מי שלא טורח בשבת

למה שלא תבלו את שישי ושבת בזלילה? קבלו דגימה מהמקומות בעיר שמקבלים את פני השישי והשבת בכבוד

22 בינואר 2014

יום שישי הוא חלון הזדמנויות חד שבועי להתענג על שנ"צ, על שנ"ע או סתם על אחה"צ חורפי, ולהקדים ולהסתער על ארוחת צהריים כבדה ומרדימה מגובה בעודף אלכוהול, כזו שתגרום לעפעפיים להישמט ולנפש להירגע – אלה המקומות שעושים את זה טוב:

רג'ינה בתחנה

השמש החורפית מלטפת את החצר של רג'ינה באופן שמקשה שלא להתמסר לקבלות השבת הנפתחות בדיוק בצהרי היום ונמשכות עד השקיעה. די.ג'יי צ'ופי ודי.ג'ייז אורחים מנגנים רוק, פאנק ואלקטרו לתוך אחר הצהריים, גורמים לנוכחים, מתינוקות ועד קשישים, לאכול, לפטפט ובסוף גם לזוז לצלילי המוזיקה. מלבד המנות הרגילות מעמידים פה סירים של אוכל ביתי מושקע לסופשבוע: סופריטו קציצות בקר וטלה בבישול ארוך עם תפוחי אדמה, חצילים, מנגולד ואורז לבן (35 ש"ח בטייק אוויי, 71 ש"ח למנה גדולה יותר המוגשת במקום); חמין עם בשר וקישקע (45 ש"ח בטייק אוויי, 56 ש"ח במסעדה); בירה טובורג (31 ש"ח לשליש ליטר) וקוקטייל הבית שמתחלף בכל שישי ומצליח להפתיע (32 ש"ח).

למסעדת רג'ינה בתחנה

המנזר

בכל יום רביעי נערכת במנזר ישיבת צוות ובה נמסרים תנאי הים הצפויים לשישי, מזג האוויר והתוצרת העונתית בשוק. בהתאם לכך מייצרים אירוע מיוחד המתבסס על הדיג של הדייגים בים, למשל קלמרי ממולא באורז שחור מדיו בניחוח אינדונזי עם ג'ינג'ר ולימון (55 ש"ח). שישי, כפי שהבנתם מתאפיין באוכל מהודר מהרגיל, המותקן בכמות מצומצמת של מנות, מה שאומר שכל המקדים, זוכה. מכיוון שאין פחת (הכל נמכר), התמחור הוגן לגמרי. בקבלת שבת כמובן שלא חייבים להסתפק בבירה, ולפיכך היינות של יקב שבו ויקב כישור נמכרים גם לפי כוס (30 ש"ח). בשבתות מעשירים את התפריטים בספיישלים ובבראנץ' חומוס.

לבר המנזר

הארוחה הכי טעימה ומשתלמת שתאכלו ביום שישי, המנזר. צילום: אנטולי מיכאלו
הארוחה הכי טעימה ומשתלמת שתאכלו ביום שישי, המנזר. צילום: אנטולי מיכאלו

דוד ויוסף

במסעדה של דוד ויוסף עורכים מדי שישי חפלה שאמורה לתת לסועדים בעיטת אנרגיה עד יום ראשון לפחות. מוגשות מנות מיוחדות כמו חריימה, פולנטה, קבב דגים, מסבחה, שווארמה שוק טלה בפיתה, בורקס לחי עגל ועוד. די.ג'יי מתחלף מנגן מוזיקה יוונית, תורכית, ערבית ואלגי'ראית, והישיבה על הבר מייצרת את הווייב הנכון לסגור שבוע.

