מזללה מקסיקנית חדשה נפתחה בשכונת פלורנטין

בחלל שאכלס את השווארמה הצמחונית, נפתחה המזללה מקסיקנית "צ'נגוס". בתפריט: טאקו ובוריטו בארבעה מילויים שונים, ונשנושים מקסיקנים קלילים

צ'נגוס. צילום: אנטולי מיכאלו
צ'נגוס. צילום: אנטולי מיכאלו
14 באוקטובר 2014

שדרות וושינגטון בפלורנטין ממשיכות להפתיע: אחרי התבשילייה הטבעונית החדשה, נפתחה כעת בשדרה – בחלל שאכלס קודם את השווארמה הצמחונית שנסגרה – מזללה מקסיקנית חדשה בשם Changos (כינוי לקופים במקסיקו). בתפריט תמצאו טאקוס (מקמח לבן או מקמח תירס ללא גלוטן) ובוריטוס בארבעה מילויים: נתחי ואסיו עגל (חלק מהבטן התחתונה של העגל) במרינדה (39 ש"ח); עוף עם אננס (33 ש"ח); שרימפס חריפים עם אבוקדו (43 ש"ח); ופטריות פורטובלו ושמפיניון (33 ש"ח). אפשר גם לבחור שתי תוספות (אורז/שעועית/סלט) במחיר של חמישה ש"ח נוספים.

נוסף לכך תמצאו בתפריט גם מנות פתיחה קלילות יותר, כמו צ'ילי ריאנו – פלפל ממולא בגבינות, בבצל ובחלפיניו (29 ש"ח), ונשנושים כמו טורטייה צ'יפס עם סלסת עגבניות (15 ש"ח) וטאקיטוס – מנה של שתי טורטיות קטנות מקמח תירס (12 ש"ח). בגזרת המשקאות מציעים במקום מה שקרוי במקסיקו אגווה פרסקה (מים טריים) – משקאות לא אלכוהוליים מבוססי מים בטעמים מיוחדים. בכל יום ישנם שלושה טעמים משתנים, דוגמת אפרסק ולוונדר, מלון ובזיליקום, תמרינדי או אורז עם וניל וקינמון. נוסף לכך יש גם גולדסטאר ופאולנר מהחבית. בימי חול ב־12:00־16:00 יש ארוחות עסקיות.

מאחורי המקום עומדים שלושה שותפים, שעבור כל אחד מהם מדובר במיזם קולינרי ראשון בישראל. אבי אסולין, שחי בארצות הברית 24 שנה וניהל חברת קייטרינג; איתן רוטשטיין, שאחראי על הצד הכלכלי; וספי בראון, שעבד במטבחים באמסטרדם ובישראל (ג'ויה, גרינברג, קפה לואיז) ועכשיו החליט שהגיע הזמן לפתוח מקום משלו. "הרעיון עצמו התגבש אצל אבי בתקופה שבה התגורר בארצות הברית ובמקסיקו", מסביר בראון. "זה מבוסס על מה שקוראים באמריקה Texmex (הלחם של המילים "טקסס" ו"מקסיקו", אוכל מהיר בסגנון מקסיקאי־אמריקאי – אב"ד), רק שאצלנו המנות אותנטיות יותר".

כל המנות מוגשות בכלים חד פעמיים, כך שאפשר לשבת בשולחנות או לקחת לדרך ולהתיישב על אחד הספסלים בשדרה.

למסעדת צ'נגוס