מסתמן: יהלומה עוזבת את הנמל

שנה לאחר שפתחה את יהלומה בנמל, יהלומה לוי ממשיכה ככל הנראה הלאה, לבד. מה יעלה בגורל המסעדה שנקראת על שמה?

יהלומה לוי. צילום: איליה מלינקוב
יהלומה לוי. צילום: איליה מלינקוב
8 בפברואר 2017

בינואר 2016 פתחה שפית השנה של טיים אאוט יהלומה לוי עם השותפות עינב ברמן ואדוה זמר את יהלומה בנמל – ביסטרו שוק שמח הממוקם בכניסה לשוק הנמל. רבים אז תהו למה היא עזבה אחרי ארבע שנים את הביסטרון שלה בלוינסקי, דווקא כשהמתחם שהיא הייתה מחלוציו הפך לאזור בלייני חם. אבל לוי ידעה היטב מה היא עושה ולמה: "הייתה לי (בביסטרון) תוכנית עסקית, אבל כשבונים תוכנית אין בה חורפים קשים, מלחמות, פיגועים, רחוב שהופך לאתר חפירות. בכל זאת יצרתי מותג מעולה והצלחתי להתפרנס ממנו. מצד שני לא יכולתי למצות את הפוטנציאל של המותג כי המקום היה קטן מדי. היה ביקוש גדול לאוכל לאירועים ולאוכל הביתה ולא יכולתי לתת אותו כי המטבח היה קטן מדי. מובן שלא היה לי איפה להושיב את כולם, וארוחה על מכסה מנוע של מכונית חונה הפכה לחלק מהאופי של המקום", סיפרה בריאיון לטיים אאוט.

יהלומה לוי. צילום: איליה מלינקוב
יהלומה לוי. צילום: איליה מלינקוב

כשנשאלה באותו ריאיון איך תעבוד בצוות לאחר שהתרגלה לעבוד סולו, השיבה: "אי אפשר להיות מנהל טוב בלי לעבוד בצוות. עסקים מצליחים הם תמיד של קבוצה ולא של אדם בודד. החיבור שלי עם עינב הוא עמוק במיוחד. נפגשנו בלילה גורלי. חצי שנה אחרי שפתחתי את הביסטרון קיבלתי הצעה לעשות קייטרינג בבית פרטי ל־50 אנשים. הייתי מבוהלת וביקשתי עזרה מעינב. היא התגייסה עוד לפני שדיברנו על תשלום. באותו לילה של המסיבה אימא שלי נפטרה ולא הייתי איתה. בערב הזה הגורלות שלנו נקשרו. עינב מביאה איתה ניסיון, וה'ביחד' יצר משהו פרשי. גם החיבור עם אדוה הוא משמעותי. אבא שלה הוא ממוצא מצרי, ובפסח לפני שנתיים הכנתי עבורם ארוחה של יציאת מצרים. זה הפך לחיבור משפחתי. בגישה הבלתי מתפשרת לחומרי הגלם – עינב ואני דומות מאוד".

ואכן המיזם של לוי, ברמן וזמר התפתח בהמשך למסעדה נוספת, ביסטרו נוח, שנפתחה על חורבות רוקח 73, ופרויקטים משותפים נוספים היו אמורים לצאת לדרך בהמשך. אולם כעת נודע כי לוי נפרדת ככל הנראה מהשותפות ומיהלומה בנמל, המסעדה שנקראת על שמה. לוי בוחנת כעת הצעות ושיתופי פעולה חדשים.

לא ניתן היה להשיג את תגובתה של יהלומה לוי.