גוד מורנינג וייטנאם

דוכן אוכל רחוב וייטנאמי התיישב בשדרות בן גוריון. מרק פו, מישהו?

30 בינואר 2014

למרבה השמחה הקולינריה הווייטנאמית טפטפה לעיר בשנים האחרונות מהוטל מונטיפיורי ועד טאיזו והאנוי. דווקא מזון הרחוב הוויטנאמי הנחשק ברחבי העולם מצא את מקומו בעיקר בלב המסעדות היוקרתיות שבעיר. עכשיו לראשונה האוכל הוייטנאמי יוצא החוצה למקומו הטבעי, הרחוב, בגרסת כיסוי צרפתית־וייטנאמית אלגנטית.

כל זה קורה בקיוסק בשדרות בן גוריון פינת דיזנגוף, שהשתפץ לאחרונה. על המהלך אחראית חבורת השותפים שמאחורי קיוסק הבימה, ובעזרת המעצב ירון טל מעטפת הקיוסק החיצונית נחצתה כך שחלקה התחתון מכיל חלוקי נחל כלואים מאחורי רשת מברזל, וחלקה העליון מורכב מקירות אדמה ייעודיים שמהם משתרך קיסוס. אפשר לשתות בישיבה על שולחנות פיקניק בשדרה או לאורך הבר, קפה הפוך בבוקר, ואפילו לנשנש כריכי ביס, מאפה בוקר או סלט. אבל מי שיטרח להגיע לכאן במיוחד, בטוח ירצה לרכוש את השקיות השקופות שתפורים אליהן מקלות עץ דקים, ובתוכן הרכבים שונים של אטריות אורז או אודון, יחד עם עשבי תבלין, נבטים וביצה חצי חלוטה או נתחי עוף. במקום יוכלו לצקת עבורכם את תכולת השקית לתוך קערית מרק –  והרי לכם מפגש בקרן רחוב עם מרק הפו המיתולוגי (36 ש"ח). עוד מנות וייטנאמיות בתפריט הן ספרינג רול (16־22 ש"ח לזוג), לחמניות באן רגילות עם ירקות כבושים וחזיר למשל (24־28 ש"ח), ובאן מי המכיל את ההיסטוריה של וייטנאם בלחמניית בגט במילוי ירקות כבושים בסגנון אסייתי חמוץ, כוסברה, פטה כבד וחזיר או טופו (26־28 ש"ח).

על הדלפק מוצבת צנצנת ענקית עם נשנושים בצורת עצמות קטנות לכלבים החולפים בשדרה. אמנם תכף יהיה פה חם ולח כמו בווייטנאם אבל לפחות אצלנו עדיין מתייחסים לכלבים כחברים ולא כחומרי גלם.

לדוכן הוייטנאמי La Ca Phe