כל העוגות יפות: עוגות הגבינה הטובות ביותר לשבועות 2018

אפויה קלאסית (זאת שאנחנו הכי אוהבים!), ויטרינה מרשימה או קינוח אישי - טעמנו מלא עוגות גבינה לשבועות ובחרנו את הטובות ביותר בכל קטגוריה

טארט קרים צ'יז אישי, דלאל. צילום: פזית עוז
טארט קרים צ'יז אישי, דלאל. צילום: פזית עוז
10 במאי 2018

עוגות גבינה הן הסמל הבלתי מעורער של שבועות. טעמנו אותן בכל גרסה אפשרית – אפויות ושמרים, עם פירות ופיצוחים, כפול סייז או קינוח אישי, וחזרנו עם מסקנות. קבלו את הנבחרת המנצחת שלנו וחג שמח

הקלאסית

מקום ראשון: הבייקרי | עוגת גבינה קופי בר

מותג שרץ כבר שנים ללא קשר לחג והתקבע כסמן ימני לעוגות גבינה איכותיות. הקלאסיקה של קבוצת R2M גבוהה ומרשימה ובולטת מבין השאר בגוון שמנת יפהפה. בסיס בצק דק ופריך מחזיק גבינה אפויה יציבה אך רכה שמותירה בפה שובל טעם דק של גרידת תפוז. כמה טוב שיש אותה כל השנה. 92 ש"ח. 

בייקרי

רוצים להכין בבית את עוגת הגבינה שקטפה את המקום הראשון? הנה המתכון 

ועוד 4 מתכונים מושלמים לעוגות גבינה 

קלאסיקה. בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
קלאסיקה. בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל

עוגת גבינה אפויה | דלאל

בהפרש זעום מהמקום הראשון מגיעה עוגת הגבינה של דלאל: בסיס בצק פריך בטעם מודגש של חמאה, שכבת גבינה עבה ואוורירית וציפוי שמנת חמוצה שמאזן את המתיקות עד לרמה ניטרלית כמעט. המרקם השמנתי־קריר מרגיש כמו ענן בפה והלוק כולו מלכותי ויפהפה. 98/155 ש"ח. 

דלאל 

עוגת גבינה אפויה, דלאל. צילום: פזית עוז
עוגת גבינה אפויה, דלאל. צילום: פזית עוז

עוגת גבינה מוזלי | בקדור

זה זמן שאנחנו שמים לב למה שעושה עופר בן נתן, השף קונדיטור הצעיר והמוכשר של מסעדת ניטן תאי והקונדיטוריה הצמודה. הפעם הוא משתמש במוזלי, מוצר הדגל של הבק דור, כתחתית לעוגת גבינה קלאסית שהופכת כך לנטולת גלוטן וגם למעניינת יותר. מילוי שוקולד לבן במינון מאופק מוסיף רכות למרקם וקרם יוגורט מאזן את המתיקות. ביג לייק.
92 ש"ח לעוגה שלמה; 23 ש"ח לרבע עוגה; 18 ש"ח לפרוסה. 

בק דור

בק דור. צילום: עופר בן נתן
בק דור. צילום: עופר בן נתן

עוגת גבינה אפויה קלאסית | בוטיק סנטרל

בשולחן החג שפתחנו לטועמים זו הייתה אחת העוגות שהתחסלו הכי מהר. למה? כנראה בגלל איזון מדויק בין קלתית דקה וגבינה במתיקות עדינה. שפריצים של רוטב אנגלז באדום וכתום בטוח עזרו למשוך תשומת לב והעיניים הרי אוכלות ראשונות. 64 ש"ח. 

בוטיק סנטרל

גבינה קלאסית, בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון צפורין
גבינה קלאסית, בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון צפורין

עוגת גבינה לימון | ארקפה

הפתעת החג שייכת לרשת הוותיקה שהכינה לחג עוגת גבינה עם גנאש שוקולד לבן וארומת לימון עדינה. הגנאש מוסיף לגבינה קרמיות ונימוחות, והלימון מורגש מספיק כדי לא לאפשר לשוקולד להשתלט. אנחנו קיבלנו אותה עם כיתובSay Cheese  וסמיילי, אבל גם בלעדיו היא אחת היפות. 24 ש"ח לפרוסה; 129 ש"ח לעוגה שלמה. 

