מסעדת ארקדיה של השף עזרא קדם נסגרה ותהפוך למסעדה כשרה

אחרי 20 שנה השף עזרא קדם סגר את מסעדת ארקדיה בירושלים ויפתח במקומה מסעדה כשרה בשם עזיזה

7 בדצמבר 2014

השף עזרא קדם נחשב לאחד השפים המשמעותיים בארץ. הוא מוכר היטב לאו דווקא בגלל הפרסונה הטלביזיונית שלו, שנצרבה בסדרת הריאליטי "המטבח", כשף שלא הייתם רוצים לפגוש מול כיריים בוערים כשאתם בתפקיד איש צוות במטבח. מה שהפך את קדם לשף ידוע בברנז'ה הקולינרית היא דווקא העובדה שהקים כבר לפני 20 שנה, בפברואר של שנת 1995, את מסעדת ארקדיה בירושלים. ארקדיה סימנה עם רגע הפתיחה שלה את העיסוק בסוגיית האוכל המקומי בגרסה העילית המוקפדת.

למרות ששפים מוצלחים מירושלים היגרו מזמן לתל אביב (ובניהם למשל רפי כהן, מרפאל), קדם התעקש להמשיך לשוטט בהרי ירושלים ולקטוף עשבי תבלין ולקנות את אותם הפרודוקטים שהיו חביבים על בנות משפחתו בשווקים, שוק מחנה יהודה, שוק הפלאחיות בעיר העתיקה, והשווקים בבית לחם וברמאללה, להכנת מאכלי עדות מסורתיים בפרשנות אישית עילית.

מנה מתוך התפריט הזכור לטוב של מסעדת ארקדיה. צילום: יח"צ
מנה מתוך התפריט הזכור לטוב של מסעדת ארקדיה. צילום: יח"צ

לפני ספר חודשים סגר קדם את ארקדיה ובימים אלה הוא בעיצומם של שיפוצים קדחתניים מתוך מטרה לפתוח, באותו בית אבן ירושלמי עתיק בסימטה קטנה בלב העיר, מסעדה חדשה כשרה, שלה יקראו עזיזה מבית ארקדיה.

קדם שומר בינתיים על פרופיל תקשורתי נמוך. הוא אישר את הפרטים ומסר שיפתח את המסעדה החדשה בעוד כחודשיים: "אני עובד בעיר מאז שנת 1995. מעט מאוד מסעדות שף עובדות בארץ לאורך כל כך הרבה שנים. בירושלים זה לא קל ואני מחכה כבר לרגע הפתיחה של המסעדה החדשה".