לידיעת הבליינים: מזללת גריל חדשה בשם ג'סמינו נפתחת באלנבי

הכירו את ג'סמינו - הפנינה החדשה של המסעדן שאול טבת (סטפן בראון, רמלה, רדיו רוסקו). בתפריט: אוכל פשוט ומדויק בפיתה שעתיד לשרת את טורפי הלילה

ג'סמינו (צילום: נמרוד סונדרס)
ג'סמינו (צילום: נמרוד סונדרס)
22 ביוני 2016

אחרי שכל המסעדות, המזללות ובתי האוכל בעיר נעשו מתוחכמים, משויפים, מתוכננים הרמטית ומושקעים בכסף כבד, פגישה עם יוזמה אותנטית – שנראית כמו פרץ יצירתיות – היא משב רוח מרענן. כזאת היא ג'סמינו, המזללה שפותח בשבוע הבא המסעדן שאול טבת עם שותפו קולגיט סינג באלנבי. אל דוכן אוכל הרחוב שבנה טבת במו ידיו מובילות שתי מדרגות, כאילו היה משאית אוכל לממכר קבבים, ובפנים מספר מצומצם של מקומות ישיבה. טבת, הבעלים של הרסטו־בר רמלה, שהיה קודם לכן סטפן בראון המיתולוגי, וגם הבעלים של הבר לוציפר השכן, זכור להרבה נפשות בלייניות בעיר מהרדיו רוסקו, שושנה ג'ונסון, לונג ג'ון סילבר (כיכר דיזנגוף, 1981), בית מרזח בשינקין 51 והטרמינל. כל המוסדות הללו מפגינים כי מדובר באדם שיודע לבנות הוט ספוטס שממגנטים אליהם אנשים.

שאול טבת (מימין) וקולגיט סינג בג'סמינו (צילום: נמרוד סונדרס)
שאול טבת (מימין) וקולגיט סינג בג'סמינו (צילום: נמרוד סונדרס)

טבת, שנראה כמו רוקר שתקן שתלה את החשמלית, התחיל את דרכו כמסעדן במסעדת טלה ביפו 1989, שם הכין נתחי טלה על גריל פחמים. למעשה טבת לא שינה את הגישה שלו מאז ימי טלה ומעוניין גם בג'סמינה כמה שפחות להפריע לחומר גלם איכותי להתבטא. שיטת צלייה מסורתית מדוקדקת שבה טעמי העשן והטמפרטורה תובעים את מרבית הידע, עושה מבחינתו את העבודה הקולינרית. במקום החדש שלו הוא יכין ארבעה סוגי בשר על האש: קבב, פרגית, נקניקייה חריפה ביתית שהוא מכין בעצמו במקום, לב עגל חריף. כל אלה יגיעו בפיתה עם סלט ירקות חתוך, פלפל חריף ובצל מהגריל, טחינה ועמבה, ומדי פעם יפציע פה גם ערייאס (25־38 ש"ח למנה).

לא צפויה פה מוזיקה חזקה, וייתכן שהמקום יישאר ללא סאונד כלל, מכיוון שהוא חף מכל יומרה, כפי שמגדיר זאת טבת: "כמו שמישהי יוצאת מהבית ומתלבשת יפה ולא עושה את זה בשביל למצוא חן בעיני אף אחד אלא כי ככה היא מתלבשת, גם אני מכין אוכל שאני יודע להכין, בלי לנסות לקלוע לטעם הקהל ובלי קבוצת משקיעים. אני לא מנסה לייצר אווירה, האנשים שעובדים איתי עושים את האווירה. אני מתכוון להכין אוכל טעים ופשוט".

בשלב ההרצה המקום יהיה פתוח רק בשעות הצהריים, אבל אנחנו רואים פה דווקא את המפגש הלילי המושלם של טורפי הקיץ.

ג'סמינו, אלנבי 97 תל אביב, בתקופת ההרצה: ראשון־שישי 12:00־18:00