השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה נפרדים ממסעדת מונא בירושלים

קבוצת מחניודה והשף אסף גרניט נפרדים ממסעדת מונא. השף מושיק גמליאל, מי שהפעיל את המסעדה בשלוש השנים האחרונות נשאר, והוא יהיה השף של המקום ואחד השותפים

13 בנובמבר 2014

אחרי כמעט שלוש שנים, נפרדת קבוצת מחניודה ממסעדת מונא בירושלים, אותה רכשה מגיא סלוק. קבוצת מחניודה, שעליה נמנים השף אסף גרניט (שופט ב"משחקי השף"), השף אורי נבון והשף יוסי אלעד, ליהקה למטבח של מונא את הסו שף של מחניודה, מושיקו גמליאלי, והוא זה שתיפקד כשף המסעדה. בתקופה האחרונה, לאחר הסכמה הדדית של כל הצדדים המעורבים, החליטה הקבוצה להיפרד מהמסעדה ולהשאיר אותה לגמליאלי.

"אהבנו מאוד את הנכס הזה ורצינו לעשות גרסה שקטה ואלגנטית של מה שאנחנו יודעים לעשות", מספר גרניט, "ומיד בהתחלה הצענו למושיקו להיות שותף שלנו ולקחת את המטבח של המונא. זו הדרך שלנו, לקחת את הסו שף הבכיר ולהציע לו שותפות. מושיקו היה השף של המסעדה ושותף שלנו, הוא היה אחראי על כל מה שקרה שם, על התפריט ועל ההתנהלות. אנחנו נישאר מאחוריו, נלווה אותו ונתמוך בו בתור חברים. אם הוא ירצה גם ניתן לו עצות. מצד אחד אנחנו עצובים שאנחנו נפרדים, ומצד שני שמחים שאנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו יכולים לאפשר לאנשים צעירים להגשים את החלומות שלהם".

אסף גרניט

השף אסף גרניט
השף אסף גרניט

מה הייתה הסיבה שהובילה למהלך הזה?

"מושיקו רצה משהו שלו שאותו יוכל להוביל בעצמו ולתת בו את הטון שלו ואת הקו שלו. אנחנו כבר גדלנו מאוד ויש לנו הרבה שותפים צעירים ומוכשרים, אנחנו בשיא התנופה שלנו ומושיקו כבר הבשיל. רצינו להתרכז בדברים האחרים שאנחנו עושים אז מבחינתנו הטיימינג היה נכון. החלטנו להיפרד בצורה בוגרת, כנה וחברית, ואם אנחנו מאמינים שהוא יצליח ויכולים לתת לו את הצ'אנס הזה אז למה לא".

סחתיין על הפירגון.

"הדי.אנ.איי שלנו בא מהמקום התומך והמפרגן, מושיקו מאוד מוכשר ואני בטוח שהוא ייתן שם אחלה עבודה. אנחנו שמחים שהוא גדל איתנו, והלוואי שיהיו עוד מקומות מעולים בירושלים שהם לא רק של הקבוצה שלנו. אנחנו אוהבים תחרות ואוהבים שיש קולגות מוכשרים סביבנו".

אתם מבשלים משהו חדש בקרוב?

"יש לנו בקנה שני פרויקטים מעניינים בלונדון שהתחלנו לעבוד עליהם ואנחנו במגעים על פרויקט נוסף בפריז עם קבוצת אנשים מתחום הברים. גדלנו וגדלנו ועכשיו אנחנו מנסים להשתלט על הכל, אז המהלך הזה של מכירת מונא הוא מבחינתו קרה בטיימינג מעולה".

השותף החדש של השף מושיקו גמליאלי הוא השף איתמר נבון, שהיה גם הסו שף במונא, ועוד שותף עסקי נוסף. "המונא לא הולכת להשתנות אלא להישאר אותו דבר כי מהיום הראשון הייתי השף והמנהל", מסר גמליאלי. "הפרידה הגיעה ממקום טוב, הם פירגנו לי בצורה מוחלטת, ואני שף שיש לו המון מקום ורצון ליצור ולהתקדם.  אני אוהב מאוד את קבוצת מחניודה, הם תמכו בי לאורך כל הדרך, ואני בטוח שהם ימשיכו לתמוך בי. דיברנו על זה הרבה זמן והחלטנו שזו הדרך הכי נכונה כי המוצר הזה היה באחריותי מההתחלה. כל יוצר מגיע לשלב שבו הוא כבר רוצה לעשות את הקטע שלו, ואני והשותפים החדשים שלי כבר עובדים על פרויקט חדש שמעניין אותנו".

 

למסעדת מונא