קבוצת המיטמרקט פותחת את 25m בשוק הכרמל. במטבח: השף יונתן בורוביץ' מקפה 48

25m, המסעדה החדשה של קבוצת המיט מרקט תיפתח בשוק הכרמל, 25 מטר מהקצבייה. במטבח: השף יונתן בורוביץ'

4 ביוני 2015

אחרי שנה וחצי של פעילות בקצביית הבוטיק Meat Market, השף ירון קסטנבוים ושותפיו עו"ד יניב בר-נור ואורי ויינשטיין, יפתחו מחר מסעדת בשר חדשה בשוק הכרמל. עד לא מזמן הציעו בקצבייה לבחור נתח מבין הנתחים השונים המוצגים בויטרינה, והגישו את זה על שולחנות רעועים לצד בירה צוננת או כוס גראפה. השמועה עברה מפה לאוזן ולהשיג שולחן פנוי בקצבייה הפך למשימה של ממש. לכן החליטו השלושה כי הגיע הזמן לעבור למקום קצת יותר מסודר ולהמשיך לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – בשר מעולה במחירים מעולים.

קרניבורים אנונימים, מיטמרקט
קרניבורים אנונימים, מיטמרקט

המסעדה החדשה, שתיקרא 25m נמצאת מרחק פסיעות ספורות מהקצבייה – ליתר דיוק 25 מטר משם – והיא כוללת חלל פנימי וחצר מרשימה במיוחד. בחצר מתוכננים להיות גריל פחמים, מעשנה ובור שבו יקברו מנות בשר ועוף בתוך פחמים. והמחירים? זולים במיוחד, הודות לעובדה שבעל הקצביה הוא גם השף וגם המסעדן.

השף יונתן בורוביץ' יהיה במטבח. צילום: יולי גורודינסקי
השף יונתן בורוביץ' יהיה במטבח. צילום: יולי גורודינסקי

אבל בזה לא נגמרו ההפתעות: במטבח יהיה השף יונתן בורוביץ', מי שהיה השף והבעלים של מסעדת קפה 48 שנסגרה לפני כחצי שנה. את המקום תנהל מיכל מזבולון העשירי, ונכון לעכשיו נראה שעומד להיות מאוד מעניין שם.

קסטנבוים, אתם הולכים לשחזר את ההצלחה של האוכל שהיה מוגש במיט מרקט?

"מה שהיה הוא שיהיה. זו לא תהיה מסעדה, המקום נמצא 25 מטר מהקצבייה, ושום דבר לא הולך להשתנות. מי שמכיר אותנו מוזמן לבוא וליהנות ממגוון נתחי הבשר שנמצאים בקצביה ומאותן מנות מוכרות כמו שווארמת המעושנים שלנו, קבב על סלט שוק וטחינה ועוד שלל מנות מתחלפות. ה-DNA של המיט מרקט זה קצביה עם חור בקיר. לקחנו על עצמנו משימה להיות מעין 'מנגישי מוצר'. אנחנו רוצים להכיר מקרוב לאוכלוסייה רחבה את עולם הבשר שהם לא מכירים. אין דבר טוב יותר מלטעום נתחים לפני שאתה קונה אותם להכנה בבית. אני מאמין שעולם האוכל הולך לכיוון הזה. קודם כל טועמים- ואחר כך קונים".

למסעדת 25m