בזמן שהתקררתם: פתיחות לוהטות של מסעדות חדשות

הפיצרייה של רביבה וסיליה, מסעדת חוף חדשה לשף יואב בר (הזכור ממאראבו), האיטלקיה שנפתחה במקום יהלומה בנמל ודוכנים חדשים ומסקרנים בשרונה מרקט - זה מה שקורה בתל אביב בזמן שאתם ספונים במזגן

17 ביולי 2017

יואב בר יורד לחוף – GAZOZ BEACH

התסיסה בחוף הים לא מפסיקה לבעבע. אם לא די בהערכות מסעדות החוף לקיץ, והופעת הפרימיירה של קליפסו בסצנה, בימים האחרונים נוספה גם מסעדת גזוז ביץ' של ניסן וקנין, שניהל בעבר כמה מסעדות חוף בעיר. על החול בחוף ירושלים הוצבו שולחנות מכוסים במפות צחורות ומעוטרים גביעים גבוהים של יין שמשדרים להשאיר את הציניות בבית, פה הרומנטיקה שולטת. השף יואב בר, הזכור ממסעדת מאראבו, ומהניצחון בתוכנית קרב סכינים בערוץ 10, בנה את התפריט עם מנות כמו פסטייה סרטנים שמוגשת עם סלסה עגבניות, אננס, צ'ילי ונענע (48 ש"ח) בראשונות, וקסרול פירות ים עם שרימפס, סקאלופ, קלמארי טרי, סרטנים, ציר סרטנים חמאה ובזיליקום (129 ש"ח) בעיקריות. תוכלו להזמין גם המבורגר (72 ש"ח לקציצת מבשר שנטחן במקום ומוגש בלחמניה לצד צ'יפס ורוטב צ'יפוטלה), או פשוט חומוס ביתי עם טחינה, שמן זית, פטרוזיליה ופיתות (24 ש"ח). כליווי לארוחה תמצאו פה יין שבלי (52 ש"ח) או שליש גולדסטאר מהחבית (27 ש"ח), ולגמרי לגיטימי להגיע בבוקר לקפה (12 ש"ח להפוך קטן).

מפות לבנות על קו המים. גזוז ביץ'. צילום: יולי גורודינסקי
מפות לבנות על קו המים. גזוז ביץ'. צילום: יולי גורודינסקי

GAZOZ BEACH

 

להתראות יהלומה, שלום איטליה

במקום יהלומה בנמל, בתוך שוק האיכרים ועם רחבת הישיבה הגדולה מול הים, פתחה אדווה זמר את מסעדת איטלקי מקומי, שמציעה תפריט איטלקי בדגש על אלמנטים מגידול מקומי. תמצאו פה צלחות קטנות עם אצבעות חציל מטוגנות ואיולי זעפרן (25 ש”ח), סלט פנצנלה מקומי עם עגבניות, מלפפונים, בצל, כוסברה, עגבניות צלויות בעריסה זעפרן, גבינת קדוש, צלפים, שקדים ותבלינים (59 ש”ח), סרדינים על הגריל (62 ש”ח). ניוקי תפוח אדמה, עגבניות, בזיליקום ומוצרלה בתנור (54 ש”ח), פסטות ועוד.

מטבח מקומי. צילום: נמרוד סונדרס
מטבח מקומי. צילום: נמרוד סונדרס

איטלקי מקומי, האנגר 12, נמל תל אביב, ראשון-חמישי 12:00-23:00 שישי 9:00-23:00, 03-7162757

