קפה לונץ יפתח מחדש תחת השם מייסון קפה

הקפה השכונתי שייפתח מחדש בתחילת נובמבר יגיש קפה משובח ומוצרים נלווים. סיידא: "החלטתי לא לוותר על הלקוחות הנאמנים שלי. אני מתרגש לפתוח שוב את השערים"

18 באוקטובר 2015

לאחר רעידת האדמה הקולינרית באוגוסט, שבה הודיע יונתן רושפלד על סגירת מסעדת ארוחת ערב בלונץ ביחד עם השף עודד סיידא, ולאחר פירוק השותפות ביניהם, לטיים אאוט נודע כי סיידא יפתח מחדש את קפה לונץ, תחת השם מייסון קפה. "החוויה עם רושפלד הייתה מלמדת ואני מוקיר תודה על כל הניסיון שנצבר. פניי קדימה בגאווה. החלטתי לא לוותר על הבית שלי ועל הלקוחות הנאמנים שלי. אני מתרגש לפתוח מחדש את השערים".

במקור, לונץ היה בית קפה משפחתי ואינטימי שאירח את תושבי השכונה. סיידא (אחיינו של המתכונאי בני סיידא) נהג לבשל בבית הקפה. אחד הלקוחות הקבועים במקום היה רושפלד, שפירגן לסיידא בכל הזדמנות. עם עזיבתו של רושפלד את קבוצת עדי'ס לייף סטייל איחדו השניים כוחות. "לקוחות שלנו… הלונץ יוצא לחופשת פסח. נפתח מחדש במתכונת ארוחות ערב בלבד. ניפגש בקרוב", נכתב באפריל האחרון על זגוגית החלון של לונץ. ואכן, לאחר כמה שבועות נפתחה ארוחת ערב של רושפלד וסיידא – מסעדה קטנה עם תפריט מצומצם מאוד, שעשתה הרבה רעש והייתה אמורה להיות חלק מרשת מסעדות "ארוחת ערב" של השניים (ארוחת ערב בקבלייר הירושלמית וארוחת ערב מהים במלון בראון תל אביב).

קפה לונץ. צילום: יח"צ
קפה לונץ. צילום: יח"צ

אולם לפני חודשיים, באוגוסט, ארוחת ערב בלונץ ספגה חיצי בקורת קשים עקב מחיריה הגבוהים, ראשית בידי מבקרי אוכל ובהמשך מידי העיתונאית והסופרת שרית ישי לוי, אשר פוסט פייסבוק שכתבה על התמחור במקום הפך לוויראלי, ורוקן את המסעדה מלקוחותיה. כתבה שהוצגה בתוכנית צינור לילה על בסיס אותו פוסט, הייתה לפי סיידא מכת המוות של המיזם המשותף עם המאסטר שף, ששרד רק ארבעה חודשים. לאחרונה נודע כי גם פרויקט ארוחת ערב מהים לא יצא לפועל.

יונתן רושפלד, דניאל גפן ועודד סיידא. צילום: אנטולי מיכאלו
יונתן רושפלד, דניאל גפן ועודד סיידא. צילום: אנטולי מיכאלו

כעת, למרות שסיידא אמר בעבר כי הוא אינו מתכנן להחיות את מסעדת לונץ, הוא יפתח את המקום מחדש ב־2 בנובמבר. "החלטתי לפתוח מחדש את ביתי ולהעניק לו שם חדש וקונפסט מתאים לתושבי השכונה. תוכלו למצוא בו קפה מעולה ונלווים, מוצרי קונדיטוריה משובחים, מוצרי מדף ייחודיים לקניה והפתעות נוספות".