פימפינלה: מסעדת דגים חדשה בנחלת בנימין

מסעדת דגים חדשה המגישה מבחר נאה של משקאות אניס נפתחה בנחלת בנימין - אנשי הלפטופ מוזמנים לנשנוש בשעות הבוקר

30 באפריל 2015

כשההורים של בועז פלד היו יוצאים לאכול במסעדת גולד פיש בחיפה הם היו חוזרים הביתה עם מגשית של שאריות קלמרי שלא הצליחו לחסל. טבעות הקלמרי המטוגן היו נדחסות לתוך פיתה טרייה וזוכות לשפריץ של לימון שנסחט. פלד הצעיר היה נוגס בקסם הזה וחושיו היו נפתחים. בשבוע שעבר, כשפלד פתח להרצה בין חברים את הבר־מסעדה שלו פימפינלה (אניס בלטינית), הוא שיתף את הצוות בחוויה הזאת. התפריט של פלד מזכיר אוכל רחוב של ערי חוף רבות – ממרסיי עד תל אביב. יש לו שם מנות שאפשר לשבת ולאכול וגם לקחת לדרך: מוסר ים בבלילה של בירה וודקה עם צ'יפס תפוחי אדמה ובטטה בשום ירוק, פטרוזיליה וגרידת לימון (42 ש"ח); ברבוניות מטוגנות בקמח תירס ופפריקה מעושנת עם רוטב של יוגורט, בזיליקום ופלפלי שיפקה; וכמובן קלמרי מצופה בקמח תירס בפיתה עם ירקות טריים ואיולי אריסה (40 ש"ח).

פלד, בוגר מטבח לילה (וקודם לכן המוסדות הקולינריים של אייל שני), פתח גם הפעם מקום באוריינטציה לילית, אבל הוא נפתח דווקא בבוקר: עוד בשעה 10:00 הבר פועל, ויש חדר בסגנון כוורת קהילתית המתאים לעבודה עם לפטופ לצד הקפה והעוגיות. בהמשך היום יהיו פה גם מנות מתאימות לנשנוש־יד־אחת של בוקר בעוד השנייה אוחזת בעכבר.

הפן האניסי של המקום בא לידי ביטוי בקינוח של אקלר בקרם פטיסייר, מלבי, מי זהר וסירופ תבלינים עם כוכב אניס, שמוגש עם בוטנים וקוקוס. מגוון המשקאות האניסיים מסחרר: מבחר נאה של סוגי ערק, אוזו, ראקי, פסטיס צרפתי, וגם סמבוקה שחורה ולבנה. קוקטייל הבית מכיל ערק רוזטה עם נענע וסילאן (18 ש"ח לכוס קוקטייל).

לפימפינלה