השף ערן שרויטמן חוזר לעיר: יפתח מאפייה ובית קפה

מי שחתום על מנת הרביולי חלמון במסעדת אורקה המיתולוגית ועל הפרעצל המהולל של הפיקוק יפתח את "שרויטמן" בנובמבר. בתפריט: פרעצל, לחמי מחמצת ואפילו בירה שעליה חתום השף

ערן שרויטמן. צילום: אורן שלו
ערן שרויטמן. צילום: אורן שלו
13 באוגוסט 2017

השף ערן שרויטמן, הזכור היטב ממסעדת העילית אורקה, ושלחמי הפרצעל שלו מעטרים את שולחנות המסעדות הנחשבות בעיר, יפתח מאפייה בתחילת נובמבר. המאפייה בסגנון בולנז'רי תתמקם ברחוב נחלת יצחק 30, ולצידה יוקם בית קפה שבו יחזור שרויטמן לבשל, אם כי מרכז הפוקוס יישאר על הלחמים.
ברזומה המקצועי של שרויטמן מצוינים לימודים בבצלאל, לימודי בישול בקורדון בלו, עבודה אצל אייל שני באוקיינוס הירושלמית, הקמת מסעדת תמוז האקסקלוסיבית בנווה צדק, פתיחת מסעדת פתיליות עממית בשם פרימוס, ופתיחת מסעדת הבישול העילי אורקה ביחד עם קבוצת המסעדנים בראשות שמעון משל.

פיצה בית העם. צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה בית העם. צילום: אנטולי מיכאלו

 

מאז נסגרה מסעדת אורקה בשנת 2009 הבזיק שרויטמן מדי פעם בסצינת הקולינריה התל אביבית: הוא היה השף של מסעדת אמיצ'י של איציק המל, הוביל את קבוצת טפאו-אונמי למשך כמה שנים ואפילו תכנן לפתוח עם הקבוצה מסעדת שף. בשנים האחרונות עסק שרויטמן בבצקים ומחמצות, השתתף בהקמת הפיצריה בית העם, ואז עבר לאפיית לחמים שאותם שיווק למסעדות מובחרות, ואפילו עסק בהכנת בירת בוטיק.

המאפייה ובית הקפה החדשים, מספר שרויטמן, יהיו בבעלותו בלבד: "אחרי שלוש שנים של עבודה מאומצת הצלחתי להגיע לרגע שבו אני פותח עסק לבד בתל אביב. זה לא פשוט, וכאחד שמכיר את התחום אני זהיר ונע בצעדים מדודים. אני מתכנן לייצר הכל במקום והכל איכותי ברמה של הפרעצל ולחמי המחמצת שלי. ניתן יהיה גם לקנות במקום בקבוקי בירה שאני מבשל".