ימי הטום: מסעדונת תאילנדית לוהטת נפתחה בשוק לוינסקי

פיפי'ז התאילנדית הקטנה שנפתחה בלוינסקי במקום הביסטרון של יהלומה, לוהטת לפחות כמו המרק טום יאם שלה

פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)
1 ביוני 2016

המסעדונת שנפתחה בשבועיים האחרונים במקום הביסטרון של יהלומה הפכה לדיבור הלוהט בסצנה הקולינרית. FIFI היא יפעת תבואה, שלמדה אמנות בבצלאל לצד עבודה במסעדות (בפלור ובמטבח: מחניודה, רפאל, האנוי ועוד). תבואה התאהבה בטכניקות הבישול המורכבות של המטבח מאותה סיבה שהיא אוהבת לעסוק באמנות – כדי לפצח ולפתח טכניקה. זאת הסיבה שהיא מכינה הכל במקום במו ידיה מחומרי גלם בסיסיים, כאילו הייתה במסעדת שף מדופלמת. למרות זאת מסעדונת שעיצבה עבורה הקונדיטורית ליאור חרמוני, תלויים המוני פנסים וייטנאמיים שמאירים אווירה לא פורמלית.

פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)

תבואה, ששוטטה במזרח הרחוק בווייטנאם, בנגקוק והודו, מתהדרת גם בגיסה תאילנדית שתרמה לה את המתכון למרק הטום יאם של מיס לומ־קאו (35 ש"ח למרק שמגיע עם אורז, ותזדקקו לו מטעמי חריפות). סלט אבטיח במרינדת חמוץ־מתוק־חריף עם אטריות שעועית דקות, בצל מטוגן ובוטנים (32 ש"ח) הוא גרסה אישית של תבואה לסלט הדרים אסייתי; מאדר אוף דרגון היא מנה מסקרנת נוספת של ביצה חצי כבושה במרינדה חמוצה חריפה עם סלט מלפפונים, שום מטוגן, עלים טריים ובוטנים (22 ש"ח); מנת פועלים סינית, שנמצאת בלב התפריט, עשויה עוף, בקר או טופו על אורז עם ביצת עין, ירוקים טריים וקשיו (43 ש"ח) – ואחת המנות המורכבות ביותר בתפריט היא לחמניית קניונים תאילנדית עם בטן חזיר (37 ש"ח).

פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיפי'ז (צילום: אנטולי מיכאלו)

מכיוון שיש פה רק 12 מקומות ישיבה, אתם אמורים להזמין, להמתין כשבע דקות ליציאת המנה, לזלול וללכת. אפשר גם לעמוד בחוץ עם צלחת ופחית צוננת של בירה צ'ינטאו (16 ש"ח) או להתקשר להזמין ולבוא לאסוף את המנה בעצמכם. אף על פי שאפשר לשבוע פה ממנה עיקרית אחת בתעריפים ממש ידידותיים, לא היינו עוזבים בלי קינוח לוטי תאילנדי (24 ש"ח) או כדורי פודינג אורז על שיפוד עם רוטב טופי ובוטנים (16 ש"ח).

FIFI'S , זבולון 5 תל אביב,
ראשון־חמישי 18:00־24:00, שישי 11:00־17:00