היידה טופו: מסעדת תבשילים טבעונית נפתחה בדרום תל אביב

לא עוצרים בירוק: מסעדה נוספת הצטרפה לשורת המסעדות הטבעוניות של העיר

ויליג' גרין. צילום: דן בלילטי
ויליג' גרין. צילום: דן בלילטי
2 באוקטובר 2014

זוג עולים מדרום אפריקה, ברי ונדין סיבול, הקימו בשנת 1992 בירושלים את המסעדה הצמחונית ויליג' גרין, קודם כל כי בני המשפחה היו צמחונים בעצמם. מאז שנות ה־90 צמחו להם שני סניפים של ויליג' גרין בירושלים, וגם ילדי משפחת סיבול בגרו על בסיס תזונה צמחונית בלבד והחלו לסייע בניהול המסעדה. במהלך התקופה האחרונה הפכו כל ילדי המשפחה לטבעונים, ועכשיו אחד הבנים, עומר סיבול, החליט לפתוח סניף טבעוני לוויליג' גרין בתל אביב. סיבול התמקם בחלל המיוחד הזכור לגרגרני העיר כממלכתן המיתולוגית של מלכות הפלאפל (ומאז סגירת הממלכה היה להיכל הפדי־מני "פוקסי").

ויליג' גרין התל אביבית עוצבה בגוונים ירוקים עם דלפק ארוך לחזית, והיא שומרת על האופי המקורי של המסעדות הירושלמיות, כלומר בר סלטים ותבשילים שאפשר לבחור ולהרכיב ממנו באופן עצמאי ארוחה המתומחרת לפי גודל הצלחת (44 ש"ח לצלחת קטנה, 59 ש"ח לצלחת גדולה).

בבקרים אפשר להזמין ארוחת בוקר על בסיס מקושקשת טופו עם סלט ומטבלים, וארוחות בוקר נוספות כמו גרנולה, פנקייקס בננה, מאפים או כריכים (18־52 ש"ח) וכמובן הפוך על חלב סויה, חלב אורז, חלב כוסמת או חלב שקדים (11־16 ש"ח). לצהריים מציעים במקום – מלבד סלטים – קיש, פאי, לזניה, קציצות צמחוניות או ממולאים (39־52 ש"ח למנה). תפריט הלילה המיוחד מכיר בכך שגם טבעונים מצויים לפעמים במאנצ', ולפיכך הוא מציע מבחר של מאכלי מזללות בגרסה טבעונית ובריאה יחסית, עם המבורגר טופו או סייטן, אצבעות טופו בבלילה הודית, קציצות או פיצה (26־56 ש"ח).

ברדיוס של פחות מ־100 מטר מוויליג' גרין פועלות שתי חומוסיות – בנחמני פינת יהודה הלוי, והטבעונית המצליחה אבא גיל ביהודה הלוי 55. מעט רחוק יותר, אבל עדיין במרחק הליכה, תמצאו את מסעדת זכאים הפרסית־טבעונית הפרסית ואת ננוצ'קה החוגגת משתאות גרוזיניים טבעוניים. עוד קצת הליכה והגעתם לקפה אנסטסיה הטבעוני או לתבשילייה הטבעונית וושינגטון. האם תל אביב הופכת לבירת הטופו העולמית?

למסעדת ויליג' גרין