איטלקי זה הכי אחי

סניף של רוסטיקו נפתח במתחם שרונה

פיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטר
פיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטר
13 באפריל 2014

פיאצה רוסטיקו היא הסניף השלישי של מסעדת רוסטיקו הוותיקה (המחזיקה שני סניפים נוספים בשדרות רוטשילד ובבזל) שנפתח בשרונה ומציע דוכן של פיצות אל טליו, כלומר פיצות הנמכרות לפי משקל. הפיצות נרקחות בשיתוף עם רשת אליצ'ה האיטלקית: הפציולי האיטלקי ג'ובנינו דומניקו הדריך את אנשי רוסטיקו איך להכין בתנור אבן פיצה מבצק פריך ודק במבחר גדול של תוספות. למשל, טופינג איטלקי קלאסי של תפוחי אדמה ומוצרלה. מאפים וכריכים איטלקיים מוכנים במקום על בסיס בצק פיצה בסגנון של סנדוויץ' רגיל או מגולגל, ואפילו רעיונות מופרכים קורמים בצק וגבינה, למשל פיצות מתוקות עם נוטלה וריקוטה.

פיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטר
פיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטר

בפיאצה רוסטיקו שבשרונה יוגשו בנוסף לתפריט שבשאר הסניפים גם מנות איטלקיות קלאסיות כמו סקלופיני שייטל ברוטב מרסלה ושעועית ירוקה וקרוסטיני של פוקצ'ה ביאנקה. נראה כי הנכס המרכזי של הסניף החדש בשרונה הוא השטח הפתוח שבחצר האחורית של המבנה. אמנם פיאצה מעוגלת ומרוצפת אבני דרך רומיות עדיין אין שם, אבל כיסאות העץ הפזורים בנוחות והצפירות הנשמעות מרחוב קפלן בהחלט מסייעים ביצירת חוויה איטלקית־רומית, שמופרת רק על ידי חיילים במדים שמגיעים לשם מהקריה. המחירים: פסטות, פיצות ועיקריות 45־75 ש"ח, דגים ובשר 100־120 ש"ח.

במרחק של מטרים ספורים מפיאצה רוסטיקו, מוקם על ידי קבוצה אחרת של שותפים מתחם ליטל איטלי, שיוצרים יחד כפר טמפלרי גרמני בעיר ים תיכונית, שכולו פסיפס של מטבחים איטלקיים.

למסעדת פיאצה רוסטיקו