מסיבת בירה בווארית בביר גארדן – ועוד חדשות קולינריה

מסיבת קאנטרי וגלידת וויסקי בבוזה, תפריט משלוחים מוזל באקיקו סושי בר, שוק לילה בשרונה מרקט ועוד חדשות קולינריות

פאולנר סלבטורדיי בביר גארדן (צילום: אנטולי מיכאלו)
פאולנר סלבטורדיי בביר גארדן (צילום: אנטולי מיכאלו)
23 בפברואר 2016

ללקק ברבן

גלידריית בוזה, שירדה לתל אביב ממעלות תרשיחא, מפורסמת בעיקר בזכות טעמי גלידה מיוחדים (היוש גלידת קשיו עם טופי מלוח) וגביעים יוצאי דופן (שלום לך וופל תבלינים) שפותחו על ידי הקונדיטורית מיכל בוטון. כדי לחגוג שישי שמשי, בבוזה החליטו להקדיש את הצהריים לדרום ארצות הברית בשירי קאנטרי ובגלידת וויסקי. על המוזיקה תהיה אחראית להקת המוטיז שתנגן שירים ממיטב המסורת של מועדני ההונקי טונק בנאשוויל וטנסי. על הצד הקולינרי אחראים אדם זיו ועלאא סויטאת שרקחו במיוחד לאירוע גלידות ברבן שיחולקו לחוגגים. "מי שיאכל מהגלידה ללא כל ספק יהיה עליז מאוד", מספר זיו. "עם גלידות וסורבטים שיגיעו ל־20 אחוז אלכוהול אין אחד שלא ירקוד לצלילי הקאנטרי. ככל הנראה נשדך לגלידות גביעי שוקולד מלוח להשלמת החוויה". אם מעולם לא חווינו האנג־אובר מגלידה, זה נשמע כמו הזמן הנכון להתחיל.

קאנטרי וגלידת וויסקי, גלידת בוזה. שישי (26.2) 14:30 עד שהלהקה תפסיק לנגן

[tmwdfpad]

גלידה בוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)
גלידה בוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)

בהילות יפנית

אקיקו סושי בר, המורכב משני הסניפים המצוינים של אקיקו בן צבי (שמביאה באופן אותנטי את הטעמים העזים של דרום יפן לתל אביב), החלו להציע שליחויות בעזרת אתר האינטרנט שלהם. זה אומר שעד סוף החודש מחירי הסושי באקיקו שרונה נמוכים ב־30 אחוזים מהמחיר הרגיל: אגדאשי טופו (31 ש"ח), קליפורניה רול (4 יחידות ב־27 ש"ח), סשימי סאקה סלמון (25 ש"ח). ויש גם קומבינציות וסתם מנות מופלאות, בעיקר מנות ילדים, שגורמות לחשק עז לחזור לילדות ולהתחנן בפני אקיקו שתאמץ אותנו: מפיש אנד צ'יפס יפני (24 ש"ח) עד בנטו בוקס מעוצבות להפליא עם סושי, טמאגו ושות'. הסניף הרמת אביבי של אקיקו מציע גם הוא שליחויות לצפון תל אביב ואפילו לרמת השרון, אך ללא ההנחה. חברת ריצ'קיד שבנתה את האתרים לסיטארה, ברנז'ה, פיש שופ, פרונטו ונוספים, הרימה אתר עם צילומים שכיף לשטוף בהם את העיניים. היינו ממליצים לריצ'קיד להרגיע קצת עם המוזיקה באתר, בכל זאת אי אפשר שכל יושבי הקיוביקלס השכנים יידעו שאנחנו בודקים מה נזמין לארוחת צהריים כבר בתשע בבוקר.

לאתר של אקיקו

אקיקו סושי בר (צילום: דן פרץ)
אקיקו סושי בר (צילום: דן פרץ)

