זוזוברה TLV: הסניף התל אביבי נפתח להרצה בימים אלה

לפני 18 שנה זה היכה בתושבי הרצליה והסביבה והנה עכשיו, הזוזוברות מגיעות לתל אביב. הלוקיישן? מתחם האוכל של גינדי. הקונספט: טכנולוגיה מתקדמת עם קריצה יפנית וכן, גם המנות המוכרות והידועות

וולקם זוזוברה. הסניף בתל אביב נפתח. צילום: אנטולי מיכאלו
וולקם זוזוברה. הסניף בתל אביב נפתח. צילום: אנטולי מיכאלו
15 במאי 2017

חיכינו בסבלנות והנה זה קורה, בימים אלה סניף זוזוברה תל אביב נפתח להרצה. כשבר האטריות האסייתי זוזברה נפתח לפני 18 שנה בהרצליה הוא היה הביא לארץ חיבור חדשני בין מנות בהשראת המטבח האסייתי המסורתי מתוך שיטת שירות יפנית מהירה שנעזרת בטכנולוגיה על מנת להושיב גדודי סועדים יחד אל שולחנות שיתופיים. השף אבי קונפורטי פיצח אז את סוד הטעם הישראלי, ועבד בפורמט של רשת מסעדות וואגא מאמא שהחלה את דרכה בבריטניה שנים ספורות קודם לכן. מאז זרמו הרבה נודלס במרק: נפתח בר אטריות נוסף של זוזוברה בכפר סבא, קונפורטי הפך לשותף ויועץ קולינרי (מי שאחראי כיום בפועל על המטבח הוא השף אבי יופה) והדובדבן: בימים אלה הזוזוברות מגיעות לתל אביב. ברשת ממשיכים לשכלל את שיטות העבודה עם קריצה לחיבה היפנית, לטכנולוגיה וכמובן להתעקש על אותן מנות שנועדו לשמח את החיך המקומי.

קבלו אותו, זוזוברה TLV. צילום: אנטולי מיכאלו
קבלו אותו, זוזוברה TLV. צילום: אנטולי מיכאלו

חידושים והפתעות

כיום במקום מסופונים למלצרים יש טאבלטים, אבל בקרוב מאוד הלקוחות עצמם יוכלו להזמין את המנות ישירות מהטלפון הסלולרי האישי, ללא תיווך מלצר במידה וירצו בכך. התשלום יתבצע גם הוא דרך הטלפון, כך שלא יהיה צורך להתעכב בסוף הארוחה בהמתנה לחשבון. מלבד שולחנות ארוכים הסניף התל אביבי מעט קטן יותר (רק 96 מקומות ישיבה במקום 107 בהרצליה) אבל עדיין שומר על אינטנסיביות של מפעל יפני. מעל לראש הסועדים מוקם גוף שחור שבו משתקף הנעשה למטה, וסביבו כעין מנורת נייר אורז שעליה מוקרנים וידיאו ארט'ס.

זוזוברה, גם בתל אביב. צילום: גליה אבירם
זוזוברה, גם בתל אביב. צילום: גליה אבירם

המנות הכי נמכרות בתפריט הן של ראמן עוף טריאקי (59 ₪) שמגיע יחסית בטעמים מעודנים ועונה כנראה לתשוקה היהודית למרק עוף. סלט סום טאם פפאיה (38 ₪) תאילנדי, מנת בנקוק היט שעשויה מאטריות ביצים, נתחי עוף ונענע בקרמל, שום חריף וסלט מלפפונים (57 ₪), מנת הקה צ'זה נתחי פילה בקר, חציל, בצל ירוק בדבש, סויה, שום וג'ינג'ר (64 ₪), וסמותי'ז דוגמת סאמוי קוקונט מחלב אגוזי קוקוס ודבש דקלים קפוא, ובורה בורה שעשוי פירות טרופיים (19 ₪ לכל משקה). בתל אביב אמנם קיים מבחר גדול יותר של אסייתיות מאשר בהרצליה או בכפר סבא, וחלקן אותנטי יותר, או מציע בישול ארטיזנלי יותר, אבל מכונת הירזין המשומנת מבטיחה חוויה חלקה וזורמת ותחושת 'תמורה בעד הכסף' בתום הארוחה. וזה הרבה.

זוזוברה TLV | זוזוברה הרצליה