ירוק בעיניים: פטיסרי מאצ'ה ראשון בתל אביב

טרנד האפייה הצרפתי - יפני הוא ללא ספק אחד הבוערים בפריז ובניו יורק והנה עכשיו, הוא עושה עלייה לנווה צדק: סלון תה מאצ'ה ובו מגוון מאפים וקינוחים שכולם ירוקים, אבל לא מקנאה, אלא מאבקת מאצ'ה

שנשב על מאצ'ה? צילום: אנטולי מיכאלו
שנשב על מאצ'ה? צילום: אנטולי מיכאלו
7 בפברואר 2017

לגל ששון אין מושג מהי התשובה לשאלה "רוצים לדעת מה נמצא ביני לבין המאצ'ה שלי?" למרות שזאת פרפראזה על משפט ששאלה ברוק שילדס בפרסומת האיקונית לג'ינס של אביו, מוריס ששון, שהיה הראשון לחשוף בפני העולם את האפשרות להפוך מכנסי ג'ינס לפריט אופנתי מעוצב. בשנות השבעים של אלף הקודם, כששון האב היה המותג הכי משמעותי בארצות הברית, ששון הבן עדיין לא היה קיים. עכשיו גל ששון מתכוון להביא את הטרנד האופנתי ביותר של עולם הפטיסרי לנווה צדק שבתל אביב.

מאצ'ה להמונים. צילום: shutterstock
מאצ'ה להמונים. צילום: shutterstock

גל ששון, שלמד קונידטוריה אצל אסטלה ובהמשך אצל הקונדיטור הצרפתי Olivier Bajard, עבד כקונדיטור במספר מסעדות בעיר, אבל החליט לצאת לדרך עצמאית. כמי שבקיא בפטיסרי הפריזאי הוא הבין שהוא חייב להביא לעיר את עולם הקונדיטוריה הצרפתי-יפני, שהפך להיות חוד החנית של האפיה גם בפריז וגם בניו יורק. ששון עצמו מרגיש בנוח בתרבות האסייתית, אולי בגלל שנולד בהונג קונג, ואולי בגלל שהוא תמיד מוצא את עצמו מתחבר לעולם היפני (באורח לא מקרי גם שותפתו לדירה יפנית) ובכלל הוא נוטה באופן אינטואיטיבי לכיוון אסיה.

ששון הבן התגורר בשנתיים האחרונות בהוואי, שם הוא התחיל ללגום באופן קבוע תה מאצ'ה "שתיתי כל כך הרבה מאצ'ה עד שזרם לי בעורקים דם לגמרי ירוק" הוא מעיד על עצמו. כשחזר לארץ רצה להמשיך ללגום להנאתו תה מאצ'ה וגילה שהמחיר של התה בארץ קיצוני בגובהו, למרות שבחו"ל הוא לא מרקיע לכאלה מחירים. (כמובן שמדובר במוצר שלעולם לא יוכל להיות זול). ששון התחיל לייבא תה בשלוש רמות איכות ובמחיר תואם: תה מאצ'ה בסיסי המתאים לאפיה ולשייקים וטעמו מריר וחזק (70 ₪ ל- 50 גרם), תה מאצ'ה פרימיום בטעם טבעי מתוק יותר (110 ₪ ל- 50 גרם), ותה מאצ'ה ברמה המתאימה לטקסי תה שהוא עדין מאוד ונחשב לאיכותי יותר מהפרימיום (150 ₪ ל- 50 גרם).

בעוד קצת יותר משבוע, בהתאם להיותו של ששון יורש של גלאי אופנות, הוא יפתח סלון תה מאצ'ה קטנטן ובו מגוון מאפים וקינוחים שכולם ירוקים מאבקת מאצ'ה. קרואסונים, עוגות שיש, עוגת קרפים, טירמיסו, כדורי מוצ'י יפני עשויים בצק אורז דביק ומתוק וממולאים בגלידת מאצ'ה ירוקה ועוד. (12-40 ₪ לקינוח). במקביל יציע ששון משקאות מאצ'ה בלבד, מחליטת מאצ'ה מסורתית עם או בלי חלב מוקצף (שיכול להיות כמובן גם חלב סויה) ועד שייקים של פירות או ירקות המכילים מאצ'ה, ולקראת הקיץ גם אייס טי מאצ'ה. (12 ₪ לספל מאצ'ה בסיסי). כשיפתח ששון את בית התה הקטן שלו, צמוד לקפה נינה בנווה צדק, מעוצב בהשראת פטיסרי לאדורה, אפשר יהיה לקבוע בוודאות "ביני לבין המאצ'ה שלי לא מפריד כלום."

טנקיו ורי מאצ'ה. צילום: shutterstock
טנקיו ורי מאצ'ה. צילום: shutterstock

 

MEMATCHA, שבזי 29, נווה צדק, תל אביב, יהיה פתוח כל יום 8:00-23:00.