הבהלה לזהב: מנות הצ'יפס הכי טעימות בתל אביב

כמה מטר צ'יפס תרצו? הגראז' (צילום: אנטולי קריניצקי)
כמה מטר צ'יפס תרצו? הגראז' (צילום: אנטולי קריניצקי)

מתובלים, נקיים, שמנים או דקים - עם אין ספור תוספות מוטרפות או סתם ככה בנטורל - אם התעורר בכם החשק לטוגן הזהוב, אלה המקומות אליהם כדאי לכם להגיע. רק אל תשכחו מפיות

FishAnd

מזללת הפיש אנד צ׳יפס בכניסה לשוק הכרמל כבר זכתה אצלנו לשבחים, ולא סתם: הצ׳יפס שנחתכים מתפוחי אדמה טריים בסגנון השיפודיות רכים מבפנים וקריספיים מבחוץ, זהובים וטריים ומוגשים עם הרטבים המצוינים של המקום – רוטב טרטר מצויין מבוסס צלפים ומיונז, רוטב קארי צהבהב וכמובן קטשופ.
פישאנד, הלל הזקן 18 תל אביב, 03-6984555

FishAnd: דג סבבה, צ'יפס מעולה (צילום: שלומי יוסף)
FishAnd: דג סבבה, צ'יפס מעולה (צילום: שלומי יוסף)

אמסטרדם פרייז

אפשר כבר להודות שבטטה מנצחת תפו"א ויש לעגן את מקומה בכל מוסד צ'יפס בעיר? עד שזה יקרה, הצ'יפסרייה בקינג ג'ורג' משכינה במנה שלה שלום בין שתי הפחמימות האהובות, לצד מגוון רטבים תמוהים יותר ופחות, ביניהם צ'דר, שום, צ'יפוטלה ואף נוטלה.
אמסטרדם פרייז, המלך ג'ורג' 30, תל אביב

אמסטרדם פרייז. צילום: דני גולן
אמסטרדם פרייז. צילום: דני גולן

א לה רמפה

צ'יפס הצ'דר הוא גולת הכותרת של בר-המסעדה החמוד בדרום השקט של העיר. המנה המכובדת יכולה לשמן קיבות של שניים-שלושה בליינים בכיף, ומהווה נשנוש סליזי אידיאלי לצד המשקה בזכות הצ'יפסים הדקים והחמים שהגבינה המותכת מדביקה אותם לכדי צרורות קטנים, מושלמים לטבילה ובליסה.
א לה רמפה, העמל 21 תל אביב, 03-546-1506

הגראז'

תשכחו כל מה שידעתם על צ'יפס כי מהדורת הקיץ של הגראז' היא הפרשנות המוטרפת ביותר שנראתה: מגש באורך מטר(!) עמוס קילו וחצי(!!) צ'יפס עם טופינגז כגון רוטב צ'דר, בולגרית וטפנד, בשר מפורק ופרמזן ועוד ועוד. הטריפל צ'יפס מוגש גם בגרסה מתוקה בתוספת קרם שוקולד לבן וסוכריות קופצות בטעם תות, קרם אגוזי לוז ושברי קשיו מסוכר ועוד מוזרויות מסקרנות. עד סוף אוגוסט.
הגראז' 

ויטרינה

צ'יפס תפו"א-בטטה עשוי כהלכתו עם תוספת מרעננת של שום, גרידת לימון ופטרוזיליה קצוצה, בהמבורגריה שכולה טוב. מוגש עם איולי ביתי וקטשופ סלק.
ויטרינה

ויטרינה. צילום: אנטולי מיכאלו
ויטרינה. צילום: אנטולי מיכאלו

מקדונלד'ס

דבר אחד בטוח: בצ'יפס הפריך של רשת המזון המהיר אף פעם לא יהיו נפילות. עם כל הכבוד לצ'יפס קרוע, מתובל ביצירתיות או מוגש בקונוס – אין תחליף לטעמה הענוג של ילדות מוזנחת.
מקדונלד'ס

קשה להתחרות בהם (צילום: מקדונלד'ס)
קשה להתחרות בהם (צילום: מקדונלד'ס)

פיקוק

צ'יפס נפלא שנולד במסעדה שאהבנו (אורקה) על ידי שף שאנחנו עדיין אוהבים, ערן שרויטמן. אם כבר השלמתם עם ההשפלה של ניגוב שמן מהשפתיים לצד שחקני הבימה מלקטי סלטים, לכו על המנה שהכי שווה את זה בסביבה.
פיקוק, מרמורק 14 תל אביב, 03-686-8259

אגאדיר

צ'יפס מתפצח בצורה קעורה ומגניבה, מושלם להעמסת רטבים. המנה גדולה למדי וזולה יחסית, פרמטר לא זניח בבחירת מנה מסוג זה, במיוחד אם ברצונכם להרגיע מאנץ'.
אגאדיר

אגאדיר. צילום חברת CVM
אגאדיר. צילום חברת CVM

פרוזדור

הצ'יפס העגול של הפרוזדור מזכיר בצורתו את חטיף התפוצ'יפס החביב עלינו, זה האקסטרה קראנצ'י וחרוש הפסים. פנים רך, מידת פריכות מספקת ובעיקר תוספת מדויקת לכל שאר הזימה הקולינרית שהולכת במקום הזה.
פרוזדור