למסעדת דוד ויוסף

מלון רוטשילד

השף צביקה אבישר הפך לשם החם בסצנה המסעדנית. אם חיפשתם שבריר זמן פנוי ותירוץ טוב לבוא לאכול אצלו, ארוחות צהרי השישי יספקו לכם תואנה מושלמת. יש אצלו מנות של Arepas, מאפים מוונצואלה, מעין פיתות עשויות קמח תירס ללא גלוטן, עם מילוי של גבינת קממבר, רוסטביף או תבשיל צמחוני משתנה (44 ש"ח); נקניקיית ציידים ושוקרוט (61 ש"ח); סלט ניסואז עם קונפי טונה ואנשובי טריים כבושים (56 ש"ח); ומשקאות אריסטוקרטיים לקבלת שבת עם שיק: מימוזה, קיר רויאל או בלאדי מרי.

למסעדת מלון רוטשילד

לובי

מסעדת לובי החדשה בדיזינגוף מציעה בראנץ' סוף שבוע המוגש גם בשישי וגם בשבת. את המנות בבראנץ' אפשר לחלוק והכי כדאי ללוות אותן עם אחד הקוקטיילים. בין המנות יש צזיקי (12 ש"ח), גבינת טולום (16 ש"ח), אגס בנדיקט (45 ש"ח), קלאב סנדוויץ' (44 ש"ח) וגם מנת המבורגר (48 ש"ח) עבור כל מי שמנסה להתאושש מההאנגאובר של חמישי בלילה. הקוקטיילים במחיר של 24-28 ש"ח, ודרושים בערך שניים כאלה בשביל להתחיל את השבת בסבבה.

למסעדת לובי

אלבה

בטח כבר שמעתם על הבראנץ' המעולה של אלבה בשבתות. כדאי דווקא לשים לב לכך שהמסעדה מציעה בצהרי שישי להתמסר לאותה עסקית המוגשת בימי חול בתמחור נוח במיוחד, כך שיש לכם הרבה יותר זמן פנוי ושלוות נפש ליהנות מארוחת צהריים של שתי מנות ב־59־79 ש"ח. תמצאו שם קדרת מולים, פסטת שרימפס, פילה סלמון ומנות עיקריות נוספות. אפילו הקינוחים בהנחה ב־25 ש"ח בלבד, כדי שתהיה לכם שבת מתוקה.

למסעדת אלבה

בשביל שתהיה לכם שבת מתוקה, אלבה. צילום: אנטולי מיכאלו
בשביל שתהיה לכם שבת מתוקה, אלבה. צילום: אנטולי מיכאלו

הבסטה

אחרי שש שנים שבהם הבסטה שבתה ביום שבת, החליטו במקום לפני כשבועיים לפתוח את המסעדה בשבתות לבראנץ' שמח. תפריט הבראנץ' הוא למעשה ואריציה של תפריט המסעדה פלוס מנות נוספות. תמצאו שם מנות כמו אגס בנדיקט (69 ש"ח, עם או בלי בייקון), סטייק אנד אגס (89 ש"ח), בורקס מוח (69 ש"ח), שווארמה חזיר (69 ש"ח) וגם שלל מנות קטנות (26 ש"ח כל אחת). אל תוותרו על קנקן יין חם ומתובל (69 ש"ח) שיעשה לכם נעים בגוף ובנשמה.

למסעדת הבסטה

הגאולה

בהגאולה מתמחים בבניית אווירה מדויקת. לפיכך שישי נתפר כחליפה לפי הזמנה עם מנות ספיישלים מתחלפות. אחת לחודש שישי הופך להיות אירוע יווני עם מליטות או סרדינים על הגריל בתוספת צ'יפס (45 ש"ח), אבל בדרך כלל מגישים פשוט אמפנדס זהובים ממולאים בשר עם טחינה ירוקה וסלסה (38 ש"ח). עבור משקה ערק עם שקדים ולימונים שנרקח במקום תשלמו 25 ש"ח. באירועים היווניים מתקלט די.ג'יי, ובשאר ימי השישי המוזיקה פריסטייל בדגש על מוזיקה שמחה.

לבר הגאולה