ארקפה

ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו
ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

 

עוגות ויטרינה

מקום ראשון: עוגת גבינה טרופית | לחמים

על העוגה הזו כבר הייתה התנפלות רבתי. יש לה צבעוניות כתומה־לבנה משגעת בטעמי פסיפלורה ומנגו, פסי אננס טרי מעל, קרם טופי וקרם וניל ובסיס קראמבל פריך. חוץ מזה שהיא יפהפייה, האיזון בין מתוק לחמוץ עשה לנו נעים בפה וחלומות על חופשה בתאילנד. 120 ש"ח. 

לחמים

עוגה טרופית, לחמים. צילום: דניאל לילה
עוגה טרופית, לחמים. צילום: דניאל לילה

גבינה קראנצ'י פיסטוק | ביסקוטי

תואר חביבת הקהל וסגנית מלכת היופי בקטגוריית הרושם מוענק לעוגת הגבינה־פיסטוק של קונדיטוריית ביסקוטי, זוכה קבועה במבדקי החגים שלנו. הפעם זו עוגת גבינת שמנת רכה וקצפית, עם תחתית ועיטור מקראמבל פריך ונדיבות ברמת הפיסטוקים. אופציה לקבל אותה בכמה גדלים היא בונוס נוסף. 64 ש"ח לפס; 122/178 ש"ח לעוגה שלמה.

ביסקוטי

מוס מסקרפונה מוחיטו | ג'ייקובס

טוויסט קיצי־עדכני מרשים לקונספט השחוק של שבועות: עוגת מוס מסקרפונה קלילה עם תחתית חמאתית פריכה וביסקוויט טבול בסירופ מוחיטו. העוגה מצופה בשוקולד לבן שריבוע ממנו כאילו נחתך הצדה, והוא חושף קולי לימונענע חמוץ־מתוק. 96 ש"ח. 

ג'ייקובס

ג'ייקובס. צילום: בר אופק
ג'ייקובס. צילום: בר אופק

 

טארט פטל מסקרפונה | טאטי בייקרי

פס בצק פריך במילוי גבינת מסקרפונה פטל אוורירית ורכה הוא הבסיס לעוגה הסקסית הזאת שממלאת את הפה בטעמי פירות יער. אוכמניות ותותים טריים מוסיפים צבע וחמיצות נעימה, ועל המקרון הבודד שמתחבא ביניהם נפתח ויכוח שנמשך עד שהעוגה התחסלה. 78 ש"ח.

טאטי

 

קראנץ ריקוטה ואפרסקים | מתוקה

מי אמר שעוגת שמרים לא יכולה לעשות רושם? הקראנץ של מתוקה מרשים קודם כל בנראות – פס שזוף ומגרה שמורכב מ"שושנים" לתלישה. מילוי נדיב מגבינת ריקוטה וקונפיטורת אפרסקים מספק מניפת טעמים שונה מאשר עוגות הגבינה האפויות, וגם המחיר מרשים בנוחותו. 42 ש"ח. 

מתוקה

קינוח אישי

מקום ראשון: טארט קרים צ'יז | דלאל

טארט אישי שמורכב מקלתית פריכה בטעם חמאה מודגש, גבינת שמנת רכה, חצאי דובדבני אמרנה ועוגיית סבלה לקישוט. האיזון בין חמוץ למתוק ונימוח לפריך פשוט מושלם, והעיצוב כמו בוויטרינות בפריז. 26 ש"ח.

