אחרי 20 שנה: בר הזנזיבר המיתולוגי נפתח מחדש כמסעדה

נוסטלגיה היא הדיבור: המסעדן ערן וייזר פותח מחדש את הזנזיבר ברחוב קרליבך

לה זנזיבר. צילום: יח"צ
לה זנזיבר. צילום: יח"צ
10 בספטמבר 2014

ערן וייזר הוא פורסט גאמפ של עסקי האוכל המקומיים. וייזר הוא מפיק סרטים שרכש בשנת 1991 את הבר הזכור לטוב זנזיבר באבן גבירול יחד עם השותף שוקי לרר. ופה נאלץ לשלב אנקדוטה היסטורית לטובת הקוראים הצעירים: הזנזיבר היה בר שכל התל אביבים נהרו אליו כדי לאכול את כריכי הרוסטביף של אחד, חיים כהן. וייזר המשיך ופתח עם כהן את דיקסי, ועם הרכב משתנה של שותפים את מסעדת מיקה המיתולוגית של מיקה שרון ולאחר מכן את מסעדת אודאון ברחוב הארבעה. אחר כך הבין וייזר שכולם משקיעים במסעדות אבל שאנשים גם מחפשים דרך להשתפר בבישול בבית ופתח את רשת DOMO לכלי מטבח. אבל הזמן נקף והוא גילה, כהגדרתו, ש"תל אביב שייכת לצעירים".

אז וייזר אסף סביבו את המקצוענים משכבר: הסו שף של מסעדת מיקה, ז'וזו טוגדה, שיכין טונה צרובה על קרם אבוקדו, קלמרי על הפלנצ'ה, סשימי דג עם חצילים בסויה, וגם (איך לא?) סנדביץ' רוסטביף (28־59 ש"ח לכל המנות בתפריט). יצטרף למקום גם הברמן טל גרובר שערבב וניער כבר איזה קוקטייל או שניים בימי עבודתו במיקה ובזנזיבר, אבל מגיע בעיקר בשביל למזוג דרינקים (מתוך 300 סוגים של אלכוהול) או בירה מהחבית. הישיבה במקום החדש בלאונג' מרופד או אל בר, והסאונד של מוזיקת רוק ישלים בילוי קלאסי.

וייזר, פוראבר יאנג?

"אני כמעט בן 60 ויש לי פרספקטיבה. אני מחפש בילוי קצת שונה אבל אין לי איפה לבלות, אז רציתי בר, אבל כזה שמתייחס לקהל בוגר ושאפשר גם לאכול בו אוכל טוב בלי לקרוע את הכיס, ובטח לשתות איזה דרינק בשקט".

אנחנו בעד.

למסעדת לה זנזיבר