להשוויץ בשוויצרי: האחים בופ מגישים מאפים שוויצרים בפטיסרי חדש

פטיסרי שוויצרי נפתח בחלל שאכלס בעבר את מסעדת אלבה

ג'ראלד. צילום: אורן זיו
ג'ראלד. צילום: אורן זיו
5 בפברואר 2015

שמעו סיפור: צעירה ישראלית מעוניינת לטוס לארצות הברית לטיול של אחרי צבא, לא מקבלת ויזה ומחליטה להתפשר על אירופה הקלאסית. מיד אחרי הנחיתה בשוויץ היא פוגשת בחור שוויצרי, מתאהבת בו ונוסעת איתו בקרוואן ברחבי אירופה. בדרך הם עוצרים בעיירות ועורכים מופעים אקרובטיים על אופניים. שני הילדים שנולדים להם מצטרפים להופעות באקרובטיקה ובקסמים. כך גדלו ג'ניפר וג'ונתן בופ בעיר לוזאן בשוויץ עד שעלו לארץ.

השבוע פתחו האחים בופ פטיסרי שוויצרי, באבן גבירול מתחת לבניין G. ההתנפלות על הוויטרינה המרשימה שלהם החלה כבר ביום הראשון, והייתה אינטנסיבית כל כך שכל העוגות בוויטרינה נחטפו עוד בשעות הבוקר. מדובר במקרר תצוגה ענקי הניצב במרכז החנות, שנראית כמו חנות תכשיטים אירופית ומעוצבת (ירון טל) בצבעי עץ אגוז אמריקאי עם ריצוף איטלקי בגוון טורקיז מושחר. הווייב משדר דרמה ואלגנטיות.

האב, ג'ראלד בופ, עבד בעבר כקונדיטור, והעניק לפטיסרי את הוויז'ן השוויצרי המיוחד שלו. מי שמלווה את תהליך האדפטציה של המטעמים לחך הישראלי הוא הקונדיטור אלון גולדמן, שהקים את פטיסרי מזרין.

תוכלו לנשנש פה פחזניות שו א־לה קרם המצופות בקראסט שקדים פריך; עוגת גבינה שוויצרית עם מסקרפונה, שמנת וקרם פרש; טארטלט קרמל מתובל במלח ים אטלנטי (27 ש"ח למאפה אישי); מאפים שוויצרים בסגנון קרואסון אגוזי לוז ולימון (14 ש"ח); פרעצל פרג מתקתק (14 ש"ח), עוגות בחושות במעטפת שוקולד פריכה (נימוחות במיוחד בפנים); עוגת שכבות מזוגגת של פיסטוק ופטל, או לימון הדרים (38 ש"ח); וכן עוגיות תבלינים יבשות מסורתיות שמכילות ג'ינג'ר, הל, קינמון, וציפורן (26־28 ש"ח לחבילה).

בחודש הקרוב תושלם תקופת ההרצה ואפשר יהיה להזמין, מלבד המתוקים, גם מספר מצומצם של ארוחות בוקר, סלטים, קישים וכריכים, שיוכנו מפרוסות של לחמי הבריוש הנאפים במקום. ואגב, השכנים בבניין מעל לא חייבים לרדת למטה בשביל לאכול: בג'ראלד עורכים אירועי בוטיק קטנים.

לג'ראלד