לידיעת הקוראת מיכל צפיר

החנות של לואיז היא רשת מעדניות חדשה הנפתחת בהדרגה בתוך רשת קפה לואיז. בכל פעם שאתם מארחים את האחיינית הטבעונית שלכם או מחפשים פתרון לארוחה ללא גלוטן, תוכלו לערוך מסע רכישות זריז בחנות של לואיז, שהפיילוט שלה כבר פעיל ברמת השרון. בשם הבריאות תוכלו לרכוש פה לחמי שאור משיפון וקמח מלא, ממרחים המכילים שמן זית וחומרים טבעיים בלבד (בהם ממרחי זיתים ורוזמרין, ממרחים מתוקים, טחינה, קונפיטורות וממרח חלבה שקדים או אגוזים), עוגיות מקמח מלא וקמח כוסמין ומלוחים. יש גם מבחר מוצרים ללא גלוטן כגון אלפחורס טחינה וסילאן, מתוקים טבעוניים ובהם בראוניז ושטרודל טבעוני, גבינות צאן ואוכל מבושל שאפשר לקחת הביתה: מרק (35 ש"ח לליטר), לביבות טבעוניות (20 ש"ח ל־5 יחידות), סלמון (30 ש"ח ל־180 גר'), קינוח טפיוקה ופירות יבשים (40 ש"ח לליטר) ועוד. הבנתם לאיזה כיוון לואיז הולכת. אי אפשר את זה בבריא יותר.

החנות של לואיז, קפה לואיז

החנות של לואיז (צילום: שרית גופן)
החנות של לואיז (צילום: שרית גופן)

מרוששים אך מאושרים

בשרונה מרקט מיפו את הגנים של הבליינים המקומיים והבינו שהכי חביב עליהם הביטוי "על חשבון הבית". לפיכך מידי שלישי וחמישי ייערך ה"נייט מרקט" שיציע למבקרים בשוק מנות במתנה או בהנחה, וקוקטיילים שיימכרו רק בשעות הנייט מרקט, צ'ייסרים חינם ועוד דילים אטרקטיביים. כדי לייצר אווירה הולמת האורות יעומעמו ודי־ג'יי ישלהב את התיאבון בעזרת הסאונד. שגב יחלק מיני סלט נבטים, סלט וייטנאמי או טעימות מרק לכל מי שירכוש מנה כלשהי, פישופ יציעו קוקטייל ב־35 ש"ח במקום ב־49 ש"ח, זה סושי יקמבנו עסקה של ארוחת באן ושליש בירה (35 ש"ח), מיטוויין יחלקו צ'ייסר של וודקה אבסולוט לכל מי שיקנה בקבוק יין, פורל הדן יתדלקו בצ'ייסרים את הסועדים, ועוד מבצעים והנחות שיגרמו לכם לחזור הביתה שבעים, שתויים ומרוששים, אבל מאושרים.

שרונה מרקט

שרונה מרקט (צילום: מירי ביטון)
שרונה מרקט (צילום: מירי ביטון)

תפנית בתענית

פסטיבלים, חגיגות ומסיבות רחוב מתקשרות אצלנו באופן אוטומטי לקיץ, ולכן לא תמצאו הרבה אטרקציות כאלה בחודשי החורף. באירופה לעומת זאת, עונת פסטיבלי החורף בשיאה, ומה שטוב לאירופאים יעבוד גם אצלנו: במקביל לחגיגות הסלבטורפסט, אחיו הקטן של האוקטוברפסט ממינכן, תיערך בביר גארדן שבמתחם שרונה מסיבת בירה בווארית מסורתית. ברוח אותה המסורת חוגגי הפסטיבל שותים בירת דאבלבוק כפי ששתו הנזירים במנזר סנט פרנסיס מפאולה במינכן כדי לשרוד ימי תענית שבהם נמנעו מאוכל. במסגרת חגיגות הפסטיבל בארץ החליטה מבשלת פאולנר להשיק את סלבטור – בירת דאבלבוק מסורתית עם 7.9 אחוזי אלכוהול (לעומת 5 אחוזים בבירות לאגר), סוג של דאבל לאגר הנחשבת למשקה חזק וכבד בהשוואה לבירות היומיומיות.

על הצד הקולינרי אחראי השרקוטייר אלן טלמור בשיתוף הביר־גארדן ורשת נקניקיות פרנק. יחד הם הרכיבו תפריט נקניקיות ברוח הפסטיבל ובהתאם לבירה החזקה: קאריוורסט בליווי רוטב קארי, בצלים ותפוחי אדמה (39 ש"ח), ברטוורסט מסורתיות עם שוקרוט, פירה ומבחר חרדלים (76 ש"ח), נקניקיית טלה עם קרם חמוציות בניחוח קינמון, שעועית ירוקה, ברוקולי וקייל (64 ש"ח), נקניקיית ציידים עטופה בבצק עלים עם קרם שומר ותפוזי דם (59 ש"ח) ונקניקיית XXXL בתוך לחמניית בריוש עם חרדל מתוק וצ'יפס ביתי דק דק (51 ש"ח). תוכלו למצוא גם מגש שחיתות שכולו מיקס נקניקיות הבית עטופות בירקות הגינה (209 ש"ח).

