סוקראטס סופרסטאר: המטבח היווני הוא הדבר החם הקיץ

מסעדה חדשה על קו המים, ערבי דייגים, משלוחים בלקניים, הפי האוור לצלילי בוזוקי ועוד. המטבח היווני לגמרי כאן, אז קבלו אותו באוזו עם קרח ובברכת קאלי אורקסי (בתיאבון)

מתוך הספר ״גרקו - מטבח יווני״ ( צילום: דן פרץ)
מתוך הספר ״גרקו - מטבח יווני״ ( צילום: דן פרץ)
9 ביולי 2017

אחרי שנים שנאלצנו לטוס לחו"ל כדי לטעום ממנו, המטבח היווני מסתמן כדבר הכי חם בשטח. קבלו אותו באוזו עם קרח ובברכת קאלי אורקסי (בתיאבון).

יוון על הים | פאראקלו

היוונייה החדשה בבלוק, פאראקלו (בבקשה ביוונית), התמקמה בלוקיישן מושלם בטיילת, במקום שבו עמדה בעבר מסעדת הני ביץ'. עיצוב בכחול־לבן, גרפיטי מסוגנן (אחרי הכול זוהי יפו) ומוזיקת רקע בשפת המקור דואגים לתפאורה כמו בטברנה משודרגת, והים דואג לכל השאר. הבעלים הני ונלי גרבלי התאהבו ביוון והחליטו שגם לנו מגיע מקום שמח שמגיש צזיקי (33 ש"ח), סגנאקי דבש ותימין (38 ש"ח), מאפי ופילו (38־46 ש"ח) וסופלאקי (61 ש"ח) לצד קוקטיילים קרירים על בסיס אוזו. בקינוחים בולטת גרסה מקורית ופריכה לבקלווה פילו במילוי ריקוטה ואגוזים (46 ש"ח). עוד בתפריט: ארוחות בוקר בסגנון יווני (52־68 ש"ח), די.ג'יי יווני בחמישי וקבלת שבת בשישי אחה"צ.

פאראקאלו. צילום: אביעד בר נס
פאראקאלו. צילום: אביעד בר נס

פאראקלו, נחום גולדמן 6 תל אביב, כל יום 9:00־24:00, 6816918־03

 

עסקית ערב | יאסו תל אביב

המסעדה היוונית של השף אביב משה (מסה, קוואטרו) חוגגת יום הולדת 5 בתפריט עסקיות ערב שנפתח בפרנה זוגית ומטבלים וממשיך במנה ראשונה ועיקרית, והכל ב־98 ש"ח לאדם. בצלחת תמצאו קלמרי ים תיכוני צרוב וקרם עגבניות מיובשות, קבב קצבים, סופלאקי פרגית ושילובים נוספים של יוון־ישראל. מהמרפסת המוגבהת חוף פרישמן נראה כמו הריביירה הצרפתית.

יאסו תל אביב צילום. צילום: דרור ביהם
יאסו תל אביב צילום. צילום: דרור ביהם

יאסו תל אביב

 

ערבי דייגים | גרקו

ערב הדייגים היווני החדש (מדי ראשון, 18:00־24:00) בגרקו שואב השראה משיטות טיפול מקומיות בדגים ופירות ים (וכל מי שראה פעם איך חובטים תמנון יודע במה מדובר). ברשימת המנות מככבים מקרל מעושן עם תפוח אדמה ויוגורט (44 ש"ח), קלמרי ממולא בגריל ברוטב ציר דגים וחומץ יין אדום (78 ש"ח), מרק דייגים יווני (110 ש"ח) ועוד. כל זה בא עם משקאות יווניים ובוזוקי ברקע.

