תמיד תהיה לנו את מסריק

בית קפה עם שיק פריזאי נפתח בכיכר מסריק. חפשו את הקאפקייקס

30 בינואר 2014

דווקא בית הקפה המרווח המשקיף על כיכר מסריק מבעד לפרופיל בלגי שחור, אלגנטי ותל אביבי היה אמור לשגשג לאורך זמן, אם תוחלת החיים של בתי העסק בעיר הייתה מושתתת רק על מיקום מנצח. אבל אחרי המוני פתיחות, סגירות והשבתות פעילות, נפתח במקום השבוע פטיסרי קפה בוטיק, שאיך שהוא נראה מגיע לו להישאר ולהתיז על השכונה קצת שיק פריזאי.

הכיוון הכללי של פטיסרי קפה בוטיק פונה כמובן לצרפת והעיצוב הוא מסגרות זהב על לוחות התפריטים התלויים על הקירות, וסגירת המטבח בדלתות שחורות. כמובן שיש שם גם הררי מאפי בוקר המוצבים תחת פעמוני זכוכית על הבר ומעוררים זיכרונות מעיר האורות. הפריזאיוּת, חשוב לציין, היא רק הרוז' שהמקום פידר על חוטמו, שכן רב סגנוניות מנחה את הפטיסרי לא פחות: למשל הכריכים העשויים מקרואסון מכילים הפתעות צפון אפריקאיות. הקרואסון במילוי האבוקדו והלימון הכבוש, למשל, כבר צבר לעצמו, תוך ימים ספורים של פעילות הקפה, קהל של אוהדים (28 ש"ח עם פלפל צ'ומה, ביצה קשה ומלפפון). כריכים נוספים מותקנים על בסיס בייגלה תל אביבי במעטה נוקשה (להבדיל מבייגלה ירושלמי רך ורווי שומשום), הנפרס לשתי טבעות וביניהן פרוסות נקניק סרוולד ומלפפון כבוש או גבינת קממבר ואגוזים (30־32 ש"ח).

עוד בתפריט: פסטות (החל ב־32 ש"ח לפסטה חריפה עם נקניקיות מרגז), סלטים מקממבר ואגסים ועד סלט פריקסה עם טונה מתובלת ופלחי תפוחי אדמה (38־54 ש"ח) וצלחות בשרים או גבינות וסלמון (75־78 ש"ח). אין שם בישולים של ממש אלא מדובר במטבח קר המתמחה באפייה. גאוות הבית הם הקאפקייקס הנאפים במקום מדי בוקר בשניים או שלושה סוגים מפתיעים כמו מקופלת, וניל, שקדים, חמוציות ועוד (9 ש"ח ליחידה).

לבית הקפה פטיסירי קפה בוטיק