הוקי פוקי: המנה שמשגעת את האמריקאים מגיעה לתל אביב

עכשיו גם התל אביבים יוכלו ליהנות מטירוף הפוקי: מנה פולינזית של דג נא, סטיקי רייס ורטבים בקערה אחת מרעננת לקיץ. מהשבוע הבא באבן גבירול

מנת פוקי. צילום: ShutterStock
מנת פוקי. צילום: ShutterStock
29 ביוני 2016

הכירו את המנה ששיגעה את האמריקאים השנה: הפוקי (Poke) מהוואי. המנה, שמקורה פולינזי, מכילה דג נא, סטיקי רייס ורטבים ומהווה ארוחה שלמה בקערה. גל שולזינגר, שחזר משנתיים של מגורים בהוואי, חבר לשף יותם רביבו, כדי לפתוח מקום שיציע את הפלא הטעים הזה לתל אביבים. מנה קלילה של דגים נאים טריים בלבד וללא שימוש בדגים קפואים, בשילוב אורז בטמפרטורה פושרת – מתאים בדיוק למזג האוויר הנוכחי. שולזינגר מודה שמדובר בטירוף שמסחרר את האמריקאים, במיוחד בחוף המערבי של ארצות הברית, שם נפתחו השנה יותר מ־60 מקומות שמגישים פוקי.

במסעדונת החדשה באבן גבירול ימכרו קוביות של דג נא לפי בחירה: טונה, סלמון או דג לבן – לוקוס או מוסר – מה שבא ליד. הדגים יונחו בראשה של פסגת סטיקי רייס בקערה, וניתן יהיה לחזק אותם עם מבחר התוספות שבוויטרינה: צנוניות, אדממה, מלפפון, אצות וואקמה ועוד. בסוף התהליך יצטרכו הלקוחות לבחור בין 11 סוגי רטבים, ביניהם וואסבי־אבוקדו, צ'אטני, מנגו, צ'ימצ'ורי ועוד (38־44 ש"ח למנה). טבעונים? אל תדאגו. ימירו לכם בשמחה את הדגים בטופו או בפטריות פורטבלו. האם הקסם של ההוקי פוקי יכבוש גם את תל אביב?

POKE ALL IN A BOWL, אבן גבירול 20 תל אביב, ראשון־חמישי 10:00־24:00, שישי 10:00־15:00, שבת 15:00־24:00