פאולנר סלבטורדיי, ביר גארדן. שישי (4.3) 10:00־15:00

פאולנר סלבטורדיי בביר גארדן (צילום: אנטולי מיכאלו)
פאולנר סלבטורדיי בביר גארדן (צילום: אנטולי מיכאלו)

לסחוט מחמאות

ההדרים עכשיו בשיאם, וברשת הגלידריות וניליה מנצלים את ההזדמנות כדי לסחוט מהם את כל המיץ. השף־גלידאי איתי רוגוז'ינסקי הכין סורבה יוזו ממיץ ומקליפה של יוזו צהוב בשל מעמק חפר; גלידת שמנת עם שמן ברגמוט וקליפת ברגמוט, פרי ההדר האיטלקי, מסוכרת בכבישה קרה; גלידה מריקוטה טרייה של משק יעקבס עם מרקחת הדרים מתפוזים, לימון, מנדרינה ומליסה; גלידת שוקולד תפוז משוקולד חלב עם מיץ תפוזים טרי ונגיעות קליפות תפוז בארומה ומרירות מעודנת; סורבה מנדרינה שמופק מזן סיציליאני; פאי לימון עם בצק חמאה עשיר בקרם לימון נימו; סורבה אשכוליות אדומות־ורודות עם ליקר עשבי קמפרי (מ־12 ש"ח למנת ילדים עד 88 ש"ח לק"ג). להביא את גלידות ההדרים לאירוע ולסחוט מחמאות.

ספיישל הדרים בווניליה, כל הסניפים

חגיגת הדרים בגלידה וניליה (צילום: בועז לביא)
חגיגת הדרים בגלידה וניליה (צילום: בועז לביא)

בריא ביג טיים

בוקר בריא ביג טיים או בוקר בריא בקטנה? במשק ברזילי החליטו לאפשר ללקוחות לבחור בין ארוחות הבוקר הטבעוניות העשירות של חביתת חומוס ושות' או פנקייק מקמח מלא שמחייבות זמן פנוי ללעיסה, לבין ארוחות קטנות חדשות של מאפה שמרים קינמון, שקדים, או שוקולד (22 ש“ח). עוד בתפריט הבוקר החדש: עוגיית שומשום מלאה הפתעות וללא גלוטן (16 ש"ח), לחמניית שיפון עם סביח טבעוני עשוי חביתת חומוס וגבינת סויה או עם אבוקדו ונבטים (28 ש"ח), לחם פאנג'בי עם גוואקמולי וירקות (30 ש"ח) וסנדוויץ‘ טף וגרעינים ללא גלוטן (28 ש“ח). כל הארוחות הקטנות מוגשות עם קפה, שאפשר כמובן להמירו בחליטת תה, שוקו או צ‘אי תבלינים תוצרת המשק ו/או לגוון בסוגי החלב הבאים: אורז שקדים אורגני, סויה אורגני, שיבולת שועל ולמי שהולך על הקצה – חלב פרה.

ארוחות בוקר במשק ברזילי

תפריט בוקר חדש במשק ברזילי (צילום: אפיק גבאי)
תפריט בוקר חדש במשק ברזילי (צילום: אפיק גבאי)

השקד בורח

גם אתם תמיד חלמתם להרגיש בורגנים אמיתיים, לעבור להרחבה של קיבוץ ולהשתתף בתחרות אפיית עוגות שקדים, כשברקע מטעי השקדייה פורחים מכל כיוון? זו בדיוק ההזדמנות שלכם. קיבוץ מגל במועצת האזורית מנשה (רק 50 דקות מהעיר, תירגעו) מזמין את הציבור להשתתף במירוץ השנתי במטעי השקדים, בין השקדיות הפורחות. בתפריט: מסלולי ריצה, פיקניק, השקה של מארז ואקום חדש של שקדים שאמור לשמר את טריותם ואת טעמם כאילו נקטפו זה עתה, ביקור בבית הבד הקיבוצי שמציע שבעה זנים של שמן זית ותחרות עוגת השקדים הטעימה ביותר בשיפוטה של נוף עתמנא ("מאסטר שף").

מירוץ השקד 2016, קיבוץ מגל, שבת (27.2) 9:00־14:00. לפרטים נוספים

מירוץ השקד בקיבוץ מגל (צילום: הדס ניצן)
מירוץ השקד בקיבוץ מגל (צילום: הדס ניצן)