לונדון לא מחכה לנו

מזללת פיש אנד צ'יפס חדשה תיפתח בשבוע הבא בכיכר השעון צמוד לחנות הגלישה שהייתה בעבר מסעדת יועזר בר יין

דור אבן. צילום: אנטולי מיכאלו
דור אבן. צילום: אנטולי מיכאלו
18 בפברואר 2014

קצב פעימות הלב של פודיז חולניים מאיץ כמו במפגש מפתיע עם אקס מיתולוגי כשהם מגלים את מיקומה של המזללה שיפתח בשבוע הבא השף דור אבן. יאפ, מדובר בחלק מהמבנה שהיה עד לא מזמן יועזר בר יין. לאבן האנרגיות האלה דווקא עושות הרגשה טובה. אבן מגיע מעולם מסעדות העילית. הוא עבד בהרברט סמואל לפני חמש שנים כטבח וכסו שף של יובל בן נריה במשך שנה וחצי, משם נסע עם בן נריה למסע הגדול בחו"ל כדי ללמוד את האוכל האסייתי, ולאחר מכן השתלב בהקמה של טאיזו ועבד שם כסו שף של בן נריה עד לפני חודשיים.

במזללה שלו, הבנויה מאריחי חרסינה לבנים וכחולים ובשילוב המתכת של המנורות והמגשים, הוא מתכוון להכין מנות של אוכל רחוב. מה שמיוחד הוא שכאן גם סגנון המכירה וההגשה יהיו של אוכל רחוב. המנות ייארזו בנייר עיתון בתוך לאנצ' בוקס חד פעמי, כך שניתן לקחת מנה ולאכול בעמידה לאורך הדלפק או להתיישב על שולי האבן של מבנה השעון שבכיכר ולאכול שם. ספוילר: זה לא באמת נייר עיתון. מדובר בנייר פרגמנט שמפורסמות עליו כתבות פיקטיביות, אבל לא נגלה דבר מעבר לכך כדי לא להרוס טוטאלית את החוויה.

במנות המוצעות דג קוד (בקלה) בבלילה וייטנאמית מתובלת בכורכום, שרימפס טמפורה בבלילה של בירה, ראשי קלמרי חריפים מצופים בקמח מתובל בתערובת תבלינים חריפה, ארטישוקים מטוגנים בבלילה של קמח אורז קלוי ובירה וברבוניות מקומחות בתערובת תבלינים. עוד מטוגנים בהכנה: וון טונים, כלומר כופתאות במילוי שרימפס וטפיוקה. לכל אלה מתחברים צ'יפסים עבים עם קליפת תפוח האדמה בסגנון ביתי מתובל בפשטות כמו בהולנד (25־45 ש"ח למנה). כל הרטבים מוכנים במקום, ולכל מנה משודכים אוטומטית שני רטבים מנה בזמן ההגשה: איולי שום, איולי שמנת חמוצה עם פטרוזיליה ושום, רוטב צ'ילי־שום חריף סיני, סלסת עגבניות חריפה ורוטב חמוץ מתוק. עוד תמצאו במקום גם ירקות חתוכים להפגת הצרבת, מלפפון ורבעי צנונית וצנוניות שלמות חמוצות שגם נכבשו במקום. לאור הטיגונים מסתמן שאבן הוא רדיקל חופשי בעידן המאודים.

למזללת בנייר עיתון