שוק רוטשילד אלנבי מתחדש בדוכנים חדשים: תאילנדי, מקסיקני ועופות צלויים

שוק רוטשילד אלנבי נפתח לפני שכל הדוכנים היו מוכנים לפעילות ועכשיו הוא צומח תוך כדי תנועה עם בתי אוכל חדשים וחדשניים שכדאי להציץ עליהם. הנה השלושה שקרצו לנו

מקסיקו סיטי בשוק רוטשילד אלנבי. צילום: אנטולי מיכאלו
מקסיקו סיטי בשוק רוטשילד אלנבי. צילום: אנטולי מיכאלו
26 במרץ 2017

שוק רוטשילד אלנבי פועל כבר שלושה חודשים ובמרוצת הזמן הזה, עוד ועוד דוכני אוכל חדשים פותחים את הדלת. הנה שלושה מקומות, מכיווני אוויר שונים, שמריחים לנו לא רע בכלל:

לילה אחד בבנגקוק

בעורף השוק, הפונה לרחוב יבנה, תמצאו את ראק תאי (RAK THAI) תאילנדית ססגונית עם רהיטים עשויים מחביות פח צבעוניות והררי קופסאות קרטון שנארזות בקפלים כמו פרחי לוטוס. במטבח השקוף תוכלו לראות איך מכינים עבורכם ברגע ההזמנה פאד תאי ראק של אטריות אורז במעטפת חביתה, פירות ים, רוטב דגים, כוסברה, שעועית, בוטנים, רוטב צדפות, גזר, צ'ילי ושום, קארי דגים תאילנדי עם קציצות דגים (45־49 ₪), או מנות של אורז מטוגן עם חזה עוף ואננס, או עוף מוקפץ ברוטב בוטנים עם פטריות (45־47 ₪). טבעונים ישמחו לשמוע שהרכיבים הבשריים ניתנים להחלפה בטופו. כיוון שהמקום מתפקד הן כדוכן זלילה מהיר והן כמקום בילוי, תמצאו פה גם קוקטיילים (42-45 ₪) ובירות כולל כמובן סינגה (12-18 ₪).

ראק תאי 

ראק תאי, חריף מדיום עד חריף למתקדמים. צילום: אנטולי מיכאלו
ראק תאי, חריף מדיום עד חריף למתקדמים. צילום: אנטולי מיכאלו

אולה מחיקו

מי שעוד התעכב עם הפתיחה עד לאחרונה הוא הדוכן המקסיקני, מקסיקו סיטי. בשבועות האחרונים הוא הפציע עם תפריט מצומצם מאוד של בוריטו עוף, קרנה בלנקה או ביסטק (41־59 ₪) או שלוש יחידות של טאקו שמוגשות עם אותו הרכב מילויים, וכן קסדיה שמפיניון עם מיקס פלפלים, שמנת וצ'דר. הבוריטו והטאקוס מוגשים עם סלסה ורדה, סלסה רוחה וגוואקמולה. עוד אפשרות היא מנה של נאצ'וס או אורז מקסיקני עם צ'ילי קון קרנה בגרסה בשרית או צמחונית (31-42 ₪). מהר לפני שהאבוקדו ייגמר.

מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי נוחתת בשוק. צילום: אנטולי מיכאלו
מקסיקו סיטי נוחתת בשוק. צילום: אנטולי מיכאלו

עוף טוב

בחזית השוק, הפונה לאלנבי, תוכלו להתענג על עוף שמשחק בין מזרח למערב. העופות ניצלים בטאבון מסתובב שנבנה במיוחד עבור המקום בתכנונו של נדב קונדל (אקס קלואליס, אונמי וג'אווה). ניתן לבחור בין מנת עוף בסגנון פקין דאק שיגיע ברוטב הויסין, עם גלייז ופנקייקים סיניים קטנים לצד כל הרטבים והחמוצים המסורתיים. מנה נוספת מקבלת השראה מהמטבח התאילנדי ובה העוף מגיע בוורסיה אסייתית עזת טעמים, לצד סלט פפאיה, סטיקי רייס, ברוקולי מוקפץ, ורוטב. לטיפוסים שמרנים יציעו עוף פורטוגזי מתובל בפפריקה מעושנת. כל ארוחת עוף כזאת תעלה 50־70 ₪ ורוב הסיכויים שידרשו שני סועדים כדי לחסל אותה. מי שקצר בזמן יוכל לקחת מנת עוף בכריך: קרעי עוף תאילנדי בלחמנייה שמזכירה בייגלה ירושלמי עם שומשום, כריך של סלט עוף צרפתי, או לדגום את מנת הקריספי צ'יקן האופנתית. שורה תחתונה, כל עוד אתם בעניין של עוף, תוכלו לבחור לאיזה כיוון אתם מעופפים איתו, למערב או למזרח הרחוק.

סניור צ'י

העוף של סניור צ'י. צילום: אנטולי מיכאלו
העוף של סניור צ'י. צילום: אנטולי מיכאלו