איך אומרים פחמימות באיטלקית?

מסעדה איטלקית חדשה נפתחת בחלל של מסעדת הפויקה במתחם נגה

רמי אמינוב מול הטאבון. צילום: בן קלמר.
רמי אמינוב מול הטאבון. צילום: בן קלמר.
3 באפריל 2014

נראה כי יפו הופכת לאט לאט לקולוניה איטלקית וראויה להכתרתה כבירת הספגטי הים תיכונית. רק השבוע דיווחנו על שקד, הגלידריה אספרסו בר שפתחה סניף מהיר ואיטלקי בשוק הפשפשים, וכבר בשבוע הבא תיפתח מסעדה איטלקית אמיתית בלב נגה בשם Jemma, בחלל שאכלס בעבר את מסעדת הפויקה הזכורה לטוב. מי שאחראי לפיזור הארומה האיטלקית על המתחם הוא רמי אמינוב, שף בעל חזון איטלקי עמוק: מאז גיל 15 הוא עובד במטבחים של מסעדות (חומוס הבימה, רג'ינה), ובשנים האחרונות הקים וליווה את מסעדת אוליברי. לשם כך נאלץ אמינוב לשלם מחיר אישי כבד ולטוס ללא מעט השתלמויות ומסעות קולינריים ברחבי איטליה.

רמי אמינוב. צילום: בן קלמר.
רמי אמינוב. צילום: בן קלמר.

עכשיו הוא החליט לצאת לדרך עצמאית עם מסעדה המתבססת על חומרי גלם טריים בשילוב מוצרים חיוניים המיובאים מאיטליה. עיצוב המסעדה נעשה בשיתוף עם האדריכל מיקי הייבלום, והיא מעוצבת בסגנון נקי ובצבעוניות מונוכרומטית עם הרבה כבוד לבניין שבו ממוקמת המסעדה.

אמינוב אופה בטאבון איטלקי פיצות בסגנון נפוליטני מבצק דק ושוליים עבים. המנות העיקריות נעות במנעד תקציבי גדול בין 39־110 ש"ח ופונות לקהל מגוון – טורפי בשר מובהקים, צמחונים וטבעונים – הודות לאפשרות להתקין כמעט כל מנה בגרסה צמחונית או טבעונית. תמצאו פה פוזילי ירקות שרופים בטבון, ניוקי דלורית ומרווה ברוטב ערמונים ובזיליקום, פיצה קרבונרה, פולנטה כרובית צלויה ופירורי פוקצ'ה. הכיוון הקולינרי של אמינוב ברור – למות מאושר מהצפת פחמימות.

למסעדת ג'מה