המאפייה ששווה להגיע לדרום העיר בשבילה

עם שם קסום כמו "פלא - אופים חלומות" גם אתם מוכרחים לטעום את המאפים החמאתיים של דורון שפע עינב ורועי פישמן בדרום העיר

פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
6 ביולי 2016

מה שלא תמצאו במאפיית פלא החדשה בדרך בן צבי הוא סיר פלא לאפיית עוגות על כיריים של גז כמו פעם. שני האופים השותפים במאפייה – דורון שפע עינב ורועי פישמן – מגיעים עם המון ידע וגישה צרפתית לאפייה. לתוך הידע הזה הם יוצקים חומרי גלם מקומיים ככל שניתן, והכל במחירים תחרותיים במיוחד. פישמן הוא הבעלים של רשת לה גאטרי; שפע עינב התחיל את דרכו במאפיית לחמים בראשית ימיה, משם עבר לקפה בראון, כיהן כקונדיטור של הרברט סמואל ועבר התמחויות בחו"ל.

הקרואסונים הפציחים של לה גאטרי נמכרים כאן טריים, היישר מהמאפייה שמתחבאת מאחורי אספרסו בר קטן שהוקם במקום, במחיר של 7 ש"ח בלבד לקרואסון גדול (שאר המאפים עם שקדים, רול צימוקים וכו' – 10 ש"ח). עוד בוקעים מהתנורים: לחמי מחמצת של דגנים, אגוזים, זיתים, שיפון וכו' (17 ש"ח ליחידה, שניים ב־30 ש"ח), לחמניות חלב סלק (שלוש ב־15 ש"ח), טארטלטים חמודים של שקדים, פקאן או תפוח (8 ש"ח), שקית עוגיות חמאה (10 ש"ח) ועוד. יש גם קרואסונים קפואים לאפייה בבית (5 ש"ח) ולחמים ללא גלוטן.

פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו

הקו הישראלי מחוזק במאפים בסגנון צרפתי ממולאים גבינה בולגרית, זיתים ופלפלים קלויים ושמן זית, וכן בכריכים עם סרדינים, סביח או גבינות (20 ש"ח), כדורי שוקולד עצומים ומפתיעים עם גזר מגורר בתוכם ועוד. אספרסו (5 ש"ח) והפוך (10 ש"ח) יפתו את קנייני הפחמימות להישאר וללגום על הבר.

פלא אופים חלומות, דרך בן צבי 35 תל אביב, ראשון־חמישי 7:30־20:00, שישי 7:30־שעה לפני כניסת השבת, 5776697־03