"אמיליה רומאנה": האיטלקית שהוקמה על חורבות בית העם

הטרטורייה אמיליה רומאנה התמקמה על חורבות בית העם ותגיש אוכל איטלקי קלאסי ופשוט במחירים נגישים

אמיליה רומאנה. צילום: אנטולי מיכאלו
אמיליה רומאנה. צילום: אנטולי מיכאלו
11 בפברואר 2016

פחות משנה עברה מהפתיחה הסוערת של פיצת בית העם של השף ערן שרויטמן, וכבר דייר חדש מתמקם בנכס שבפינת הרחובות לילינבלום־הרצל. מי שהתרגל לפיצות לא יצטרך להתמודד עם שינוי משמעותי בהחלפת השחקנים: הכירו את אמיליה רומאנה, טרטורייה איטלקית פשוטה במחירים נגישים. מאחורי הקלעים עומדים שלושה שותפים, בהם אבירם דותן, מסעדן ירושלמי ותיק שבבעלותו מסעדת ג'וי ולוצ'נה בבירה. "ירושלים עלתה לאחרונה לכותרות בהקשר הקולינרי. כולם מספידים אותה, מדברים על בעלי העסקים שעוזבים את העיר ופותחים במקומות אחרים", הוא מספר, "חשוב לי להבהיר: ירושלים חיה ובועטת, המעבר שלי לתל אביב הוא בגדר הגשמת חלום ישן. ראינו את המקום ומיד ידענו שכאן אנחנו רוצים לפתוח מסעדה איטלקית פשוטה ונגישה".

הנגישות מתבטאת במחירי האוכל והאלכוהול ובסגנון המנות. בתפריט תמצאו ראשונות שמייצגות בגאווה את המטבח האיטלקי עם מנות כמו ארטישוק אלה רומנה עם שמן זית, רוקט ופרמזן (38 ש"ח); סלט כרובית סיציליאנית עם עשבי תיבול, עגבניות, אגוזי לוז ויוגורט צאן (42 ש"ח); גבינת בוראטה על עגבניות ושמן זית (52 ש"ח); קלמרי על הפלנצ'ה עם קרם יוגורט (43 ש"ח) ועוד. להבדיל ממסעדות רבות שמאמצות לחיקן את טרנד הטאבון, באמיליה רומאנה בחרו לאפות את הפיצות שלהם בתנור אבן קלאסי.

אמיליה רומאנה. צילום: אנטולי מיכאלו
אמיליה רומאנה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

אם חשבתם שאי אפשר לחדש יותר בתחום, השילובים כאן נשמעים דווקא מסקרנים: פיצת Carne & Egg עם עגל מפורק, ביצת עין, עגבניות אדמה צלויות וארוגולה (62 ש"ח); פיצה ים־יבשה עם רוטב עגבניות, מוצרלה, סרדינים, גבינת פטה כבשים, זיתי קלמטה ועלי רוקט (58 ש"ח); פיצה די מארה עם שרימפס וקלמרי, מוצרלה, שום ועשבי תיבול (60 ש"ח) ועוד. גם מחלקת הפסטה נשארת על הקו הפשוט והנגיש עם טורטליני זנב שור (89 ש"ח); ספגטי פירות ים (79 ש"ח); ניוקי עם קרם פרש וערמונים (68 ש"ח) ועוד. תפריט הקינוחים ישתנה בכל ערב ויתומחר ב־29־35 ש"ח. בספיישלים: מוס שוקולד בלגי ופאי לימון עם מיקרו בזיליקום.