קבלו את ה־Float של בוזה: גלידת שף ששטה בתוך משקה

בגלידה בוזה נתקפו נוסטלגיה והחליטו לייבא את מנת ה-Float האמריקאית משנות ה-50. הקונספט: גלידת שף שצפה בסודה, מיץ או שמפניה

Float בבוזה. צילום: יולי גורודינסקי
Float בבוזה. צילום: יולי גורודינסקי
23 בדצמבר 2015

לפני כמה חודשים נתקל אדם זיו, האיש שהמציא מחדש את הגלידה בגלידרייה בוזה, בספר גלידות ישן שהפיקה גלידרייה מיתולוגית בשנות ה־50 בארצות הברית. עלעול בספר העלה מנה שנקראת Float, כלומר גלידה שצפה בנוזל (סודה או כל נוזל אחר). זיו רצה להגיש פרשנות מקומית למנה הזאת ופנה לאנשי האוכל החביבים עליו כדי שיציעו רעיונות. מהשבוע אתם יכולים לטעום את התוצאה. האני חליחל, מנהל המטבח בסניף בתרשיחא, הגה סחלב בוזה עם סורבה פטל ופיסטוקים. בשבוע הבא יציגו מיכאל גרטופסקי (מיכאל) והקונדיטורית מיכל בוטון ירח תה, המורכב מקרם אנגלז זוטא וגלידת ארל גריי, ומכאן ואילך יציג בכל שבוע שף אחר את קינוח הגלידה הצף שלו.

ארז קומרובסקי הפתיע כשהציע Fresh תורכי העשוי איירן עם גלידת עזים, שמן זית ופיסטוקים קלויים מעל – מנה שנהיה חייבים לנסות; עומר מילר הלך על השילוב הכי קלאסי – מרק תותים בשמפניה והפתעות עם גלידת מסקרפונה; החקלאית ואשת המדיה של בוזה, שי שבח, הכינה מיץ קלמנטינות ולואיזה עם סורבה סלק (25 ש"ח למנה).

השלב הבא הוא גלידה למבוגרים בלבד, בסגנון הצרפתי של גלידה אלכוהולית, צפה על אלכוהול, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות וחייבים לדפוק את הראש בגלידה.

בוזה