טעימה יפואית

מסעדה פלסטינית נפתחה במתחם שוק הפשפשים

אל ג'מילה. צילום: אנטולי מיכאלו
אל ג'מילה. צילום: אנטולי מיכאלו
19 במרץ 2014

בישול ערבי הוא הטרנד הלוהט בביצת הקולינריה המקומית. תשכחו מחומוס. אוקיי, אי אפשר באמת לשכוח מחומוס, אבל תחשבו מתוחכם, יוקרתי, אותנטי, מקומי ובלאדי במיוחד, עם המון כבוד למסורת. בדיוק לשם המטבח הזה חותר. שפים ופודיז מדברים בעיניים בורקות על מגדלנה החדשה של יוסוף חנא בצומת מגדל, ועל קאמל השלמון ממסעדת טורקיז הירושלמית.

בשבועות האחרונים נפתח ייצוג נוסף למטבח הערבי פה אצלנו, ביפו. השף סלאח כורדי שעבד בבבאי, בני הדייג, מיט בר ומדזו, ועבר התמחות בשיטות בישול עדכניות אצל השף יאיר פיינברג, פתח את מסעדת אל ג'מילה, שבה מנסים לשחזר את הקסם והטעמים המקוריים של מטבחי יפו.

בתפריט של המקום תמצאו מנות שכנראה לא נתקלתם בהן עד כה: תעשימה – דג בציפוי בצק פריך שנחרך קלות בטאבון (85 ש"ח); צלעות כבש עם עלי גפן ממולאים בבשר ואורז (110 ש"ח); לברק מדפון בטאבון מוגש עם עלי גפן ותרד (88 ש"ח); קלמארי ממולא בשרימפס ובשר סרטנים מוגש על שיפוד (42 ש"ח); קינוחי תאנים מיובשות ממולאות בפירות טריים (25 ש"ח); דלעת ערמונים בסירופ הל עם טחינה שקדים ושערות חלבה (25 ש"ח).

הקרבה לכיכר השעון הופכת את המטבח הפלסטיני הזה לנגיש לתושבי המרכז, ופותחת את הדיון לבישול אזורי מקומי (גלילי מול יפואי למשל). רק המחיר הגבוה יחסית יכול להיות חסם בשביל חלק מהפודיז הסקרנים, אבל אפשר להתנחם בעסקיות הצהריים, שמעט מוזילות את העניין. בינתיים נותנים במקום עשרה אחוזי הנחה על כל התפריט עד השעה 17:00.

למסעדת אל ג'מילה