילת דצמבר. מקבוצת כתית נמסר כי "בשנים האחרונות  מתפתח כיוון חדש של מסעדות איכות בבתי מלון. קבוצת כתית, הקימה וממשיכה לנהל בשנים האחרונות את המסעדות בקרלטון – בלו סקיי ולומינה וצברה ניסיון עשיר בנושא.

כתית שלי…ילדתי האהובה. נולדת ב 30 למאי 2002 בשדות כפר רות. צנועה קטנה מלאה באהבה. באת לעולם מתוך תשוקה אינסופית והאמת גם עם טונות של תמימות..נאיביות אהבת אמת. ילדתי שלי, שנים צעדנו יד ביד. יצרנו קולינריה מורכבת, אחרת יצרית כזאת שקוראת תיגר על הכל ועם כל זאת מכבדת ומוקירה את האמת. האמת שלנו. איזה אושר וכבוד להביט לאחור ולהבין שהשארנו מורשת. מורשת בדמות שפה קולינרית. מורשת של מאות עובדים שחלקם יוצרים היום בזכות עצמם. מורשת של שפה, איכות, אהבה, תשוקה ויצירה. מורשת שנתנה לנו את הזכות לקחת חלק ביצירת השפה הקולינרית הישראלית. היום ילדתי היקרה אני ניצב אל מול עשרות עובדים ואל מול אלפי לקוחות ומודיע כי בעוד חודש בדיוק אוריד את המסך על כתית ומזללה. שנים של עשייה. יצירה טירוף חושים ואמונה ענקית מגיעים לסיומם.חיי היו כתית וכתית היא חיי!!! מעטים האנשים שיכולים להבין מה המשמעות של 15 שנות מסעדה. כמה כוחות ואהבה אינסופית יש בלקום בוקר בוקר לחיים שלמים של עשייה יצירה טירוף אהבה אושר שמחה אכזבה ואינסוף תחושות ויצרים.מה המשמעות של אחריות ניהולית, יצירה קולינרית שופעת ובלתי פוסקת, עבודה סביב השעון כולל חגים שבתות ימים ולילוץ, תחושת קיימות אתגרים הכלה ועוד ועוד.. כתית שלי, מאות עובדים זכו לעבוד עבורך, מאות אלפי לקוחות זכו לחוות ולהתענג ממך. יצרת ויצרת בשפע אין סופי והיום רגע לפני לכתך אני מביט בך בגאווה גדולה וסיפוק ומשחרר אותך באהבה גדולה ילדתי שלי. לעולם תיהי חלק ענק מנשמתי ואני מאושר על הזכות הגדולה שניתנה לי. מודה להורי ומשפחתי שנתנו לי את הדחיפה והאמון לעשות את זה. לאחי עומר שניהל את כתית מיום פתיחתה למשך 3 שנים ונתן לי את החוסן והתבונה בקדמת המסעדה. מודה לשותפי בתחילת הדרך אלי מזרחי שעבד לצידי ונתן לכתית את הכוח שהיה דרוש לה בהקמתה. אני מודה לכל השותפים שהיו לאורך הדרך ובמיוחד לשותף שתמך החזיק דחף וניהל את כתית עד יומה האחרון קובי אבן עזרא. רוצה להודות לילך מנכלית הקבוצה שידעה להוביל ולהנהיג בתבונה, בשכל רב ובהקרבה אישית גדולה. תודה לכל הצוותים המנהלים השפים הטבחים הספקים ולכם לקוחות יקרים שלי תודה על האמון התמיכה, ושותפות הרוח והדרך בכתית. כל סוף הוא גם התחלה חדשה. אני יוצא לדרך חדשה מסע אל עבר מסעדה חדשה מרתקת ומאתגרת מעבר לים, נור שמה. אני אמשיך להוביל ולקדם יחד עם גימי זוהר מנכל קרלטון את מסעדת בלו סקיי ומסעדת לומינה שתי המסעדות הכשרות אשר אני גאה בהן מאוד. אני בראשיתם של מספר פרוייקטים נוספים בארץ ובעולם ואני יודע שאת כולם תלווה הרוח של כתית ומזללה תודה

A photo posted by meir adoni (@chef_meir_adoni) on

לאור הניסיון המוצלח והצורך ההולך וגובר בארץ ובעולם , קיבלה הקבוצה את ההחלטה העסקית להתמקד בתחום זה. מסעדות הקבוצה, שאינן בבתי מלון – כתית והמזללה, תפעלנה עד מוצאי שבת השלישי לדצמבר ותגשנה תפריטי פרידה מרגשים".

ים נורדי סגול בכתית (צילום: בן יוסטר)
ים נורדי סגול בכתית (צילום: בן יוסטר)

מאיר אדוני נחשב לאחד השפים המשמעותיים ביותר בקולינריה העילית בארץ, פורץ דרך באקלום של תפיסות בישול וטכניקות מולקולאריות ומוביל אסתטיקה חדשנית. אדוני פתח את כתית לראשונה בכפר רות ומשם המסעדה עברה בין כתובות נוספות, בין השאר במבנה יפיפה לשימור ברחוב היכל התלמוד. בגרסה הנוכחית שלה המסעדה ברחוב נחלת בנימין כללה מספר מצומצם מאוד של מקומות ישיבה והציעה תפריט טעימות קבוע.

כתית בימיה בנווה צדק. צילום: יח"צ
כתית בימיה בנווה צדק. צילום: יח"צ

המזללה, אחותה הצעירה והידידותית של כתית, הוקמה לפני 6 שנים . המזללה היוותה אלטרנטיבה קלילה לכתית, עם בר גדול, תפריט קוקטיילים, ופרשנות של השף למנות מכל העולם, באווירה לא מחייבת. שתי המסעדות חולקות מבנה משותף.

אוכל הרחוב של מאיר אדוני במזללה נשמע מפורך אבל עובד. ריאיון

קרואסון בולנזרי במזללה. צילום: דן פרץ
קרואסון בולנזרי במזללה. צילום: דן פרץ

למעלה מחצי מליון סועדים סעדו בשתי המסעדות לאורך השנים, יותר מאלף עובדים למדו במסעדות והתמחו במסעדות הללו. אדוני חלק את הידע שלו בנדיבות והדביק אנשי מקצוע וחובבים רבים בתשוקה העצומה לבישול. פעילות קבוצת כתית בניהול המסעדות במלונות ובאירועים הפרטיים תמשך כרגיל ובקרוב יפורסמו פרטים על הפרויקטים החדשים בארץ ובעולם, כמו גם על מועד פתיחת נור, המסעדה החדשה במנהטן.

לילך ספיר, מנכ״ל קבוצת כתית: ״לצד ההתרגשות מהפרויקטים החדשים אנו גם עצובים על שהגיעה העת להיפרד מכתית ומזללה. הפעלה של מסעדה ככתית במשך 15 שנה בישראל אינה מובנת מאליה כלל ואנו מאושרים וגאים שזכינו לכך. נשמח לארח אתכם בחודש הקרוב בכתית ומזללה ולאחר מכן בבלוסקיי, לומינה, נור (מנהטן) ובפרוייקטים החדשים״.

[tmwdfpad]