היקב, הטמפלרים והבטן של החזיר

בתוך מבנה טמפלרי עוצר נשימה נפתח השבוע להרצה ז'אז'ו וינו, שלוחה של בר היין מנווה צדק

עובד זיתוני. צילום אנטולי מיכאלו
עובד זיתוני. צילום אנטולי מיכאלו
20 במרץ 2014

למרות החשאיות שאפפה את פתיחתו להרצה של ז'אז'ו ויין בר, בר היין החדש של עובד ושני זיתוני, בתחילת השבוע כבר אי אפשר היה להשיג מקום פנוי במבנה הגדול של היקב הטמפלרי העתיק שבחלל המדהים שלו נבנתה המסעדה. מאז שנת 1890 לא נשמע שם כזה שקשוק יין בגביעים. הזוג זיתוני מחזיקים בז'אז'ו וינו הוותיק בנווה צדק ובז'אז'ו בר הממוקם ממש ממול. השבוע, כאמור, הצטרפה צלע שלישית לעסקי היין והאלכוהול שלהם.

בז'אז'ו החדש בשרונה מבחר היינות רחב בהרבה מזה שבבר היין בשבזי, אבל גם פה הבחירות נעשו בדקדקנות. את התפריט בנתה השפית עדי לוי (שעבדה כסו שפית באחת המסעדות של דניאל בולו בניו יורק ומשמשת כשפית של ז'אז'ו בשנה האחרונה), והמנות שלה משחקות על מנעד מתוק־מלוח ואסתטי מאוד. במנות התפריט יש סלט אנדיב וחסה צרובים בחמאה בנגיעה על הפלאנצ'ה ומוקפצים ברוטב סלק מוקרם המדגישים את טעמי הירק, ועל המנה זרויים צ'יפסים של שום. סלט נוסף הוא וריאציה של סלט קפרזה עשיר בעגבניות.

עוד בתפריט מנה של נתחי בקר על ניוקי ותפוחי עץ מקורמלים, מנת פורק בלי הכוללת בצלים ובייקון ומנה באוריינטציה צרפתית של דסקית כבד אווז עם קולי פטל שחור. כשנה לפני הפתיחה הבטיח זיתוני בראיון ל־Time Out נשף בכל ערב ומוזיקה מלטפת. נראה שהיקב הטמפלרי וקירותיו המקומרים הוא ללא ספק התפאורה הנכונה לממש את ההבטחה.

Jajo Wine Bar, דוד אלעזר 27, מבנה 116 מתחם שרונה (כניסה מרחוב הארבעה), 5225822־03, כל יום 18:00־לקוח אחרון