יונתן רושפלד פותח מסעדה בירושלים

אחרי ארוחת ערב התל אביבית וההצהרה על פתיחת ארוחת ערב מהים – השף פותח מסעדה שלישי תחת קונספט דומה, הפעם בירושלים, יחד עם אבי בן ארוש מקבלייר. האם כבר אפשר לדבר על רשת?

יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב

חשבון האינסטגרם של השף יונתן רושפלד לא מפסיק לייצר חדשות וכותרות. היום העלה המאסטר שף בחשבונו פרטים על מסעדה חדשה שהוא עומד לפתוח בירושלים, אחות קטנה לארוחת ערב התל אביבית. הקונספט דומה (האם אפשר כבר לדבר על רשת מסעדות ארוחת ערב?): שיתוף פעולה עם שף ומסעדה קיימים – במקרה זה, השף אבי בן ארוש ממסעדת קווליאר הוותיקה והמוערכת בירושלים – מסעדה קטנה, אינטימית, בלי תפריט, חומרי גלם איכותיים ובישול אישי ומנחם כמו בביסטרו שכונתי טוב. "ירושלים, תתחילי לספור", הודיע רושפלד וציין את תאריך הפתיחה המיוחל של "ארוחת ערב בקבלייר": ראשון באוגוסט.

"אבי בן ארוש חבר, לקוח, חולה אוכל ויין 20 שנה, בעלים של המוסד הנפלא הזה", כתב רושפלד על המהלך, "…אלן דוכאס כתב פעם: 'אפשר לעשות כמעט הכול כשאוהבים', אז הנה, שנינו אוהבים ואנחנו פותחים פה את האחות הירושלמית. תהנו. יהיה טעים", הסביר באינסטגרם את החיבור.

נראה, כי מאז סיים רושפלד במפתיע את עבודתו לאחר שמונה שנים בקבוצת עדי'ס לייף סטייל, לפני כחודש וחצי, הוא דבק בדרכו החדשה, המבטאת את האני מאמין הקולינרי-מקצועי החדש שלו ואת כמיהתו ורצונו לחזור להיות "טבח".

[tmwdfpad]בשיחה שערכנו איתו לאחר הפרסום רושפלד נשמע נרגש לקראת העלייה לירושלים: "קבלייר היא אחד המוסדות הוותיקים של ירושלים, מקום ששמר כל הזמן על חנו, ואבי בן ארוש הוא לקוח שלי בארוחת ערב בלונץ. הוא מאוד אהב את התפיסה שבה נותנים את מלוא המקום לאוכל. פותחים שולחן, והקהל פשוט מגיע לאכול, בלי לעבור מסכת של מארחת, תפריטי יין וכל השאר. בירושלים נעבור כל יום בשוק מחנה יהודה, נאסוף את מיטב הפריטים, נבשל ולמחרת יום חדש ואוכל חדש. מדובר במסעדה באותה רמת מחירים כמו בתל אביב. המסעדה תעבוד חמישה ערבים בשבוע מיום שני ועד שישי ובשבת וראשון יהיה סגור. חשוב לי לציין שכל חומרי הגלם בה יהיו ישראליים בלבד. הם נבחרו ויבחרו בקפידה ויזכו לחשיפה אצלי באינסטגרם".

– ומתי ארוחת ערב ים בתל אביב?
"היה לנו עיכוב, וזה יקח עוד קצת זמן. בינתיים תל אביבים יעלו לירושלים לאכול".