מתוך הספר "גרקו מטבח יווני". צילום: דן פרץ
מתוך הספר "גרקו מטבח יווני". צילום: דן פרץ

גרקו

 

משתה יווני | ספרטה

במסעדה בפינת ירמיהו כל יום הוא סיבה למשתה יווני, וכדי שלא ישעמם דואגים לגוון את הקונספט: 25 אחוז הנחה על כל התפריט כולל אלכוהול (ראשון־רביעי 19:00־21:00), יין ללא הגבלה בימי שני, ערבי "טברנה של חברים" על מוזיקה וריקודים בשלישי, קבלת שבת ספרטנית בשישי עם ספיישל קוקטיילים קרירים, ובראנץ' יווני בשבת.

ספרטה. צילום: אנטולי מיכאלו
ספרטה. צילום: אנטולי מיכאלו

ספרטה

יווני עד הבית | הצועניה

מכיוון שלאף אחד אין כוח להיכנס למטבח בחום הזה, השיקה הבלקנית היפואית את "הצועניה בבית" – תפריט מעדנייה יווני שאפשר לקחת גם למשרד, או לים: סקורדליה, טארמוסאלטה, צזיקי וממרחים שונים (32־36 ש"ח ל־250 גר'), מטיאס כבוש (34 ש"ח), קציצות פרסה צמחוניות/בשריות (10/12 ש"ח ליחידה), לחם הבית ועוד. להזמין בטלפון, לבוא לקחת ולהרגיש בחופשה.

הצועניה. צילום: אוהד קב
הצועניה. צילום: אוהד קב

הצועניה

שישי יווני | אלבי

בשישי בצהריים האווירה היוונית של אלבי משתלטת על כל שוק הפשפשים, אבל גם באמצע השבוע לא משעמם שם. בטברנה מתקיימים ערבי מוזיקה וריקודים (שלישי) ודי.ג'יי (רביעי), ובמעדנייה חוגגים בכל יום חמישי עם בוזוקי לייב. לקראת הסופ"ש ניתן להצטייד במעדנייה בגבינות, דגים מלוחים, מזטים ואוכל מוכן, ולהמשיך את השמחה במזגן.

אלבי, עולי ציון 6 (טברנה), עמיעד 14 (מעדנייה) יפו, שני־חמישי 18:00־אחרון הלקוחות, שישי 10:00־19:00, שבת 13:00־אחרון הלקוחות, 4417072־077

 

עוד 3 ערבים יווניים שכדאי לבדוק:

שישקו

החמארה הבולגרית עושה מחווה לשכנה מדרום בערב טברנה שמח כמו שרק השמן יודע: מוזיקה יוונית ודי.ג'יי סלוניקאי, גירוס טלה ועלי גפן ממולאים, אוזו, רצינה וצ'יפורו וריקודים עד לשעות הקטנות של הלילה.

שישקו. צילם: חיים יוסף
שישקו. צילם: חיים יוסף

שישקו

 

שוק צפון

הטברנה היוונית של שוק צפון חוזרת. ברחבה המרכזית מופיע הרכב יווני הארדקור, וכשהעניינים מתחממים השולחנות זזים הצדה לטובת ריקודים, שבירת צלחות וצ'ייסרים של אוזו. המסעדות מציעות מנות ספיישל באווירת יוון. לקונים ב־50 ש"ח ומעלה החניה חינם (שלישי 20:00־22:30).

שוק צפון, צילום: טל ציקורל
שוק צפון, צילום: טל ציקורל

שוק צפון, ראול ולנברג 20 רמת החייל, שלישי 20:00־22:30

 

שגב קיטשן גארדן

השף שגב משה פותח את הקיץ בערב טברנה חדש במסעדה שלו בהוד השרון. נוסף לתפריט הרגיל יוגש תפריט ספיישלים של קישואים ממולאים ברוטב יוגורט חם (74 ש"ח), סופלקי פרגית, ירקות ותפוח אדמה מדורה (89 ש"ח), מוסקה בלקנית (89 ש"ח) ועוד, לצד קוקטיילים, אוזו ומוזיקה חיה (ראשון, מ־19:00).

שגב קיטשן גארדן