בית מרזח מזרח אירופאי נפתח בנמל יפו

בית מרזח חדש נפתח בנמל יפו ומציע מנות חזיר לרוב והרבה אלכוהול לנשמה

קוסטיצה. צילום: יולי גורודינסקי
קוסטיצה. צילום: יולי גורודינסקי
10 בספטמבר 2014

חיפה נחשבת לעיר הקוסטיצה, אותו נתח של חזיר שנחתך מהחלק הפנימי של הבטן ועד לחזה ונחשב למעדן רוסי. בדרך כלל תמצאו במעדניות המתמחות גרסה מעושנת של קוסטיצה, במצב הזה הוא משמש בבישול כחומר גלם שמיועד בדרך כלל לבייקון. בבר מעיין הבירה בחיפה מוגשת הקוסטיצה הכי מפורסמת בארץ, שמנונית ורכה מבפנים ושחומה מבחוץ, ולהקת הבית של הבר, המנגנת מוסיקה צוהלת ברחבה שליד הבר, גם נקראת על שמו.

אלא שבימים אלה איבדה חיפה את האקסקלוסיביות שלה בתחום הקוסטיצה, עם פתיחת בית מרזח מזרח אירופי בנמל יפו: במבנה שבו שכנה מסעדת קאסה נובה של השף ניר דגן, שחלקו החיצוני מבנה אבן והאולם הפנימי שלו הוא מערה החצובה ברכס כורכר, נפתח ביר גארדן אין דור בשם קוסטיצה. יש שם שולחנות עץ ארוכים שמשני צדיהם מוצבים ספסלים ללא משענת והם מתנהלים כשולחנות שיתופיים קלאסיים של ביר גארדן בתוך מערה. בצד נותר על כנו חדרון פתוח ובו בר קטן שאפשר לשבת לאורכו על שרפרפי בר גבוהים, ובר קטן נוסף בחדרון הכניסה, למי שרוצה לשבת מול המטבח הפתוח.

אמיר ניומן ויואב עלון מנורמה ג'ין ופורטר האוס, בסיוע שני שותפים אדריכלים שהם הבעלים של הבר קפה קאסיטה שנמצא ממש ממול, לקחו את המקום לידיהם, והם עכשיו חולשים על שני העסקים גם יחד. מהיום קוסטיצה היא בית מרזח מזרח אירופי שמתבסס על הרבה נתחי חזיר ובשר בקר בבישול ארוך, וגם על מנות זקוסקה – מתאבנים רוסיים שמאזנים טוב לגימה של וודקה. אז לחיפאים יש אמנם תחתית, אבל ליפו יש בית מרזח שבו שותים כמו חבית רק ללא תחתית.

למסעדת קוסטיצה