רביבה וסיליה נכנסות לעסקי הפיצה

המותג רביבה וסיליה הפך למילת תשובה לכל רעב של תושבי השכונה היוקרתית המתנוססת סביב מגדלי G. אחרי שתפקדו כמסעדה שמעניקה גם שירותי בית קפה ויש לה פטיסרי גאוני, והצמידו למסעדה אפיסרי עם מבחר כריכים, תבשילים ומעדנים הביתה, הוקמה עכשיו במגדל גם פיצריה. תמצאו פה פיצה קלאסית עם רוטב עגבניות, מוצרלה באפלו ובזיליקום (54 ש”ח), או פיצה מיוחדת עם תפוח אדמה, בייקון וביצה, רוזמרין, טימין ושום (58 ש”ח), ואפילו גימיק של פיצה שוקולד ופירות טריים (52 ש”ח). מלבד הפיצות יגוונו לכם בסלט של חסה ערבית, מלפפון, עגבניות, צנוניות, בצל ירוק, רוטב שמן זית, לימון ועשבי תיבול (28 ש”ח), ובקינוחים אישיים איטלקיים של טירמיסו, פנקוטה, ומוס שוקולד (28 ש”ח). עיקר התעבורה האנושית במקום היא של אוספי פיצות הביתה, למרות שאפשר גם להתיישב בחוץ עם גדודי ילדים בחופשה לזלילת סלייס (16 ש”ח למשולש). בקרוב יתחילו למכור לזניות הביתה בסופי שבוע, אבל בינתיים תוכלו להתמסר לנפלאות החופש הגדול.

PIZZERIA BY REVIVA AND SILLIA 

 

גם פיצה אבל לא רק ב-L'OLIVER

בסניף ההיסטורי של פיצה מטר, ברחוב יונה הנביא, נפתחה שוב פיצריה המתפקדת גם כמסעדונת ים תיכונית. בין הפיצות שבתפריט מרגריטה, פיצת גבינת עיזים ודבש, פיצה ארבע גבינות עם מוצרלה, רוקפור, קממבר וכדורי מוצרלה, וגם פיצה טבעונית (42 ש”ח-56 ש”ח לפיצה אישית). בנוסף תוכלו להזמין פסטות (מ- 36 ש”ח), כריכים (מ- 38 ש”ח לסנדביץ' חביתה), ושקשוקות (47 ש”ח) וגם מנה שמתקשרת משנות השמונים של פרוסות תפוחי אדמה ברוטב שמנת (40 ש”ח).

L'OLIVER

 

הו מאמא

אתם מותשים מהחום ומהילדים החופשים ואין לכם כוח לבשל, זאת הסיבה שאו מאמא פתחו סניף שלישי בקינג ג'ורג'. כמו בשאר הסניפים גם פה הם מכינים את מבחר התבשילים הבייתיים; פקיילה, מפרום, קובה וארבעה סוגי קציצות בקר (69־120 ש"ח לק"ג), ואפשר גם להתיישב לאכול במקום עסקית של מנת בשר, תוספת וסלט (39 ש"ח). טבעונים יגלו פה שלושה סוגי קציצות מהצומח, סלט ממולא, תבשיל עדשים ועוד (59 ש"ח לק"ג). בימי שישי המקום הופך לשוק לממכר אוכל מוכן הביתה בלבד.

OH MAMA יש אוכל בבית. קינג ג'ורג' 26, תל אביב, ראשון-רביעי 10:00-23:00 חמישי 10:00-18:00

 

מאמא לולו

אחרי שלוש עשרה שנות פעילות, לולו קפה הופך מבית קפה-פטיסרי לבית אוכל ביתי תחת השם מאמאלולו. אל המטבח של אסף בלינדר הצטרף באבי חסן, ממקימי דוד ויוסף  Street food במתחם הבורסה ברמת גן. בין המנות החדשות בתפריט של הצמד: קציצות עוף עם במיה ומנגולד (46 ש"ח), קובה סלק טבעוני (48 ש"ח), קבב רומני אורגינל (54 ש”ח) קציצות דגים ברוטב פיקנטי (58 ש"ח), מפרום תפו"א ובשר עם קוסקוס (58 ש"ח) ובנוסף ניתן לקבל את מרבית התבשילים בפיתה עם מטבוחה צ'רישי וצ'יפס בצד (49 ש”ח) תוכלו לשדרג את הארוחה בכוס של בירה מהחבית (עוד 10 ש”ח). אתם ללא ספק זקוקים למשקה במזג האוויר הנוכחי.

