"שינדלר": בר אוכל לבנטיני חדש בשוק הפשפשים

חצר חביבה בשוק הפשפשים הוסבה לבית אוכל כשר עם תפריט דגים חלבי

קפה שינדלר. צילום: גלעד רדט
קפה שינדלר. צילום: גלעד רדט
19 במרץ 2015

כבר כמעט שני עשורים שלדוד חן גלריה לחפצי וינטג' בשוק הפשפשים, שבה הוא מוכר פריטים שאסף ואצר מכל העולם. לאחרונה רכש חן אוסף פריטים מהמפעל של אוסקר שינדלר בצ'כיה (כן, הכוונה לאיש שמאחורי רשימת שינדלר), ובחצר הפנימית של הגלריה הוא הקים בר אוכל. השף קונדיטורית אושרת בן חמו (שעבדה לפני עשור אצל פרנק אזולאי) והשף שלומי בן שימול (פלימרקט, לה שוק, קבלייר) גויסו לטובת המטבח. בן חמו מספרת שאפילו הוויטרינה של בית הקפה הייתה בעברה החלון של המפעל המקורי של שינדלר.

בחצר המקורה מוגש אוכל יצירתי מהמטבח הלבנטיני: מדובר במקום של אוכל כמעט צמחוני הכולל דגים. בן חמו מסבירה שהתפריט שואב השראה ממספר מטבחים – נגיעות מרוקאיות, בלקניות ויפואיות – ובקיצור מזרח ים תיכוני חדש. במנות תמצאו מנה של כיסני שישברק מהמטבח הדרוזי ממולאים בסלט עלי מנגולד מרוקאי, אפויים בתנור ומוגשים חמים על רוטב יוגורט קר (37 ש"ח); מנת סרדינים עם סלט עגבניות בסגנון מרוקאי, מתובלות בפלפל חריף ובשום, מוגשות עם קרעי לחם אפויים בתנור על סרדינים ביתיים כבושים, לצד שמנת חמוצה (43 ש"ח); סיגרים מטוגנים ממולאים במוסר ים וסלמון, צ'ילי ותבלינים מרוקאים, מוגשים עם קרם טחינה ולימון כבוש (4 יחידות ב־49 ש"ח).

בן חמו משקיעה גם בקינוחים ולכן תמצאו פה גם מלבי ללא ג'לטין וללא חומרים משמרים המוגש בצנצנת סירופ מפריחת מי הדרים, בליווי קוקוס קלוי ופיסטוקים מקורמלים (37 ש"ח) וגם דקואז שוקולד עם מרנג ואגוזי לוז, גנאש שוקולד מריר־קפה, גנאש שוקולד נוגט ובציפוי פציח של שוקולד, מוגש עם סמי פרדו מקורמל ברוטב פירות יער (43 ש"ח). לקוקטיילים במקום העניקו שמות משעשעים כמו דה גלורי אוף ג'אפה – קוקטייל עשוי כפיר ליים, פירות יער, מיץ לימון וקאווה (החל מ־44 ש"ח לקוקטייל). אז בזמן שאתם יושבים העיפו מבט בכרזות הקולנוע, הרהיטים והכלים משכבר הימים. לכל פריט יש סיפור ששפילברג יכול לעשות עליו פיצ'ר.

למסעדת שינדלר