צ'יפסיה חדשה בקינג ג'ורג' מצטרפת לטרנד המטוגן

ברוח מנות הצ'יפס השוות שמציפות את העיר - נפתח השבוע פטאט, צ'יפס בר בקינג ג'ורג' שבו תוכלו להתלבט בין 20 סוגי רטבים

פטאט. צילום: יולי גורודינסקי
פטאט. צילום: יולי גורודינסקי
1 בינואר 2017

מתברר שצ'יפס הולנדי הוא לא מה שאנחנו מכירים מאמסטרדם. זה לפחות מה שטוען הבעלים של פטאט, הצ'יפס בר ההולנדי שנפתח השבוע בקינג ג'ורג'. לטענת אותו יזם (שמעדיף להישאר אנונימי), הצ'יפסריות של אמסטרדם אמורות לפנות לתיירים במאנץ', לעומת הצ'יפס בהאג או באוטרכט שלא אמור לתפקד כחטיף לזלילה בעמידה. להפך, מדובר באמנות ששפים לא מתביישים לעסוק בה.

למען האמת, גם בתל אביב שפים כבר לא מתביישים לשמן את הידיים בשביל צ'יפס איכותי. זאת הסיבה שמוצאים מנות מבריקות של צ'יפס בכל רחבי העיר. באונזה הצ'יפס עשוי מתפוחי אדמה מזן באטר בתערובת תבלינים טורקית ומוגש עם איולי עשבוני (19 ש"ח), לזכאים צ'יפס שהפך למנת קלאט ועשוי תפוחי אדמה שנקרעו ידנית ומוגש עם מיונז ביתי (36 ש"ח לחצי ק"ג), ואייל שני, יומרני כדרכו, מגיש ברומנו צ'יפס בטיגון המשולש תחת הכותרת הלא מגלומנית "הצ'יפס הטוב בעולם".

גם המזללות מדליקות מבערים כשזה נוגע לטוגנים. הצ'יפס הדקיק בזוק קליפת לימון של הוויטרינה הוא סלע טיגונינו, ולמוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים יש צ'יפס כדורי שרכש קהל אוהדים (15 ש"ח). אלא שלא לכל אחת מנקודות אספקת הצ'יפס המתוארות לגיטימי להגיע בשביל צ'יפס בלבד. לעומת זאת, בדוכן הפטאט בקינג ג'ורג' זאת הסיבה שלשמה התכנסנו. בהתאם לחזון אחרית הימים של הטוגנים ששולט פה, מכונת צ'יפס אימתנית יובאה לכאן מהולנד. הצ'יפס נחתך מתפוחי אדמה מזן דזירה שמגיעים אל הדוכן טריים (ולא חלילה קפואים) ושלמים. פה הם עוברים קילוף במכונה מיוחדת, חיתוך ידני, שטיפה במים קרים, חליטה במים חמים, צינון, ייבוש למשך שעות ארוכות ואז טיגון כפול; הטיגון השני נעשה ממש ברגע ההזמנה בשמן סובין אורז (18/12 ש"ח לקונוס של צ'יפס). בשלב הזה אתם אמורים להתלבט בין 20 סוגים של רטבים, מתוכם חמישה רטבים חמים. תמצאו פה מיונז הולנדי, קטשופ בלתי נמנע, רוטב סאטה שחביב על ההולנדים, רוטב שמנת אווז מעושן, רוטב פפרוני, רוטב חלפיניו ועוד.

הצ'יפס נמכרים בקונוסים ממותגים עם תא מיוחד לרוטב. הרעיון הוא שתוכלו לעצור כאן, לשבת על ספסלים ולזלול צ'יפס לצד בירה הולנדית צוננת. בהתחשב בעובדה שביאטריס, המעדנייה ההולנדית, לא רחוקה מכאן, תוכלו להשלים רכישה של גודיס הולנדיים הביתה ולשמר את חוויית ארץ השפלה למשך כמה ימים. בתקווה שהצרבת תישכח הרבה קודם.

פטאט – צ'יפס בר הולנדי, קינג ג'ורג' 30 תל אביב, כל יום 19:00־2:00