דלאל

טארט קרים צ'יז אישי, דלאל. צילום: פזית עוז
טארט קרים צ'יז אישי, דלאל. צילום: פזית עוז

קינוח גבינה פירורים עם תותים | קונדיטוריית שמו

הצירוף של גבינה ופירורים מחזיר אותנו למטבח המנחם של אימא. השף קונדיטור מיקי שמו משמר את הנוסטלגיה, מחליף את הביסקוויט בשטרויזל חמאתי ומוסיף תותים טריים. משהו קטן וטוב. 19 ש"ח. 

שמו 

קינוח אישי גבינה פירורים, שמו. צילום: דן לב
קינוח אישי גבינה פירורים, שמו. צילום: דן לב

השואורום | ניו יורק צ'יז קייק

בבית המאפה הכי צבעוני בעיר מכינים לשבועות עוגת גבינה סטייל ניו יורק עם בסיס מעוגיות חמאה וגבינה שמנתית במיוחד בארבעה טעמים לפי סדר יורד: קרם מנגו חמצמץ וכתום, קרם עוגיות אוריאו מפתיע בעדינותו וקרם אוכמניות טריות ושוקולד. 18 ש"ח. 

דה שואו רום

פאי גבינה פטל | עוגות דה לה פה

קלתית שחומה וחמאתית ובתוכה גבינת ריקוטה קרמית ולא מאוד מתוקה. ציפוי דק במרקם מרמלדה מפטל גרוס מוסיף חמיצות נעימה וגוון בורדו עמוק יפהפה, והוא תחום באבקת סוכר שמפדרת את שולי הקלתית. 22 ש"ח.

delapaix.co.il

פאי גבינה פטל, דה לה פה. צילום: יקי אפטר
פאי גבינה פטל, דה לה פה. צילום: יקי אפטר

פבלובה אישית | טאטי בייקרי

גרסת מיני מפורקת לקינוח הקלאסי עם קונפי פירות יער בתחתית, קרם מסקרפונה במתיקות עדינה מעל, נשיקות מרנג קטנטנות ומזרק קולי פטל. קינוח אדום־לבן חמוץ־מתוק שאפשר לחלוק כי הכמות נדיבה, אבל יותר כיף לאכול לבד עד שמגיעים לקרקעית הצנצנת. 26 ש"ח. 

טאטי

פבלובה אישית, טאטי. צילום: שרון בן דוד
פבלובה אישית, טאטי. צילום: שרון בן דוד

עוד 3 עוגות ששוות נסיעה מיוחדת

  1. עוגת גבינת עזים אישית | MIMI

בקולקציית שבועות של הקונדיטוריה ההוד השרונית (מבית מסעדת נונו) יש עוגת גבינה אפויה נהדרת ועוד כמה דברים טובים, אבל את ההצגה גונבת עוגת גבינת עזים אישית עטופה בסירופ תפוז קינמון ובאגוזי לוז שבורים. היא נימוחה ורכה, ללא גלוטן, יפה כמו ציור אימפרסיוניסטי והכי מיוחדת מכל מה שטעמנו לחג. 28 ש"ח.

מימי

מימי. צילום: יקי בונה
מימי. צילום: יקי בונה
  1. עוגת גבינה אפויה | אלחנן־תרבות לחם

עוד מקום מחוץ לעיר שמפתיע עם עוגת גבינה קלאסית שכולם התעלפו עליה: קלילה ואוורירית עם בסיס בצק פריך עתיר חמאה וציפוי שמנת חמוצה. היא צחורה וסקסית, מתוקה בדיוק במינון הנכון ודי מושלמת. 80 ש"ח.

אלחנן 

אלחנן. צילום: אלדד שמואלי
אלחנן. צילום: אלדד שמואלי
  1. עוגת שמרים גבינה | קדוש

אם אתם מתכננים טיול לירושלים אל תשכחו לעצור בקפה קדוש ולהצטייד בעוגת שמרים גבינה, שמכינים כאן כבר שנים לפי מתכון של אבא של איציק. עד שתגיעו חזרה לתל אביב לא יישאר פירור, מילה שלנו. 43 ש"ח.

קדוש 

שמרים גבינה, קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו
שמרים גבינה, קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו