כל אחד והפטיש שלו: מסעדת בריאות נפתחה ברחוב ארלוזרוב

מסעדה צמחונית־אורגנית חדשה נפתחה בצומת הרחובות ארלוזרוב ודיזנגוף. בתפריט: קייל, קינואה ותמציות עשבים להרגעה או להמרצה

אורגניק פטיש. צילום: אנטולי מיכאלו
אורגניק פטיש. צילום: אנטולי מיכאלו
30 באוקטובר 2014

בימים הקרובים תיפתח מסעדה אורגנית חדשה בשם אורגניק פטיש. בעלי המקום, לויד ולוסיל טית', מסתובבים כבר עכשיו נרגשים בין הסועדים שהגיעו להרצה כדי לקבל תגובות. המים במסעדה עוברים סינון של אוסמוזה הפוכה והחזרה של מינרלים. אנחנו לא שוכחים שמסעדות אחרות בעיר גובות תשלום (ולא סימלי בכלל) בעבור מים כאלה, אבל כאן הם מוגשים חינם.

בני הזוג טית' חיים במציאות שהם בראו לעצמם, והמסעדה הזאת, שאמורה לקבל בקרוב אישור אורגני של חברת הפיקוח אגריאור, היא השלמת הפנטזיה. בני הזוג עלו לארץ מאנגליה לפני חמש שנים. לוסיל טית' היא ליידי בריטית דקיקה ובהירה המעשנת סיגריות שהיא מגלגלת לעצמה, מטבק אורגני, והיא מקור הטירוף האורגני של בני הזוג. אימה של לוסיל התחילה לרכוש אוכל אורגני לפני יותר מ־20 שנה בבריטניה, ולוסיל התרגלה לצרוך אוכל אורגני בלבד. כשהגיעה לשלב הלימודים האקדמיים למדה טכנולוגיה רפואית, ונחרדה כשהבינה את המשמעויות של הנדסה גנטית והשפעתם של חומרי ההדברה שבמזון על גוף האדם. בהמשך, כשהפכה לאם לשלוש בנות, התחזקה תפיסת העולם שלה.

אלא שבארץ גילו בני הזוג שמבחר האפשרויות לארוחות אורגניות מחוץ לבית מצומצם במיוחד. בבריטניה בפרט ובאירופה בכלל השיח האורגני לא מצטמצם לאוכל טבעוני בלבד, ובני הזוג טית' חיפשו מקום בילוי עם תפריט עשיר, ורצוי במחיר סביר. כשהדהירה הקבועה מתל אביב למצפה הימים התישה אותם, הם החליטו לפתוח מסעדה אורגנית בלב העיר. תשעה חודשים הם עבדו על הקמת המסעדונת הקטנה שברחוב ארלוזרוב. הם החליטו שבמסעדה לא יוגש בשר. ירקות, פירות, ביצים וגבינות הם רוכשים מחקלאים מקומיים, ומשתדלים לרכוש חומרי גלם מיצרני בוטיק. כל מה שלא השיגו בארץ הם מייבאים בעצמם: וניל, עשבי תבלין מיוחדים ומשקאות אלכוהוליים.

לארוחות הבוקר מכינים באורגניק פטיש שקשוקה עם קייל וגבינת גאודה עיזים (59 ש"ח), פרנץ' טוסט וניל וקינמון עם תפוחים אפויים במייפל וחמאה (58 ש"ח), או ארוחות בוקר אנגלית הכוללת ביצים ושעועית אפויה (62 ש"ח). בריאותניים יקבלו את מנת דייסת הקינואה שלהם בחלב שקדים ביתי (40 ש"ח). לצהריים יש חצילים מקורמלים עם טחינה מוגשים עם ביצים (49 ש"ח), פסטה עם גבינת גאודה עזים (65 ש"ח) ועוד מבחר של שישה סלטים (42־64 ש"ח). לוסיל רוקחת תמציות עשבים להרגעה, רענון או להמרצה (14 ש"ח).

לוסיל, את חושבת שהקהל יבין את הפטיש האורגני שלך?

"אני מתכוונת לדאוג שהאוכל, השתייה, התמציות והמוזיקה באמת יגרמו לאנשים להקלה בחיים. כמו בבית מלון, שאתה מגיע אליו ונוחת על הכיסא, ויודע שאתה יכול לנשום עמוק כי מישהו דואג בשבילך עכשיו להכל".

למסעדת אורגניק פטיש