מה קשור סושי?

ציון ברוך פתח מסעדה יפנית חדשה במתחם הבורסה. בר רפאלי בדרך

1 באוגוסט 2013

בשקט בשקט נפתחה ביום ראשון השבוע Matsuya, מסעדה יפנית חדשה במתחם הבורסה. לא היינו משקיעים את המאמצים שהשקענו בשביל להביא את הידיעה הזאת לדפוס, אלמלא היה מדובר בפרויקט חשאי במיוחד שעליו חתום לא אחר מאשר המגה טאלנט ציון ברוך. שותפו במקום הוא צורי מסיקה, מעצב תכשיטים ויהלומן שמחלק את זמנו בין מתחם סי אנד סאן ובין לוס אנג'לס. השניים מנהלים יחסי חברות הדוקים, ומתברר שהשותפות במסעדה החדשה התחילה בעצם מדאחקה: "ציון היה אצלי יום אחד באל איי", מספר מסיקה, "אכלנו יחד סושי והוא זרק לי בצחוק 'יום אחד נפתח סושי ביחד'. אני מאוד אוהב סושי אבל בארץ קשה מאוד למצוא סושי טוב. כשראיתי את הפוטנציאל של המקום הזה החלטנו ללכת על זה ביחד. ציון מאוד מעורב במקום, הוא מגיע כל יום ומאוד נהנה מזה, זה משהו חדש בשבילו. ציון הוא כמו אח קטן שלי ואני כמו אח גדול שלו". את המקום עיצב בטוב טעם מסיקה, החל מחדר השירותים עד בחירת מערכת הסכו"ם ההורסת. מעל הבר תלוי ציור שעליו חתום לא אחר מאשר הטאלנט בכבודו ובעצמו. על המטבח אחראי אילן ניב, השף של מסעדת דרך הגפן בבית זית, שהצליח לבנות תפריט מרשים מאוד.

הקונספט: קושיאקי – שיפודים יפנים קטנים עשויים על גריל פחמים, ואפשר לקבל אותם בתוך הסושי או בצלחת. המקום אגב כשר ותוך חודש, כך מבטיחים, יהיו משלוחים. בתפריט מנות כמו קושיאקי סלמון (32 ש"ח), קושיאקי כבד אווז (38 ש"ח), סשימי דג ים עם סלסת בצל ועגבניות (45 ש"ח), גיוזה עוף וירקות (32 ש"ח), סינטה רול (65 ש"ח) וקריספי כנפיים ברוטב סצ'ואן (28 ש"ח).

אז בשורה התחתונה, יבואו לפה בשביל ציון ובשבילך או בשביל האוכל?
"הכוח שלנו זה לא שציון מפורסם ואני מוּכר, אלא האוכל של המקום. תראי את מסעדת הסלון שנמצאת באזור כזה וכולם אוהבים אותה ומגיעים אליה".

ובר רפאלי כבר הגיעה?
"לא, עוד לא, אבל היא צריכה להגיע בקרוב. היא מבינה בסושי ואני רוצה להיות מוכן כשהיא תגיע".


Matsuya Japanese cuisine & Bar
 מנחם בגין 7 רמת גן, 6446344־03
ראשון־חמישי 11:30־2:00, שישי 11:30־16:00, מוצ"ש־2:00