גרוזינית למתקדמים: כדאי שתכירו את קינטו

הכירו את קינטו, גיאורגית כשרה שמרימה את הרף האותנטי וכשמה כן היא: מקום שבו "האדם השמח שעובד כל היום יכול בערב לשבת עם החבר'ה"

חיניקלי בקינטו. צילום: תמוז רחמן
חיניקלי בקינטו. צילום: תמוז רחמן
26 בינואר 2017

למסעדות גיאורגיות או גרוזיניות, תלוי עד כמה נצמדים למסורת, יש אישיו עם עיצוב. הן לא נכנעות לטרנד "שוק הפשפשים" ומאמצות לוק של גלריית אקססוריז נוצצת. מבחינה זו קינטו, שמשמעות שמה היא "האדם השמח שעובד כל היום ובערב יושב עם החבר'ה", מתיישרת עם הסטנדרט העיצובי של אולמי אירועים ואף מרימה את הרף. מבחינות אחרות היא מגדירה את עצמה כ"אחרת". "אנחנו המסעדה הגיאורגית הכשרה היחידה בארץ. הבאנו שפים מגיאורגיה שעבדו חמישה חודשים על הרכבת תפריט גורמה מסורתי כשר בלי לאבד את הטעמים האותנטיים. האינדיקציה הכי טובה היא בני העדה. לכולם יש את המנות האלה בבית, אבל הם מודים שבמסעדה הגענו לרמה גבוהה ושונה לגמרי", אומר הבעלים מוריס ג'נשווילי.

אחד אחד, קינטו. צילום: תמוז רחמן
אחד אחד, קינטו. צילום: תמוז רחמן

 

קחו למשל את החינקלי (70 ש"ח), שמוגשים בגודל אקסטרה לארג'. המלצרית מדריכה להחזיק אותם בקצה העליון, לתת ביס ולשתות את המרק שבפנים. "זו מנת הדגל של המטבח הגיאורגי. הכי חשובים בה התיבול והבצק, שאצלנו הוא מבריק ודק. לקוחות שמכירים את המנה אומרים שחינקלי כמו שלנו אין באף מקום".

לתת ביס ולשתות את המרק. צילום: תמוז רחמן
לתת ביס ולשתות את המרק. צילום: תמוז רחמן

 

סלט ירקות, "שבארץ יש בו עגבנייה, מלפפון ומקסימום בצל", נקרא פה ממפפורי (38 ש"ח) ומקבל תיבול מסורתי של טרגון, בזיליקום אדום, בצל ירוק, כוסברה וחומץ יין. ג'נשווילי ממליץ גם על לוביו (42 ש"ח), שעועית שמבושלת בקדרת חרס, ועל סאטני (38 ש"ח), חצילים מטוגנים במילוי ממרח אגוזים. המנות העיקריות שגרתיות יותר: פילה בקר, צלעות טלה, שיפודי פילה סלמון ועוד.

מהיום אימרו ממפפורי כשתרצו סלט. צילום: תמוז רחמן
מהיום אימרו ממפפורי כשתרצו סלט. צילום: תמוז רחמן

 

על השאלה למה החליט ללכת על מטבח כשר דווקא השיב ג'נשווילי: "רבים מבני העדה הם שומרי כשרות, ועד היום לא היה להם מקום שבו הם יכולים לבלות ולאכול בחוץ. ויש גם שומרי כשרות שלא יכלו עד כה לטעום את המטבח הגרוזיני".

מי ומה בתוכנית האמנותית?

את התוכנית האמנותית של קינטו מוביל ג'נשווילי עצמו, מגדולי הזמרים הגיאורגים בישראל, סופרסטאר בגיאורגיה ובעל ערוץ טלוויזיה לאומי (GTV; אפיק 123 בשלט) שמשודר בישראל. אם תבקשו ממנו יפה הוא יראה לכם קטעים מהופעה שלו בטביליסי בפני 3,000 איש, שבסיומה הוענק לו כוכב במיקום הכי מרכזי בשדרות הכוכבים בעיר. כשהאווירה במסעדה מתחממת הוא (ולעתים גם זמרים אחרים) עולה לשיר והלקוחות מרוקנים כוסיות צ'צ'ה, קמים לרקוד ומצטרפים בפזמון."אני כל הזמן מנסה להעצים את התרבות הגיאורגית. עשיתי כל כך הרבה דברים ועכשיו החלטתי לפתוח בית חם לקהילה הגיאורגית, וגם לישראלים שיבואו להכיר את התרבות העשירה, החמה והנדיבה שלנו", מסכם ג'נשווילי.

קינטו