המצנפות חוזרות: מדריך המסעדות הנחשב גו־מיו מגיע לישראל

מישלן עדיין לא הגיע לכאן, אבל מדריך המסעדות הצרפתי "גו־מיו" חוזר לישראל אחרי 15 שנה כדי לדרג את המסעדות המקומיות ולהעניק להן מצנפות. המדריך יפורסם בסוף השנה. מנכ"ל גו־מיו ישראל: "תשומת הלב העולמית מופנית כיום לצלחת הישראלית"

גו גו גו מדריך גו מיו עושה עלייה
גו גו גו מדריך גו מיו עושה עלייה
19 ביוני 2017

לאחר למעלה מעשור של התפתחות מואצת של סצינת המסעדות המקומית, מגיעה ההכרה מחו"ל. גו־מיו (Gault&Millau), מדריך המסעדות הצרפתי הנחשב מגיע לסקר ולדרג את הסצינה הקולינרית המקומית וישיק, לקראת סוף השנה, את המדריך הישראלי בארבע שפות (עברית, אנגלית, צרפתית ורוסית).

מדריך גו-מיו עושה עלייה
מדריך גו-מיו עושה עלייה

חזרתו של המדריך לישראל היא בראש ובראשונה הבעת אמון בסצנה המקומית והכרה בה. המשמעות עבור השפים והמסעדנים היא ברורה: פרסום גדול ומיידי לא רק בארץ, אלא בעולם. הסועדים – מקומיים ותיירים – ייקבלו מדד איכותי־ביקורתי נוסף למסעדות שירצו לאכול בהן.

גו־מיו הוא אחד משני מדריכי האוכל הנחשבים בעולם; הראשון הוא מישלן (כיום גם דירוג המסעדות של סאן פלגרינו נחשב מאוד). הוא נוסד בשנת 1972 על ידי שני עיתונאי אוכל צרפתים, אנרי גו וכריסטיאן מיו ומעניק למסעדות שאותן הוא מדרג ציון הנע בין 10־20 נקודות ובין 1־4 מצנפות לטובות שביניהן.

https://www.instagram.com/p/BFvbVXwqPcM/

כמיטב המסורת, לדירוג הסצינה הישראלית נבנה צוות של עשרה מבקרי מסעדות שהוכשר על ידי הצוות המקצועי של גו־מיו ועושה שימוש בכלים יחודיים לבדיקה. בהתאם לחוקים המחמירים של גו־מיו, המבקרים הינם אנונימיים לחלוטין וארוחתם ממומנת במלואה על ידי המותג.

זאת לא הפעם הראשונה שגו־מיו מגיע לישראל. בשנות ה־90 של המאה הקודמת יצאה לאור בארץ הגרסה הישראלית של המדריך, ואולם פעילותו המקומית הופסקה לפני 15 שנה. כעת, בעקבות העניין ההולך וגובר במטבח המקומי ובסצינת המסעדות הישראלית, חוזר המותג לסקר ולדרג את ישראל. לדברי סרז' סאלם, הבעלים של גו־מיו ישראל, "אנו רוצים להציע, לראשונה, לישראלים, כמו גם לתיירים המגיעים לישראל, את הסיקור המקצועי ביותר של ענף המסעדות המקומי".

ממתינה לגו מיו. צילום: Shutterstock
ממתינה לגו מיו. צילום: Shutterstock

לדברי אלן וייצמן, מנכ"ל גו־מיו ישראל, כעת הזמן המתאים ביותר ליצירת מדריך מסעדות שיידרג את ישראל. "ב־15 השנים האחרונות התפתחה הסצינה המקומית והפכה לשם דבר. ענף המסעדות הישראלי והמטבח המקומי התקדמו, התבססו והפכו לייחודיים. תשומת הלב העולמית בהחלט מופנית כיום לצלחת הישראלית. בגו־מיו הבינו זאת היטב ובמהלך החודשים האחרונים צוות מבקרים מקומי ואנונימי הוכשר על ידי הצוות המקצועי של המותג כדי לסקר את ישראל. כחלק מהמהות המיוחדת של גו־מיו, דגש מיוחד בהכשרה ניתן לתכונות המיוחדות שמבדלות את ענף המסעדות המקומי כמו האווירה והשירות הידידותיים והנגישים והם משתלבים במדדים העולמיים הקיימים. אנו מתרגשים מאוד ומאמינים כי התהודה לה חיכה ענף המסעדות המקומי תפרוץ אף יותר בהשקתו של המדריך בכל העולם".