סייטן קטן שלי

בית קפה טבעוני ראשון בעיר ייפתח בצומת הרחובות פרישמן וריינס

בית קפה "אנסטסיה". צילום: אנטולי מיכאלו
בית קפה "אנסטסיה". צילום: אנטולי מיכאלו
29 באפריל 2014

איפה תוכלו לאכול עוגה טבעונית על בסיס קרם קשיו עם בננה, וניל ופירות יער על מצע אגוזי מלך ותמרים? בבית הקפה הטבעוני הראשון בתל אביב, שייפתח בשבוע הבא בפינת הרחובות פרישמן וריינס. ולא, לא מדובר במסעדה טבעונית כמו זכאים או בר טבעונשווילי כמו ננוצ'קה, אלא על בית קפה עירוני דקדקני בשם אנסטסיה השייך לאדריכלית תמר אילון ולשותפה רועי עזר. ההתלהבות והכנות של אילון ועזר סוחפים – זה לא מקום שיגישו לכם בו תחליפי בשר וחלב, אלא אוכל אמיתי, מושקע, מחומרי גלם בריאים, טריים ונראה שכמה מהם יהיו אפילו אורגניים. בראיון עזר ואילון עוד היו בשלבי גיבוש אחרונים של התפריט בעזרת השף יפתח ברקת, המתמחה בהכנת אוכל טבעוני, נא ונטול גלוטן. ברקת משתייך לשפים העונים לאמנת ז'נבה של הבריאותנים, אבל בגרסה טעימה ומצודדת למראה.

בנות כת הסייטן חייבות להישאר דרוכות ובהאזנה מלאה בשלב הזה, כי נדמה שמישהו פשוט דמיין את דמותן הענוגה בולסת בשקיקה כשהגה את היקום הטבעוני המקביל של אנסטסיה: במקום יוגשו ארוחות בוקר של פטה שיבולת שועל עם זיקוק שוקולד וסלט פירות ברוטב שקד-וניל, כריכים, מיצים ושייקים של ירקות ופירות. לא יוגשו משקאות ממותקים המכילים סוכר, צבעי מאכל ושאר מרעין ומרעילין. מזונות על יככבו בתפריט וכך נוכל כולנו להבין סוף סוף מה זה צ'יה וגוג'י, מה עוד עושים עם אצות מלבד סושי (רמז: סלט קולרבי ברוטב אסייתי) והאם פולי קקאו נאים באמת טעימים? החלב בקפה יהיה על בסיס שקדים או שיבולת שועל ויותקן במקום. מדפי העץ הבהירים שהוצבו בבית הקפה נועדו להצגת מוצרים למכירה הביתה.

קפה אנסטסיה מסתמן כמלכודת דבש, סליחה, מלכודת סילאן טבעונית של חטובי העיר, וקרניבורים מובהקים עוד עלולים למצוא את עצמם מזינים את גופם באנרגיה בריאה.

 לאנסטסיה