בלונדון הבריוש יותר נימוח?

מתקפת הפחמימות נמשכת: בית קפה שהוא גם מאפייה נפתח מול גינת שינקין

מאפיית Baker's. צילום: יח"צ
מאפיית Baker's. צילום: יח"צ
29 באפריל 2014

בשנות ה־80 נסע ליאור גליקמן ללמוד משפטים בלונדון ונשאר לעבוד שם. הקסם של בתי הקפה האנגליים כבש אותו, וכששב לארץ בסוף שנות האלפיים החליט להיכנס לעולם הלייף סטייל. הפגישה עם האופה אלכס לביד, שעבד קודם לכן במאפית בייקר אנד ספייס בלונדון, גרמה לגליקמן לפתוח את בייקרי 22 שמוקם אז ביבנה פינת אחד העם, פרויקט שפרש ממנו בהמשך (היום החלל הזה הוא בית הקפה של מאפיית בית לחם).

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

במשך תקופה ארוכה המשיך גליקמן לחפש את המקום הנכון לפתוח בו את המאפייה־בית קפה בסגנון הלונדוני שחלם עליו, עד שמצא את הנכס שמול גינת שינקין: לבנים לבנות, קצת בטון חשוף, מרפסת עץ פונה לגינה, ו־וויטרינה שבה מוצב ברישול מסוגנן להפליא מבחר של עוגות אישיות שנע בין מאפי שוקולד נימוחים לעוגות קרם אווריריות. כל אלה בארומה של אספרסו וניחוחות אפייה טרייה הבוקעים מהתנורים שבירכתי בית הקפה, העירו את הפנטזיה הלונדונית לחיים בלב תל אביב.

ארוחות בוקר כוללות מאפים צרפתיים או פרנץ' טוסט (24־34 ש"ח לארוחה); כריכים עם סלק, ברי וממרח פטריות כמהין לבנות או חביתת ירק ים תיכונית (25־39 ש"ח לכריך); סלטים שלאחד מהם קוראים שוק הכרמל (39 ש"ח); ובעיקר קישים ופוקצ'ות (35 ש"ח לקיש גבינות וסלט קטן). התפריט נוטה לאוריינטציה אירופית ומגובה בעושר הירקות המקומי, וזה בדיוק הספוט המושלם עבור ההורים שממתינים לילדי החוגים של בית תמי ומחפשים איפה ואיך לשרוף את זמן ההמתנה.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

ל-Baker's