מאמא לולו, אלקלעי 5, תל אביב, ראשון-חמישי 8:00-24:00 שישי 8:00-18:00 שבת 8:30-24:00,  03-6020805

 

אבולעפיה חדשה בטיילת

אבולעפיה מכיכר השעון העתיקה את מקום מושבו בטיילת מסיבות נדל"ניות, אבל התוצאה היא סניף משודרג לטובת הנופשים בים. המקום עוצב כמו מאפייה איטלקית נושנה, עם פרופיל בלגי שחור לרחוב וויטרינת עץ לסמבוסק (12 ש"ח למאפה ממולא בולגרית, תפוח אדמה או נוטלה), ובקרוב יוצבו במקום שולחנות גבוהים, כך שניתן יהיה לעצור ולנשנש במקום בעמידה, לצד ספל הפוך (12 ש"ח),  או להזמין בייגלה טוסט עם מבחר גבינות בהרכבה עצמית (25 ש"ח). במקביל, גם הפלג השני של המשפחה, המוכר כאבולעפיה מקבוצת הפרזנטור, יפתח בקרוב סניף לא רחוק משם, באלנבי 45, במיקום שהיה מזוהה עם רולדין. טאבון גדול ובר היקפי כבר שובצו במקום, עכשיו משלימים את השיפוצים ומגייסים עובדים חרוצים.

אבולעפיה בטיילת. צילום: שירי כץ
אבולעפיה בטיילת. צילום: שירי כץ

אבולעפיה מכיכר השעון, הרברט סמואל 56, תל אביב, פתוח 24/7, 03-6836464

 

דוכנים חדשים בשרונה מרקט

שוק האוכל בשרונה מרקט מתחדש במספר דוכנים: מאפייה חדשה וכשרה של מותג הלחם אדון שיפון תציע בנוסף ללחמים הקבועים גם לחם מיוחד שימכר רק במאפייה במרקט וסנדוויצ'ים בשריים שיוכנו בתוך בגט באורך שני מטר ויחתכו לעיני הסועדים. עוד במאפייה עמדה לטחינת דגנים כמו שיפון, חיטה, שעורה וכוסמין שניתן יהיה לקנות הביתה.

מסעדת מקסיקנה הותיקה פותחת שלוחת פאסט פוד – מקסיקנה מרקדו – שתציע תפריט קליל ומהיר של בוריטוס, טאקוס, מרגריטות וצ'ורוס.

באגף הבשרים מצטרפת למרקט המעדנייה-קצבייה טריגר בוצ'ר אנד בר הכוללת ויטרינה ליישון בשר שבה תוכלו לבחון את הנתחים הלקוחים מבקר מקומי מרמת הגולן, מוצרי בשר נוספים כמו המבורגרים, נקניקיות, עוף ונקניקים וגם מוצרים משלימים כמו רטבים בעבודת יד. מי שלא יתאפק יוכל לאכול במקום תבשיל אסאדו בלחמניית באן או כריכים בשריים.

ואחרי כל כך הרבה אוכל בטח תהיו צמאים- בבר הבירה בירה בשוק נמכר מבחר גדול של בירות מהעולם בכוסות של שליש ליטר במחיר 20 ש"ח, לצד מנות טאפאס לריפוד הבטן. אם אתם בענין של משהו חריף יותר מבירה, יהיו כאן גם צ'ייסרים ב-10 ש"ח.

לחמים וכריכים. אדון שיפון. צילום: אביב חופי
לחמים וכריכים. אדון שיפון. צילום: אביב חופי
מקסיקנה אבל מהיר. מקסיקנה מרקדו. צילום: אנטולי מיכאלו
מקסיקנה אבל מהיר. מקסיקנה מרקדו. צילום: אנטולי מיכאלו
בשרים מתיישנים בטריגר בוצ'ר אנד בר. צילום: אביב חופי
בשרים מתיישנים בטריגר בוצ'ר אנד בר. צילום: אביב חופי
בירה אחרונה והביתה. בירה בשוק. צילום: אביב חופי
בירה אחרונה והביתה. בירה בשוק. צילום: אביב חופי

 

שרונה מרקט